eugenie Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hvorfor sier windows at filen er for stor for målstasjonen, når minnepinnen har dobbelt så stor kapasitet som filen? Kjører windows 8, med classic shell så den ligner windows 7. Jeg vil kopiere et diskimage på ca 12 gb over til minnepenn, men får altså beskjed om at filen er for stor. Prøvde først en minnepenn på 16 gb, og jeg får sannelig samme beskjed når jeg prøver med en minnepenn på 32 gb. Kobler jeg til en ekstern harddisk, er det null problem. Er det noen innstillinger eller noe annet som kan gjøres for å løse problemet. Lenke til kommentar
Larsifk Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Dette har med filsystemet på minnepennen å gjøre. Dette kan lett endres, men all data på minnepennen vil bli slettet, så husk å ta sikkerhetskopi. Les her: http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/289/~/transferring-a-4gb-or-larger-file-to-a-usb-flash-drive-or-memory-card Lenke til kommentar
E.S.B. Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Minnepinnen(e) du bruker har nok FAT32-filsystem. FAT32 kan ikke behandle filer som er større enn 4GB. Formater minnepinnen, og velg NTFS-filsystem, og prøv igjen. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Tusen takk for hjelpen. Tenkte ikke på filsystemet, men trodde der kanskje var noen andre rare innstillinger :-) Formaterte den som NTFS og nå funker det slik som forventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå