Slemdorull Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hei! Fått første lønning i dag fra den nye jobben og det ser ut som jeg er trekt 50%. Jeg fikk bekreftet på mail at alt skulle være i orden, til grunn at jeg var litt treg å levere skattekort. Er det noe som tilsier at jeg har plikt til å få resterende som egentlig skal utbetales? Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Treig til å levere skattekort? Man pleier vanligvis å få utbetaling når neste utbetaling tar sted, trokke du er trekt 50 % du får ta kontakt med jobben. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Arbeidsgiver har ingen plikt til å gjøre det, men kan gjøre det så lenge det skjer innenfor skatteoppgjørsterminen. Mars-april er en skatteoppgjørstermin, så korreksjon må i så fall skje innen 11 dager fra i dag. Skal det skje etter skatteoppgjørstermin må du søke kemneren i din kommune om å få utbetalt for mye trukket forskuddstrekk. Søknaden må begrunnes. 1 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 aha! Får høre med de etterpå. Gir respons på utfall. Takker for svar. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Først får jeg bekreftelse på at skattekortet var i orden, slik at det er registrert trekk ifølge skattekortet mitt. Dette var responsen: Trodde skattekortet ditt hadde gått igjennom, men skal undersøke dette. Skattekortet ble jo levert for sent, men trodde det hadde gått. Skal sjekke, du hører fra meg. *Ordet TRODDE er et sååååå ubrukelig ord Lenke til kommentar
flyverten.no Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Uansett vil du vel få det tilbake på skatteoppgjøret neste år, men det er jo en stund til da :-) Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Fikk ordet det! :-) Man må tydligvis ikke være en "unnskyld at jeg lever" person i dette samfunnet for å ordne opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå