FrihetensRegn Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har en laptop som har tatt kvelden. Det startet da jeg spilte og skjermen viste noen farger før den slo seg av. Nå får jeg en svart skjerm (men den lyser) og jeg får ikke en gang gå inn i bios. Er det skjermkortet som er ødelagt? Modell er acer aspire med Windows 7. Tror ikke det er harddisken, har skiftet og får samme problem. Kjøpte maskinen i 2010, så garantien er gått ut, men har vel reklamasjonsrett? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Så undersøk med der du kjøpte maskinen og hør med dem. Går sikker bra det. Er det hd som er problemet velg ssd disk. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hei. Har du prøvd å ta ut en av minnebrikkene hvis det er to? Prøv med én av gangen. Evt koble til en skjerm og se om du får bilde da? 1 Lenke til kommentar
keriss Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei reminett. Jeg opplever liknende problem (min tråd, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1502807&pid=20455091&st=0entry20455091 ). Testet med å dra ut ene rambrikke, og da bootet windows. Hva er årssaken til dette? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg måtte nylig fjerne 2GB ram i en bærbar for at den ikke skulle låse seg i Windows. Det viste seg at RAM en var ok men at ene RAM sporet i bærbaren var defekt. En annen gang satt ikke brikken fast i sporet og kunne skyves ut med en finger uten å røre låsen. Da ville ikke maskinen vise bilde overhodet og power lampen blinket i et slags morsekode-mønster som deretter kunne tolkes fra en tabell som viste hva som var problemet. Det kan også være skjermkortet som er defekt og dersom det stemmer må hele hovedkortet byttes ut. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Fikk beskjed av Acer om å gjennomføre en power-reset, altså å ta ut batteriet og koble fra laderen også holde startknappen nede i 30 sek. Det funket faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå