Chris-Mario Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hei! Først og fremst; Ny som registrert men har jommen lest mye i dette forumet. Fått mye hjelp fra spørsmål som allerede er stilt som jeg lurer på, som jeg finner på Google :b Når det er sagt; Det er ikke sikkert jeg har fått tittelen rett en gang. Kan godt hende noen popper opp og sier "jamen det er jo ikke dette du skal?" Så, jeg skal forklare så godt jeg kan! (: Jeg står her med et lite problem. Et kvinnemenneske har altså greid å bare klippe rett over nettverksledningen fra vegg uttaket da hun tenkte at denne ikke var nødvendig. Vi er en plass hvor dem holder på å pusse opp, så det er helt klart at hun skal ha all creds for resten av arbeidet hun ellers gjør her :b Det med å klippe kabelen var nok ikke det smarteste å gjøre, men... Yeah.. Jeg tenkte å ta en titt på dette. Uten å ta meg "vann over hode", men heller helt stilt og rolig. -------------------------------------------------------------------------------- Det jeg har å forholde meg til er: - Elko veggkontakt med 1-2-3-4-5-6-7-8 (ingen fargekode) og RJ45 - Fem tynne ledninger ut fra veggen. Rød, Grønn, Svart, Blå og Brun/Kobber farget Spørsmålet er; Hvilken farge skal hvor? Det er Telenor internett her, Elko boksen har en liten motstander i seg (ISDN?) Håper noen greier å svare Jeg er ganske så ny på dette feltet, 0 erfaring. På forhånd; Takk! Og takk for et kanon forum med mye hjelp i! (: // Chris-Mario 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 En kabel ble klippet over, der den ble kuttet, er disse ledningene ensfarget? Skal du koble selve boksen på nytt også? Hvordan er mulighetene for å ta et bilde med mobilen og laste dette opp? Lenke til kommentar
Chris-Mario Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Kabelen er hvit, ut av den kommer det disse tynne fem ledningene av flere farger. Selve boksen ser EKSAKT slik ut, men dog kun med disse fem ledningene som skal inn. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Trudde kabelen var kuttet og da urørt i selve boksen? Er det telefonledningen inn så må den i A-racket. Har du kroneverktøy eller skal du presse de inn? Isåfall må du passe på at den har kontakt igjennom isolasjonen. Ville i første omgang satt de i den fargekoden som beskrevet. Hvor kommer kabelen fra, og hva skal den brukes til? Fasttelefon ? Og i ADSL? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå