Gå til innhold

Høyres og FrPs elendighetsbeskrivelse av Norge.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger å tro mer på naboens katt.

crazy-cat1.jpg

http://enandersenblo...ns-katt-pa.html

Ta et eksempel:

I dag drives rundt tre hundre pelsdyrfarmer i Norge. Kritikkverdige forhold med tanke på dyrevelferd har blitt avdekket på flere av farmene, og dette har skapt debatt. Denne saken omhandler avstemninger for å avvikle denne næringen.

SV har dette i sitt valgprogram:

Løfter fra partiprogram

SV vil derfor arbeide for et forbud mot pelsdyrproduksjon i Norge.

Sosialistisk Venstreparti har stemt mot å avvikle pelsdyrnæringen. De har ikke holdt ord i denne saken.

Utdrag fra denne siden:

http://beta.holderde...elsdyrnaeringen

Her står det hva partiene mener. Hva de har lovet. Og hva de stemmer på tinget, osv...

....

Synd for deg at du ikke tror på den. De fleste velger nok å tro på den. Og da går det sannsynligvis utover de partiene som ikke holder ord. ;) Slik som SV, og AP. :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Politikk endres ikke på en dag.

Man legger ikke om kurs som på et skip, men om to skip legger fra kai med marginalt ulik kurs, kan det ene skipet over tid ende i Hellas og det andre i Sverige.

Med et nytt borgerlig eksperiment og denne gang med FrP ville skipet havnet i Nord Korea :tease:

Helsevesenet ble overlatt som et tilnærmet konkursbo med forrige borgerlige regjering. Med en ny borgerlig regjering med FrP ville helsevesenet blitt overlatt som et faktisk konkursbo om de fikk sitte 4 år med makten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Politikk endres ikke på en dag.

Man legger ikke om kurs som på et skip, men om to skip legger fra kai med marginalt ulik kurs, kan det ene skipet over tid ende i Hellas og det andre i Sverige.

Med et nytt borgerlig eksperiment og denne gang med FrP ville skipet havnet i Nord Korea :tease:

Tviler hardt på det egentlig. Nå er det jo SV som har en politikk som likner mest på den de fører i Nord Korea. Ikke FrP. Frp har en politikk som likner mer på den i USA... Jeg er ikke for noen av delene. Jeg ønsker en Høyre, Venstre regjering. En blågrønn og ikke en blåblå. Og men heller en blåblå enn en rødgrønn, om du skjønner? :)

Helsevesenet ble overlatt som et tilnærmet konkursbo med forrige borgerlige regjering. Med en ny borgerlig regjering med FrP ville helsevesenet blitt overlatt som et faktisk konkursbo om de fikk sitte 4 år med makten.

Nå er det slik at det uansett blir en Høyre-regjering. Meningsmålinger lyver sjelden. Så da er spørsmålet: Skal vi ha en Blåblå regjering med FrP og Høyre, eller skal vi ha en med Høyre, og Venstre, ev. KrF også dersom nødvendig???

Slik dere sosialdemokrater tenker, så er det ikke noe i mellom. Dere sier at det er kun to veier, noe som er løgn og bedrag. Dere sier at vi står ved kun ett veiskille, enten fortsatt rødgrønn regjering, der politikk foregår i skjæringspunktet mellom AP (...) og en regjering der politikk foregår i skjæringspunktet mellom Høyre og FrP. Dette er selvsagt ikke sant. Det er en vei til: En politikk i skjæringspunktet mellom Høyre og Venstre, KrF....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå er det slik at det uansett blir en Høyre-regjering. Meningsmålinger lyver sjelden. Så da er spørsmålet: Skal vi ha en Blåblå regjering med FrP og Høyre, eller skal vi ha en med Høyre, og Venstre, ev. KrF også dersom nødvendig???

Meningsmålinger har feilmarginer, men konsensus blant mange "lyver" sjelden. Men det er helt feil å legge til grunn dagens meningsmålinger og de som kommer dagene før valget. Det er som å si at været i dag vil bli det samme som i september.

Slik dere sosialdemokrater tenker, så er det ikke noe i mellom. Dere sier at det er kun to veier, noe som er løgn og bedrag.

Hvorfor kan du nesten ikke skrive en post uten at du kommer med påstander om løgn? Hvem er det du prøver å påvirke?

Lenke til kommentar

Det nyttes ikke at Sverige har den mest lovende økonomien i Europa når landet gir komplett faen i deres egne borgernes velferd.

Ah, så det er slik du fungerer. Når du får "svar på tiltale" i en tråd, så hopper du bare over til en annen tråd for å spre løgnene dine?

For å ta svaret du fikk i en annen tråd hvor du svartmalte Sverige helt frem til du fikk svar:

Jeg får hjelp raskere enn jeg fikk i Norge i det offentlige svenske helsevesenet. Om jeg allikevel synes at det offentlige helsevesenet er for tregt, så kan jeg gå til et privat alternativ (også utenlandsk), og försäkringskassan (kjent som NAV i Norge) betaler regningen.

Jeg har høykostnadsbeskyttelse på tannlegebehandling.

I OECD sin ranking fra 2012 ligger Sverige foran både Norge og Danmark når det gjelder utdanning. Sverige har også kommet med kvalitetskrav for lærere som skal være fast ansatt i skolen. Dette mangler Norge fortsatt.

Eldreomsorgen er milevis over den du finner i Norge om du klarer å se utover enkeltsaker blåst opp i Expressen og Aftonbladet.

At kreftsyke tvinges ut i jobb er bullshit, og uttalelsen baseres på ett enkelt tilfelle hvor en kreftsyk ble spurt om han kjente seg i stand til å jobbe etter å ha vært hjemmeværende i over ett år. Den såkalte "utförsäkringen" som setter folk over på arbeidstrening istedet for sykepenger etter ett år, er forøvrig mye snillere enn ordningen som Sosialdemokratene foreslo, hvor utförsäkring skulle skje etter et halvt år, slik at man fikk personene bort fra statistikken over sykemeldte raskere.

Arbeid er ikke så vanskelig å finne i Sverige som svenske ungdommer skal ha det til. Det er derimot meget populært for svensk ungdom å bo et par år i norge hvor de kan tjene fett med penger mens de bor i billig kollektiv, slik at de kan spare seg opp litt egenkapital til å komme seg inn på boligmarkedet når de flytter hjem. I motsetning til norsk ungdom som er helt avhengig av hjelp fra sine foreldre for å kunne kjøpe en liten ettroms leilighet.

Så nøyaktig hvordan er det vi har det så forferdelig på den svenske siden av grensen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Meningsmålinger har feilmarginer, men konsensus blant mange "lyver" sjelden. Men det er helt feil å legge til grunn dagens meningsmålinger og de som kommer dagene før valget. Det er som å si at været i dag vil bli det samme som i september.

Nei... Det blir som å tro på de som spår været på en proffesjonell måte, og som stort sett treffer blink.

At det blir en rødgrønn regjering neste gang, er svært lite sannsynlig.

Hvorfor kan du nesten ikke skrive en post uten at du kommer med påstander om løgn?

Fordi jeg liker ikke løgn. Og når jeg ser en løgn, så kommenterer jeg det...

Hvem er det du prøver å påvirke?

Har ikke noen tanker om hvem jeg påvirker.

Jeg bare gjengir det jeg ser, og kaller en spade for en spade.

Kan hende at noen glemmer hva virkelighet angår når de leser sånn løgnaktig propaganda fra venstresiden... Ser jo ut til at du har glemt det? På arbeiderpartiets nettsider, og i dine kommentarer, så er det tydelig at det finnes kun tre partier: Arbeiderpartiet, Høyre og Frp... Og at det står mellom en blåblå og en rødgrønn regjering, når det i virkeligheten er mer sannsynlig at det enten

1. Blir en blåblå regjering
  2. Blir en blågrønn regjering
  3. Blir en flertallsregjering med FrP, Høyre, KrF og Venstre
  4. Blir en rødgrønn regjering

Det siste er svært svært lite sannsynlig.... Det blir enten 1, 2, eller 3. Det tredje er litt mindre sannsynlig enn punkt 1 og 2... Uansett: Det er løgn å si at det står i mellom en blåblå og en rødgrønn regjering slik arbeiderpartiets leder, og arbeiderpartiets nettsider og sympatisører forteller folket..... For det står i mellom disse fire alternativene, ikke bare to...

Så er spørsmålet: Hvem forsøker du å påvirke? Du og ditt parti? Jeg vil påstå at dere forsøker å nå de uvitende massene. De som ikke har satt seg så alt for godt inn i politikken til at de ser at dette blir en løgnaktig påstand av AP...

Poenget er at dette er rent strategisk av AP, fordi den største fienden AP har, ikke i virkeligheten er FrP, men Venstre og KrF.. Man ønsker bare å fremstille det slik, for da fjerner man fokuset vekk fra de som virkelig er en trussel....

For å si det på en annen måte: Det er lettere å skremme med FrP enn med Venstre og KrF...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spar deg ordflommen og slutt med dette;

Fordi jeg liker ikke løgn. Og når jeg ser en løgn, så kommenterer jeg det...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har ikke noen tanker om hvem jeg påvirker.

Jeg bare gjengir det jeg ser, og kaller en spade for en spade.

Kan hende at noen glemmer hva virkelighet angår når de leser sånn løgnaktig propaganda fra venstresiden... Ser jo ut til at du har glemt det?

Det er stor sett det eneste du har å fare med her inne nå.

Er det typisk for en venste velger, med andrer ord en gjennomsnittlig eller representativ venstre velger?

Og at det står mellom en blåblå og en rødgrønn regjering, når det i virkeligheten er mer sannsynlig at det enten

1. Blir en blåblå regjering

2. Blir en blågrønn regjering

3. Blir en flertallsregjering med FrP, Høyre, KrF og Venstre

4. Blir en rødgrønn regjering

Det siste er svært svært lite sannsynlig.... Det blir enten 1, 2, eller 3. Det tredje er litt mindre sannsynlig enn punkt 1 og 2... Uansett: Det er løgn å si at det står i mellom en blåblå og en rødgrønn regjering slik arbeiderpartiets leder, og arbeiderpartiets nettsider og sympatisører forteller folket..... For det står i mellom disse fire alternativene, ikke bare to...

Det er nok det mest sannsynlige uansett hva du mener. 3. ser jeg som svært usannsynlig med de siste signalene fra Hareide og KrF.

Tar de livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar du lykken ifra ham med det samme”, blir det sagt i ”Villanden”.

http://www.daria.no/skole/?tekst=1478

Er jeg i ferd med å ta livsløgnen og turbo postingen fra den unge Venstre mannen som har havnet i dårlig selskap? Du er blitt ganske så taus og har lite å bidra med til en konstruktiv debatt her inne. Lykkerusen over å ha havnet i selskap med FrP er tydeligvis over i KrF og vel snart også hos de fleste venstre velgere.

Poenget er at dette er rent strategisk av AP, fordi den største fienden AP har, ikke i virkeligheten er FrP, men Venstre og KrF.. Man ønsker bare å fremstille det slik, for da fjerner man fokuset vekk fra de som virkelig er en trussel....

Og det er sannhet fra Venstremannen. Slutt med tankespinnet ditt.

Du kan jo drømme søtt om en blågrønn regjering 2. ovenfor. Hvordan rimer det med det politiske værkartet ditt? FrP har sagt klart i fra at de ikke kommet til å støtte en borgerlig regjering der de ikke er med. De har felt borgerlige regjeringer før, ikke minst Willoch regjeringen på noen øres økning av bensinavgiften per liter. FrP snakker om de stakkers bilistene som det tydeligvis er mer synd på en gamle og syke. KrF er nok mer opptatt av syke og eldre enn av bilistene og det burde også miljøpartiet Venstre være.

Det er det mest usannsynlige av de fire alternativene dine og som nevnt er også 3 ganske så usannsynlig med de siste signalene fra KrF, selv om Hariede kan drive taktisk spill.

Lenke til kommentar

Er det typisk for en venste velger,

Kan ikke uttale Venstre engang...

med andrer ord en gjennomsnittlig eller representativ venstre velger?

Det du Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti har av forestillinger rundt gjennomsnittsmennesket er ikke relevant. Gjennomsnittsmennesket finnes jo ikke!!! Det finnes derimot venstrevelgere som sier det samme som meg:

BHpnbvuCUAEOMK7.jpg

Det er nok det mest sannsynlige uansett hva du mener. 3. ser jeg som svært usannsynlig med de siste signalene fra Hareide og KrF.

Og hva sa jeg da? Slik jeg ser det, så er det mer sannsynlig enn en rødgrønn regjering ut i fra dagens målinger, og med tanke på at ingen av disse har utelukket FrP helt. Jeg glemte å få med et punkt til faktisk... Det kan jo være at Venstre, Høyre og Frp klarer å danne regjering dersom KrF slår seg vrang ... :) Det blir vel en mørkebløgrønn regjering... Så har vi enda en option: Ren Høyre-regjering... Lyseblå regjering. Det er mange alternativer, og det står ikke bare mellom blåblå og rødgrønn slik Jens og Arbeiderpartiet lyver.

Er jeg i ferd med å ta livsløgnen og turbo postingen fra den unge Venstre mannen som har havnet i dårlig selskap? Du er blitt ganske så taus og har lite å bidra med til en konstruktiv debatt her inne. Lykkerusen over å ha havnet i selskap med FrP er tydeligvis over i KrF og vel snart også hos de fleste venstre velgere.

Tror du burde være litt forsiktig med å uttale deg bidrag her inne... Og når det gjelder selskap, så er jo du i et mye dårligere selskap enn meg? Og hvorfor har du og arbeiderpartiet behov for å lyve om hvem det står i mellom neste valg? Hvorfor sier dere at det står mellom blåblå og rødgrønn regjering når det meste tyder på at det står mellom ulike alternativer på borgerlig side, og ikke sosialistisk???

Og det er sannhet fra Venstremannen. Slutt med tankespinnet ditt.

Slutt å tro du har autoritet over meg... Slutt å tro du kan komme løgn og svada uten å bli konfrontert med det...

Du kan jo drømme søtt om en blågrønn regjering 2. ovenfor. Hvordan rimer det med det politiske værkartet ditt? FrP har sagt klart i fra at de ikke kommet til å støtte en borgerlig regjering der de ikke er med.

Hva så? De støtter ikke en rødgrønn regjering der de ikke er med heller...

De har felt borgerlige regjeringer før, ikke minst Willoch regjeringen på noen øres økning av bensinavgiften per liter. FrP snakker om de stakkers bilistene som det tydeligvis er mer synd på en gamle og syke. KrF er nok mer opptatt av syke og eldre enn av bilistene og det burde også miljøpartiet Venstre være.

Det er det mest usannsynlige av de fire alternativene dine og som nevnt er også 3 ganske så usannsynlig med de siste signalene fra KrF, selv om Hariede kan drive taktisk spill.

Det står uansett ikke mellom rødgrønn og blåblå regjering slik AP lyver.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

:wallbash:

Mer oppmerksomhet fortjener ikke en løgner :tease:

Jeg farget endog setningen rød så du ikke skal tro at jeg er helt grønn som deg.

Oppgave for den unge Venstre mannen. Hva av dette er løgn:

1. Man sier at 2 + 2 = 5 og vet ikke at det er 4.
  2. Man sier at 2 + 2 = 5, men vet at det er 4.
  3. Politiske utsagn. Hva mener du spesielt om følgende vel kjente sitat:

He said that the only thing that did not lie was mathematics, simply because it could not.

P.S. Gjentatte påstander om at de rødgrønne lyver kan kanskje nytte på Vg nett, men ikke så lett her inne.

Lenke til kommentar

Mer oppmerksomhet fortjener ikke en løgner :tease:

Nå har jeg avslørt noen få av løgnene dine og arbeiderpartiet. En annen løgn er jo om Høyre, som arbeiderpartiet hevder "gir skattelette til de få" noe som er svært missvisende... De i lavtlønnede yrker for eksempel, vil med Høyre betale mye mindre skatt på arbeid, og dermed vil de sitte igjen med mer. Og da er det løgn av AP og si følgende: At det blir skattelette for de rikeste.... Så dere lyver så det renner av dere hele tiden, utelukkende for å styrke deres dårlige saker. Dere har altså egentlig ingen særlige gode saker i forhold til nærmest alle de borgerlige partiene, og derfor må dere skremme og bruke løgn som virkemiddel....

Jeg farget endog setningen rød så du ikke skal tro at jeg er helt grønn som deg.

Jeg er grønn ja. Og du er rød... Grønt blir ofte asosiert med "Riktig", mens rødt blir assosiert med "Feil"

Grønt med natur og miljøvennlige produkter/løsninger. Rødt blir asosiert med kraftsosialisme og miljøskadelige avfalstoffer. Rødt er ofte fargen på ord som ADVARSEL, og så videre.... Mens grønt stort sett er forbundet med det motsatte: Det er greit.... Bare gå inn. Du kan kjøre nå. Du kan gå over gaten. Osv...

Å se rødt, betyr å være så sint at man ikke klarer å tenke klart... Å ikke tenke klart er helt klart noe som gjelder dere sosialdemokrater....

Oppgave for den unge Venstre mannen. Hva av dette er løgn:

1. Man sier at 2 + 2 = 5 og vet ikke at det er 4.
  2. Man sier at 2 + 2 = 5, men vet at det er 4.
  3. Politiske utsagn. Hva mener du spesielt om følgende vel kjente sitat:

P.S. Gjentatte påstander om at de rødgrønne lyver kan kanskje nytte på Vg nett, men ikke så lett her inne.

Selvsagt er det like lett her inne.... Det er ikke vanskelig å påpeke løgn hos arbeiderpartister, og kommunister generet.

For eksempel er det ikke sant at alle er like. Det er ikke riktig at rettferdighet er at alle får likt og så videre...

Dere sa også at dere skulle bekjempe fattigdommen... Men det er flere fattige barn nå enn da dere kom i regjering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

LØGNER

Ser du rødt nå? :tease:

Posten rapportert med følgende melding:

Dere får stoppe dette tøvet når dere vil for meg. Jeg gir han kun svar på tiltale.

Med vennlig hilsen

Kjell Bleivik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...