Gå til innhold

Neste Monster Hunter brukar CryEngine 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se for meg at jeg har lyst til å drepe en kjempebever, eller fly rundt i fjærdrakt å drepe monster med en død fisk. Hadde kanskje spilt spillet om det var kulere karakterer, bedre animasjon, skumle fiender, stygge fiender, kul loot, bra med customizing, bedre partikkeleffekter, mer dynamisk gameplay, epic musikk, kul story, bedre lys/farger, skyer med volum, mer tesselation og uten kjempebevere.

 

 

 

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Dette er hva jeg vil si Monster Hunter-serien alltid var ment for. :D Grafikken til side, MMO! Det eneste jeg er skeptisk til var sitatet at enkelte monstre kunne kreve opptil 20 spillere? Klarer ikke se for meg hvordan de kan beholde gameplayet da. :/ Å ja, dette blir forholdsvis likt TERA med kun BAMS, men og dette er ett stort men; man slipper de kjedelige questene for å grinde leveling. Her grinder man for å lage nye våpen/rustninger av monstrene og det er hele prinsippet i spillet. Liker man ikke grinding er ikke denne serien ment for deg

høres nesten ut som TERA med sine BAMs (Big Ass Monster).
Pretty much

 

Kan ikke se for meg at jeg har lyst til å drepe en kjempebever, eller fly rundt i fjærdrakt å drepe monster med en død fisk. Hadde kanskje spilt spillet om det var kulere karakterer, bedre animasjon, skumle fiender, stygge fiender, kul loot, bra med customizing, bedre partikkeleffekter, mer dynamisk gameplay, epic musikk, kul story, bedre lys/farger, skyer med volum, mer tesselation og uten kjempebevere.
At du ikke liker "art-stilen" til spillet er din sak. Men når spillet faktisk kommer med Cryengine og du presterer å fortsatt klage på grafikk? :wallbash:
Lenke til kommentar

Dette er hva jeg vil si Monster Hunter-serien alltid var ment for. :D Grafikken til side, MMO! Det eneste jeg er skeptisk til var sitatet at enkelte monstre kunne kreve opptil 20 spillere? Klarer ikke se for meg hvordan de kan beholde gameplayet da. :/ Å ja, dette blir forholdsvis likt TERA med kun BAMS, men og dette er ett stort men; man slipper de kjedelige questene for å grinde leveling. Her grinder man for å lage nye våpen/rustninger av monstrene og det er hele prinsippet i spillet. Liker man ikke grinding er ikke denne serien ment for deg

Hvor mange Lao-Shan Lunger, Shen Gaorens, og Yamatsukamier har du drept gjennom din Monster Hunter-karriere? Det å legge inn større monstre er bare piss, gameplayet blir en ren DPS-fest der du må bruke hammer, lanse, eller Dual Sword.

 

Forhåpentligvis har de flere monstre som Barioth og Gigginox på vei, de likte jeg bra.

 

Grinding i et Monster Hunter MMO vil gå mot to ting samtidig:

Antall Rubies/Plates/tilsvarende 1-2% droprate-item du trenger for å lage en full rustning

Guild Points så du kan gå opp i Hunter Rank.

 

@sthusby:

Monster Hunter handler i stor grad om å utnytte invincibility frames, animasjonskansellering, og å lese monsterets ticks.

Lenke til kommentar

Hvor mange Lao-Shan Lunger, Shen Gaorens, og Yamatsukamier har du drept gjennom din Monster Hunter-karriere?

Ingen, hvordan det?

Det å legge inn større monstre er bare piss, gameplayet blir en ren DPS-fest der du må bruke hammer, lanse, eller Dual Sword.

Yup, var det jeg mente med 20 spillere for å drepe ett monster, da blir det DPS-fest som du kaller det.

Grinding i et Monster Hunter MMO vil gå mot to ting samtidig:

Antall Rubies/Plates/tilsvarende 1-2% droprate-item du trenger for å lage en full rustning

Guild Points så du kan gå opp i Hunter Rank.

 

Monster Hunter handler i stor grad om å utnytte invincibility frames, animasjonskansellering, og å lese monsterets ticks.

Sant nok, glemte HR, en stund siden jeg spillte. Ja, slik man fighter BAMS i TERA. :)

Lenke til kommentar

Ingen, hvordan det?

Fordi Monster Hunter har hatt disse 35-40 minutter lange bosskampene mot slike gigantiske monstre i alle spill, teknologien har bare ikke vært på plass før nå.. Det toppet seg virkelig i Monster Hunter Freedom Unite med G-rank, der det var 6 slike monstre som tok 45+ minutter å drepe solo, om du var veldig god kunne du kutte det til 40 minutter, og det var uten å ta med de resterende Teostra, Chameleos, Kushala Daora, og Kirin som alle sammen tok godt over 20 minutter (minst en repel for de fleste av dem) å drepe.

Lenke til kommentar

Fordi Monster Hunter har hatt disse 35-40 minutter lange bosskampene mot slike gigantiske monstre i alle spill, teknologien har bare ikke vært på plass før nå.. Det toppet seg virkelig i Monster Hunter Freedom Unite med G-rank, der det var 6 slike monstre som tok 45+ minutter å drepe solo, om du var veldig god kunne du kutte det til 40 minutter, og det var uten å ta med de resterende Teostra, Chameleos, Kushala Daora, og Kirin som alle sammen tok godt over 20 minutter (minst en repel for de fleste av dem) å drepe.

Okey, jeg skal innrømme at selv om jeg har en del timer lagt inn i MH-serien, har jeg ikke fightet de siste/største monstrene så mye.

Men jeg skjønner ikke hva problemet er; monstrene tar lang tid å drepe solo, men dette er jo ett valg man velger selv (å prøve de solo) (kanskje ikke i de forrige MH som ikke hadde online) men nå som dette er online. Tar de like lang tid om man er 4-6 stk i ett party? Blir de skalert etter party? Dette blir som Dark Souls serien hvor man kan summone hjelp til en boss eller utfordre seg selv ved å ta den alene. i DS blir dog bossen litt skalert hvis man "bruker hjelp" hvor bossen får litt mer liv.

Lenke til kommentar

Okey, jeg skal innrømme at selv om jeg har en del timer lagt inn i MH-serien, har jeg ikke fightet de siste/største monstrene så mye.

Men jeg skjønner ikke hva problemet er; monstrene tar lang tid å drepe solo, men dette er jo ett valg man velger selv (å prøve de solo) (kanskje ikke i de forrige MH som ikke hadde online) men nå som dette er online. Tar de like lang tid om man er 4-6 stk i ett party? Blir de skalert etter party? Dette blir som Dark Souls serien hvor man kan summone hjelp til en boss eller utfordre seg selv ved å ta den alene. i DS blir dog bossen litt skalert hvis man "bruker hjelp" hvor bossen får litt mer liv.

I Monster Hunter skaleres ikke HPen med antall folk i Party, mener å huske at PSP-monstrene skulle ha bare 2/3 av HPen konsollmonstrene hadde. De store eviglange bossmonstrene kan ikke kuttes så voldsomt ned i tid med flere i party, man må vente til de har kommet helt inn på banen før man dreper dem, og dette tar ofte 15-20 minutter :p Lao Shan Lung er den verste, den kan ikke drepes før den går inn mot fortet, og om du har et kraftig nok party kan du staggerlåse den så den aldri beveger seg.

Fatalisene er mye enklere å gjøre Solo, nesten alle angrep den har er instagibber, og i en gruppe er det håpløst å forutsi hvor den kommer til å flytte seg. Om du er et party som tar repelquestet og spammer Clust L2 pleier det dog å gå fint.

 

Min opplevelse er at et 2-manns party gjør et quest enklere om du ikke har peiling på hvordan du takler monsteret, men om du har peiling og en innøvd strategi er det bedre å gå solo eller vente på en tredje mann.

 

Dette er også første gang det har vært snakk om mer enn et fire-manns party forresten ;)

FÅ DET HER FOR FAEN PÅ PS3!!!!!!!!!111...... NÅ ER HEG DRIT LEI å VENTE PÅ MH.!

Er noe skeptisk til at en PS3 kan kjøre dette spillet. Jeg håper at de har eliminert lasteskjermene fullstendig og lagt inn huler og stier i stedet, det ville vært et naturlig fremskritt for serien, men en PS3 har alt for lite RAM for å takle noe slikt med denne grafkken attpåtil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...