AnonymDiskusjon Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg startet på Cipralex for fem dager siden, 10 mg om dagen. De tre siste dagene har jeg ligget rett ut, kastet opp, kaldsvettet så det renner av meg, ristet og følt at jeg skal besvime rett som det er. Jeg vet at det er vanlig å få bivirkninger, men har ikke hørt eller lest om noen som har blitt så dårlig. Er det noen som har erfaring med Cipralex/antidepressiva? Hva skal jeg gjøre? Bytte medisiner? Har snakket med legen, men hun sier jeg bare må holde ut de første ukene... Anonym poster: bc7dfb13de2599b97666db253d430d54 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg tror nok legen din har satt deg på litt for høy startdose. Det vanlige er å starte på 5mg for så å øke etterhvert. Bivirkninger bruker vanligvis å gi seg etter en 2 ukers tid. Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) sd Endret 22. oktober 2013 av kingvild Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Visst det er delestrek på tabletten så kan du jo ta en halv pr dag nå i helga, å så ringer du legen på Mandag å forklarer bivirkningene. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Var helt lik selv på Cipralex førsteuka, så gikk det over. Lå vannrett i senga hele tiden. Husker dog ikke dosen, er flere år siden jeg brukte det. Endret 19. april 2013 av Lovegame Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Så dårlig gjort av legen! Grunnen til at jeg startet på Cipralex er fordi jeg har angst for å kaste opp og bli syk, så det er rart at hun setter meg på så høy dose når man risikerer slike bivirkninger...? TS Nå var jeg plutselig ikke anonym lenger da, men skitt au. Vi er flere som sliter med angst her, så det er ingenting å være flau over 2 Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Vi er flere som sliter med angst her, så det er ingenting å være flau over Hehe, ja, det er flere enn man skulle tro! Lenke til kommentar
Black_day Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg tok kontakt med legen denne uken og etter 2 samtaler fikk "diagnosen" moderat depresjon. Legen sier at det er opp til meg, men han har lyst å gi meg Cipralex. Anbefaler dere dette eller? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg tok kontakt med legen denne uken og etter 2 samtaler fikk "diagnosen" moderat depresjon. Legen sier at det er opp til meg, men han har lyst å gi meg Cipralex. Anbefaler dere dette eller? Dette er noe du nesten må bestemme selv. Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg tok kontakt med legen denne uken og etter 2 samtaler fikk "diagnosen" moderat depresjon. Legen sier at det er opp til meg, men han har lyst å gi meg Cipralex. Anbefaler dere dette eller? Jeg vil anbefale det etter hva jeg har hørt av andre. Har flere venner som har gått på det, og mener Cipralex har reddet livet deres. Men for all del, ikke start på for høy dose som jeg gjorde! Jeg ligger fortsatt rett ut, men prøver å holde ut fordi jeg har så stor tro på at det skal funke. Lenke til kommentar
Black_day Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg vil anbefale det etter hva jeg har hørt av andre. Har flere venner som har gått på det, og mener Cipralex har reddet livet deres. Men for all del, ikke start på for høy dose som jeg gjorde! Jeg ligger fortsatt rett ut, men prøver å holde ut fordi jeg har så stor tro på at det skal funke. Hvor lenge har du gått på dem og hvilke symptomer fikk du? Jeg er så redd for vektøkningen, som er den største grunnen til at jeg ikke har lyst å begynne. Hvor høyt begynte du på? Jeg vil anbefale det etter hva jeg har hørt av andre. Har flere venner som har gått på det, og mener Cipralex har reddet livet deres. Men for all del, ikke start på for høy dose som jeg gjorde! Jeg ligger fortsatt rett ut, men prøver å holde ut fordi jeg har så stor tro på at det skal funke. Hvor lenge har du gått på dem og hvilke symptomer fikk du? Jeg er så redd for vektøkningen, som er den største grunnen til at jeg ikke har lyst å begynne. Hvor høyt begynte du på? Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hvor lenge har du gått på dem og hvilke symptomer fikk du? Jeg er så redd for vektøkningen, som er den største grunnen til at jeg ikke har lyst å begynne. Hvor høyt begynte du på? Hvor lenge har du gått på dem og hvilke symptomer fikk du? Jeg er så redd for vektøkningen, som er den største grunnen til at jeg ikke har lyst å begynne. Hvor høyt begynte du på? Det er jeg som er trådstarter her, så jeg har skrevet det fra før. Jeg har mistet matlysten helt, men det kan jo hende den kommer tilbake når bivirkningene blir borte. Du legger ikke på deg av medisinen, men den kan øke apetitten din så du spiser mer. Start på 5 mg og se hvordan det går Lenke til kommentar
Black_day Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det er jeg som er trådstarter her, så jeg har skrevet det fra før. Jeg har mistet matlysten helt, men det kan jo hende den kommer tilbake når bivirkningene blir borte. Du legger ikke på deg av medisinen, men den kan øke apetitten din så du spiser mer. Start på 5 mg og se hvordan det går Beklager, oppdaget det nå. Takk for svar i hvert fall :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå