V?rbris Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har for andre gang siden begynnelse av Januar i år stilt maskinen tilbake. Har Windows 7 - maskinen er kjøpt hos komplett.NO Har nå beskjed om at jeg ikke kjører en ekte kopi av windows. Av en eller annen grunn må denne nøkke legges inn på nytt etter å ha stilt maskinen tilbake. Forrige gang gikk det med ett nødskrik, denne gang ikke. Hvordan i huleste kan dette skje? Har jo installasjonsplate fra Komplett.NO og brukernøkkel på maskinen. Hvor får jeg lagt inn denne, før jeg ringer komplett.NO eller windows Norge i morgen og gir dem en lekse i nordNorsk banning? For de som måtte vite det - av en eller annen grunn - maskinen er stilt tilbake fordi den blir noe treg med en Geforce GT 640 driver. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Microsoft lar deg aktivere Windows kun et begrenset antall ganger i et begrenset tidsrom. Det gjelder egentlig uansett om du har en OEM lisens, som er det du har (om lisensen står klistret på pcen) eller en Retail lisens. Forskjellen er at på en Retail lisens kan du aktivere opptil 10 ganger online før du må begynne å ringe inn for å aktivere. Du har en OEM lisens med flere begrensninger, og to aktiveringer på så kort tid vil de reagere på. Men skal ikke være noe større problem enn at du ringer inn til Microsoft og aktiverer over telefonen. Hjelper i alle fall ikke å kjefte på Microsoft, og du kommer vel ingen vei med Komplett heller. Er jo liksom bare slik en OEM lisens fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå