SVD Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hei Jeg har kjøpt en Planet Audio P706 brukt for noen dager siden, jeg har ikke vunnet å teste den før i dag, når fikk teste den så lyser den grønne power led'en opp og med det samme lyser den røde protection led'en, når jeg lytter kan jeg høre et lite tikk i fra forsterkeren med det samme protection led'en begynner å lyse, power led'en slutter så og lyse, når jeg så slår av forsterkeren slokker protection led'en og power led'en begynner og lyse igjen mens den sakte slokker ut, er forsterkeren død? eller er det noe jeg kan ha oversett, jeg har åpnet forsterkeren og kan ikke se noe galt med den, ser akkurat ut som den er ny innvendig. Jeg bruker bare en bryter mellom batteriet og remoteinngangen. Det samme skjer med og uten høyttalere tilkoblet. Takker for svar! Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Målte transistorene, det er 2 stykker som ikke henger på greip i forhold til resten, jeg får målinger på 70 og 20 på de, resten ligger på ca. 650 noe som er normalt, så det er nok de som har tatt kvelden. Men transistorene er av typen BUZ103 BG15 og BYZ103 SG14, elfa har ikke disse inne, finner noen BYZ103 på ebay men de er ikke BG15 og SG14... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Med mindre du har fått den forsterkeren nesten gratis, så er det ikke noe vits i å koste på den noe, kjøp deg heller en ny og bedre forsterker Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Fikk den for 500, transistorer koster ikke rare greiene, jeg kan bytte selv har gått Data og elektronikk:p Disse gikk for 6000 ny Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Fikk den for 500, transistorer koster ikke rare greiene, jeg kan bytte selv har gått Data og elektronikk:p Disse gikk for 6000 ny Ja, men det er ikke dermed sagt at den er verdt 6000kr ny Men kjøp nye transistorer og prøv, kan jo være du er heldig... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Den er produsert av zed audio og skal være meget bra;) men akkurat like transistorer er vanskelig å finne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå