Gå til innhold

Overoppheting av laptop; når er den ansett som defekt?

Okapi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter her med en halvveis håpløs laptop, og vurderer å kontakte leverandør angående reklamasjon. Rett som det er slår den seg av, og sløv som jeg er tok det en stund før jeg skjønte at det var kjølingen som var problemet. Jeg kjørte hele runden med malwarescan, diverse Linux-distroer, tilbake til Windows, inn med drivere på nytt, etc., før jeg til slutt installere CoreTemp og observerte at dingsen er på nærmere 70 grader når kun Windows-desktopen vises. Ved lett bruk runder den 80 (i skrivende stund står den helt for seg selv og laster ned et par filer, og CoreTemp viser 81 grader), og begynner den å surfe litt nærmer den seg 90. Ved bruk av YouTube, eller Gud forby et spill, passerer den fort 90, og slår seg av.

Maskinen har kun vært brukt forholdsvis lett (mest tekstbehandling) og kun innendørs i normal temperatur, etc. Den er halvannet år gammel nå, men har ligget for det meste ubrukt siden i høst, grunnet dette problemet. Høres dette ut som en grei reklamasjonssak, eller kan jeg forvente krangling, påstander om at jeg har forårsaket problemet selv, etc.?

Ellers lurer jeg litt på dette med overoppheting generelt. Når er en laptop å anse for defekt pga. dårlig kjøling? Jeg mener, den fungerer jo på et vis, så lenge man ikke bruker den til noe stort tyngre en tekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...