madammim Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Kjøpte denne disken for ca. 2 uker siden. Hadde fra første stund problemer med at bios ikke fant den hver gang, men dette bedret seg. (skiftet litt om på kabler o.l, antok at det var OK). Disken ble delt i 2 partitioner, en på 20 GB (FAT32) og resten på en NTFS partition. Plutselig ble all data på den primere (FAT32) partitionen ødelagt. Alle filnavn var forandret til noen rare tegn. Formaterte denne partitionen på nytt, konverterte den til NTFS, og installerte XP på denne. Tidligere hadde jeg dual boot med XP og 98. I kveld skjedde det igjen! Nå finner bios disken, men det er det hele. Er ikke mulig å komme inn på den. Den lager dessuten noen rare "klikke" lyder. Tror den har tatt kvelden totalt. Veeeldig synd, da jeg hadde noen familiebilder o.l som jeg ikke hadde backup på. Disken ble kjøpt på PS Data. Det er vel bare å sende den inn, og få en ny. Men bør jeg kansje vurdere et annet merke? Vil ikke at dette skal skje igjen. Er det noen som har erfaring med disse diskene? Eventuelt noen som kan anbefale en annen disk? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Disken ble kjøpt på PS Data. Det er vel bare å sende den inn, og få en ny. Men bør jeg kansje vurdere et annet merke? Vil ikke at dette skal skje igjen. Er det noen som har erfaring med disse diskene? Eventuelt noen som kan anbefale en annen disk? Dette går selvsagt på garanti, men det vil ikke redde dine uerstattelige data (første regel når det gjelder harddisker er BACKUP! Regner med at du har lært nå :-) ). Uansett... jeg har hatt WD og kun WD siden jeg kjøpte min første PC i 1993. Inntil for 3-4 måneder siden har de fungert 100% feilfritt. For 3-4 måneder siden døde en eldre 40GB samtidig som høye klikkelyder oppsto. For en ukes tid siden ble en 80GB ustabil, noe som førte til at maskinen startet tregere og at den ikke alltid kom opp i Windows utforsker. En formatering ordnet problemet, men har hørt at andre har hatt lignende problem og at når det først har skjedd én gang så skjer det igjen om en liten stund. Så akkurat nå er jeg i tvil... er dette kun tilfeldigheter, eller har WD's kvalitet på diskene blitt dårligere den siste tiden? Har 4 WD disker i maskinen nå, og venter med å dømme de til en annen WD disk evt. får problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå