Dreamfault Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Hei! Jeg tenkte å gå til anskaffelse av en SSD, og valget falt på en Samsung SSD 840 series. Jeg valgte OEM, og trodde at det da fulgte med en disk og festeanordninger, men at jeg unngikk alt annen dilldall som følger med. Men nå har jeg fått en mistanke om at det bare er SSD'en og ingen skruer som følger med. Stemmer det? Og har jeg nå et problem med å få skrudd dette fast i kabinettet mitt? Jeg har et Corsair Carbide 300R. Endret 19. april 2013 av Dreamfault Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 "In the case of online vendors OEM often refers to a plain version that does not come with any extra's. The OEM version of the Samsung 470 does not come with any drive bay adapter, cables, a cd-rom disc with cloning software & utilities, or free game. The retail versions of the Samsung 470 usually come with one or two of the extras. The extras can vary by model and sales promotion." http://www.tomshardware.co.uk/forum/278588-32-tomshardware Du må nok kjøpe deg et kit utenom for å få festet den skikkelig ja. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 300R har hull til 2.5", så hvis du tok vare på skruene som fulgte med kabinettet, skulle det gå fint. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Har tatt vare på skruene så da skal det jo gå bra. Hvis ikke blir det jo angrerett :-/ Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nå er det jo ikke akkurat noen heksekunst å feste en SSD. Dobbeltsidig teip som er nevnt allerede, hyssing, etc. De har ingen bevegelige deler, så er helt motstandsdyktige mot å "henge og slenge", i motsetning til tradisjonelle snurredisker. 3 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har SSD disker liggende løst i to av pcene mine jeg, er jo ikke noe problem i det hele tatt om du ikke flytter mye rundt på pcen da. Som andre nevner er det jo ingen bevegelige deler i en SSD, så at den ligger løst, står på siden, henger på skakke eller lignende har ingen betydning. Bare å huske at den ligger løst eventuelt den dagen du skal flytte på pcen... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Begynne med hyssing, dobbeltsidig teip og andre primitive løsninger blir bare jalla opplegg. Gjør det skikkelig førstegangen. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Liker selv å ha ting så pent som mulig inni kabinettet. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Du får også kjøpt 2.5" til 3.5" adapter ganske billig. ca 50 kroner på diverse nettsteder. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Begynne med hyssing, dobbeltsidig teip og andre primitive løsninger blir bare jalla opplegg. Gjør det skikkelig førstegangen. Hyssing er jo ganske slapt, ja, men dobbeltsidig teip er da ikke jalla? Kan få et glimrende resultat med det, hvor festemekanismen overhodet ikke synes, i motsetning til nær sagt alle andre metoder, inkludert adaptere o.l... Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Eller elektrisk teip... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Kunne da i det minste brukt svart Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Kunne da i det minste brukt svart Svart teip? Er bare testfit av hardware da et hull på hovedkort plata ikke linjet opp igjen Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Begynne med hyssing, dobbeltsidig teip og andre primitive løsninger blir bare jalla opplegg. Gjør det skikkelig førstegangen. Hyssing kan jeg si meg enig at er ganske så "jalla", men dobbeltsidig teip er faktisk en utrolig god løsning selv om man skulle ha alt det "riktige" utstyret tilgjengelig, man får da muligheten å plassere SSDn en plass den ikke synes på noen måte, eller man kan plassere den en plass så den blir en penere del av bygget ditt 1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 LIAN LI 3.5" CONVERTER TO 2X 2.5" http://www.dustinhome.no/product/5010597877/lian-li-3-5-converter-to-2x-2-5/ Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Takk for hjelpen! Mange oppfinnsomme løsninger så da skal jeg vel klare å få festet ssd'en selv også :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå