jjkoggan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er vel mer en "så lenge det ikke er mine egne barn som drepes så gir jeg faen" holdning virker det som. Det synes jeg er meget rart at mener dette, det viser stor ignoranse. Hvorfor mener du dette, fordi mer amerikaner mener privat våpen eierskap stanser mer kriminelle virksomheter enn våpenforbud? Amerikaner hater kriminalitet, bare finnes det stor uenighet i løsninger og enkle løsninger finnes det ikke Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg kommer aldri til å forstå meg på amerikanere og deres forkjærlighet til vold og drap. Men sensurere derimot alt bort som har med sex å gjøre, ja, da er man ekstrem konservativ. For det er jo mye verre at tenåringer utforsker deres egen seksualitet enn at de tar med seg skytevåpen og gå amokk på skolene. Våpenforbud løser ikke problemet Ble det sikkert at våpenforbud ville løse problemet ville det blitt gjort lenge siden Du viser stor ignoranse til problemet Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Våpenforbud løser ikke problemet Ble det sikkert at våpenforbud ville løse problemet ville det blitt gjort lenge siden Du viser stor ignoranse til problemet Gjør jeg? Hvor mange skolemassakre er det i Europa sammenliknet med USA? Rent statistisk sett, mener jeg? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Gjør jeg? Hvor mange skolemassakre er det i Europa sammenliknet med USA? Rent statistisk sett, mener jeg? Ignoransen ligger ikke i faktum at USA har mer problemer med vold. Ignoransen ligger i faktum at du mener vi ikke bryr oss og ikke prøver å løse problemet. Debatten om løsninger er meget intense og kontroversielle. De som mener lærerne burde ha våpen mener de løser problemet like mye som de som ønsker totalt våpenforbud. Du bør ha bedre peiling på hvor vanskelig det er å stanse massemord med den tragiske erfaring med ABB Enkle løsninger ville allerede blitt gjort. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Det synes jeg er meget rart at mener dette, det viser stor ignoranse. Hvorfor mener du dette, fordi mer amerikaner mener privat våpen eierskap stanser mer kriminelle virksomheter enn våpenforbud? Amerikaner hater kriminalitet, bare finnes det stor uenighet i løsninger og enkle løsninger finnes det ikke Ja, du har rett i at det er mange som ønsker å begrense den frie våpenflyten men dessverre er det utrolig mange som har et nærmest religiøst forhold til privat bruk av våpen. Og når fornuften er på vikende front er det sjelden en bra ting. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Ja, du har rett i at det er mange som ønsker å begrense den frie våpenflyten men dessverre er det utrolig mange som har et nærmest religiøst forhold til privat bruk av våpen. Og når fornuften er på vikende front er det sjelden en bra ting. Tror du bare de som ønsker å begrense våpenflyten ønsker å stoppe skoleskyting? Er du virkelig så ignorante at du ikke kan forstå at de som ønsker å gi lærerne våpen og tror at private våpen eierskap også prøver å stoppe skoleskytinger fordi de mener at lærerne kunne forsvare skolen hadde de hadde våpen å stanse skytingenen! du kan godt bli uenig med løsningen men det er ikke slik at en side ikke bry seg, tvertimot. Ser du ikke at begge sider ønsker å løse problemet, bare fra motsatte vinkler? Det er forkastelig å vite at noe nordmenn mener amerikanere ikke elsker sine barn! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hvordan det å lage skoler til en krigssone skal redde liv må bare gudene vite... 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Hvordan det å lage skoler til en krigssone skal redde liv må bare gudene vite... Det har allerede blitt gjort med positive resultater. Font at du er uenige, det er jeg også. Det jeg tviler aldri er at begge sider prøver å løse det samme problemet Ingen side er uansvarlig eller mangler empati Du bor i et land uten store problemer med vold men korrelasjon mellom hvor mange våpen et land har og vold er meget svakt. Noe land har mange med lite vold, andre har mye. Kriminolog har kranglet om dette tema i mange år uten noe konsensus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå