[muffin] Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg har en kompis som har et mystisk problem med sine nye pc. Noen ganger kommer han til login screen, og noen ganger krasjer maskinen like før. Han har fått logget inn et par ganger, men etter 2-3 min --> krasj Noen ganger finner ikke bios s-ata disken. Han har en p4 3,00 ghz 800mhz fsb. Temp på cpu er bra. msi hk (husker ikke modell), dual ddr400, s-ata, raid, usb2... pinnacle kort husker ikke gpu, mulig det er på hk 2x 512MB brikker (tror det er crusial eller corsair) Det som er prøvd er : System restore --> får beskjed om at det ikke går boote i safe mode --> ingen forskjell default settings i bios --> ingen forskjell Reinstallere windows --> får melding om at maskinen slår seg av for å hindre alvorlig skade Har bedt ham om å ta ut alle komponenter, sette inn 1 ram-brikke og skjermkort, og prøve boote. For hver vellykket boot, sett inn ny komponent. Er det noen som har opplevd noe lignende, eller som kan tenke seg hva dette kan skyldes ? Problemet oppstod plutselig, uten at han hadde gjordt noe nytt med maskinen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Tror jeg hadde kikket på disken, jeg. De fleste diskleverandører har et sånt analyseprogram man kan kjøre fra diskett. Du nevner ikke hvilken disk han har, så kan ikke gi deg noen link, men det er ganske lett å finne. En sånn analyse er greit å slå i bordet med hvis disken må sendes inn/leveres inn til rep. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 skal klare å finne det. Han har en WD disk vet jeg, men er ikke sikker på den andre. Han har samme WD disk som meg, og jeg har analyse progget til den liggende, så den er grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå