Gå til innhold

Store problemer med booting :/

loxtehfox

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har akkurat fått skrapt isammen no penger til å kjøpe ny PC, og fikk delene i dag. Skrudde sammen alt og hadde ingen problemer underveis...

Men da jeg skulle starte maskinen, skjedde det ikke mye mer enn at den slo seg på i et halvt sekund og så slo den seg av igjen.

Jeg har prøvd å tatt ut deler hver for seg, helt til jeg satt igjen med CPU'n, og da kom jeg ikke noe spesielt lengre... Samme feilen oppstår.

Så satt jeg i alle delene igjen, og forbannet som jeg var, stod jeg febrilsk og trykket inn og ut power knappen, så fikk jeg på en eller anna merkelig måte liv i den... den startet ihvertfall. Akkurat som om du må gi gass på en gammal bil :> Men boote, det gjorde den ikke... Skjermen forble sort, pc speakeren var taus... men jeg hørte at harddiskene og cd rommen startet nå, det var ihvertfall mer enn tidligere.

Så, jeg tar villig imot hjelp fra folk som tror det vet, eller vet noe om hva som kan være feil, slik at jeg kan prøve ut litt :)

Åja, specs:

Hovedkort: MSI KT4V Series

Skjermkort: ATI Radeon 9600 256 MB DDR

CPU: AMD Athlon XP 2400+ (2GHz)

Minne: 1 x TwinMOS 512 MB PC3200

PSU: 450 W Q-Tec sak

Alt er helt nytt. Og ja, jeg har koplet ledningene fra front panelet til hovedkortet etter boken til hovedkortet.

Kos&Klem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil forslå at du prøver å starte med hoverkortet ute av boksen. Sett inn skjærmkort + minne + harddisk + power on kabel.

Hvis den da starter, bør du sjekke om det ligger noe i boksen som kan kortslutte kortet. Feil plassering av en feste etc.

Lenke til kommentar

Woho, var ikke noe av det du foreslo som var feilen, men når jeg skulle til å ta ut hovekortet, kom jeg på at det var koplet en brønn med vifte o.l. på FAN2 kontakten... dro ut denne, og alt funket. Eneste problemet jeg fant, var en advarsel om at CPU vifta ikke kjørte ;) Jeg vil selv påstå at denne sveiv som bare !!¤"%!%, men MSI påstår at den er slått av... velger å bare fjerne denne "CPU FAN DETECTION" saken i BIOS, eller har noen opplevd noe lignende, og kan gi meg en fin forklaring på hvorfor dette skjer? Det er en 3 pins kontakt med 3 ledere og alt... så det skal jo funke... den er koplet til CPU FAN kontakten også... :/ men men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...