Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye vil jeg få i erstatning?

Cooky

Anbefalte innlegg

Der har du helt rett.

Kresen er jeg ikke, da jeg spiser omtrent ALT.

Så da er vel grunnen til dine økonomiske problemer (at du ikke nok penger til mat og medisiner) funnet. Grunnen er at du bruker pengene dine på alkohol og sigaretter istedet for mat, ikke at du ikke får nok penger av NAV.

Endret av Nyph
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, da håper jeg du mener at du kjøper alkoholen og røyken fra folk som smugler dette inn til landet? Hvis ikke er det jo åpenbart grunnen til at du sliter med penger hvis du faktisk kaster bort 100kr dagen på røyk. Noe du lett hadde kunne spist deg god og mett på. Eller sliter du med penger til mat pga du kun kjøper fast-food?

Jeg mener, kan du se på det du skriver? Er det rart folk reagerer her inne.

Jeg kjøper røyk og alkohol på lovlig vis (butikk og vinmonopolet).

Men en pakke røyk og en flaske alkohol kan jeg leve med i 1-2 dager. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøper røyk og alkohol på lovlig vis (butikk og vinmonopolet).

Men en pakke røyk og en flaske alkohol kan jeg leve med i 1-2 dager. :)

Du mener at 92kr for ei pakke røyk samt hvor mye - 200-300kr for dårlig sprit på polet som til sammen tilsvarer rundt 300-400 kr ikke er nok for mat på 1-2 dager?

Med andre ord, jeg har rett i det at du mener at du ikke har nok mat pga du kun kjøper fast-food?

Du får for mye penger fra NAV hvis du kan røyke og drikke deg dritings hver dag, eller hver andre dag. Det er ikke like mange som er like "heldige" gitt.

Endret av oophus_3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du mener at 92kr for ei pakke røyk samt hvor mye - 200-300kr for dårlig sprit på polet som til sammen tilsvarer rundt 300-400 kr ikke er nok for mat på 1-2 dager?

Korrekt.

Man kan ikke hele tiden leve på bare alkohol og røyk, som du sikkert forstår.

Med andre ord, jeg har rett i det at du mener at du ikke har nok mat pga du kun kjøper fast-food?

Hvem sier jeg kjøper fast-food?

Det eneste jeg kjøper for tiden er hovedsakelig grønnsaker..

Lenke til kommentar
Du får for mye penger fra NAV hvis du kan røyke og drikke deg dritings hver dag, eller hver andre dag. Det er ikke like mange som er like "heldige" gitt.

Jeg kjøper dette isteden for mat, da jeg finner det billigere, så jo, det er MANGE som er mer heldige enn meg.

Jeg har btw, aldri drukket meg "dritings", siden jeg kjøpte min første flaske med alkohol..

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Ikke vondt ment, men bli voksen da mann.

Hvis du kommer med slike vitser under rettsaken, så vil du få null troverdighet.

Jeg kommer ikke til å komme med slike "vitser" som du kaller det under rettsaken.

Under rettsaken vil det være advokaten som vil snakke for meg, så vidt jeg forstår.

Lenke til kommentar

I hvilket land er det du bor i der det er billigere å kjøpe alkohol og røyk kontra grei god mat? Du kan jo ikke bo i det samme landet som jeg bor i for jeg bor nemlig i Norge.

Du kjøper jo grønnsaker nå pga du bruker opp de andre pengene på røyk og alkohol. Hvor er logikken din?

Du kaster deg selv i en merkelig sirkel av tåpeligheter der du påstår at du har lite med penger, men fremdeles nok råd til å kaste bort 100kr for røyk og 300-400 kr hver andre dag på alkohol.

Jeg bruker på langt nær like mye penger på mat, så jeg forstår rett og slett ikke hva slags mat du kjøper, og dermed antok jeg at du er nødt til å kun kjøpe fast-food, ettersom det er den eneste mulige forklaringen.

Hvis du med den logikken din skal inn i noe rettsal så kommer du til å tape så det synger. Folk kommer til å le av deg hvis du ikke forandrer litt syn på ting snart. Dette argumentet ditt med at du har for lite penger for mat må du i hvertfall med all din makt unngå å bruke, ettersom det er tydelig at advokatene kommer til å rive deg i fillebiter hvis det kommer frem at du kjøper tobakk og alkohol hver andre dag.

Du må nok opp i viteboksen og snakke litt selv, og der må du ta deg kraftig sammen for å ikke uttale noen av de tåpelige tingene du har kommet med her nå de siste par sidene.

Du har nok rett der, og derfor har jeg skrevet en del notater om hva jeg burde og ikke burde si.

Uansett så er det mobbingen som er skylden til mine psykiske lidelser og problemer, og det at jeg kjøper sigaretter og alkohol, tror jeg ikke vil skade min sak på noen måte.

Tvert imot egentlig..

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Jeg tror at det i rettsaken vil være svært lett å komme med en påstand med god hold om at bakgrunnen for erstatningskravet er at du har en svært dårlig livsstil som gir deg dårlig økonomi og at du derfor ønsker penger. Det at du har blitt mobbet under oppveksten din kan lett komme i skyggen av dette. Du blir da én av sikkert flere 100.000 mennesker i Norge som sliter med akkurat det samme (økonomi- og livsstilproblemer).

Jeg sier ikke at du ikke har tatt skade av mobbingen, men at måten du velger å leve på bedrer den nåværende tilværelsen din fint lite.

Du har nok rett der, og derfor har jeg skrevet en del notater om hva jeg burde og ikke burde si.

I lys av din egen sak så er det nok lurt å gjøre dette. Det irriterer meg i midlertidig at retten ikke vil få sett denne siden av deg før de eventuelt gir deg skattepengene mine, for de har du etter min mening ikke rett på.

Endret av Nyph
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Uansett så er det mobbingen som er skylden til mine psykiske lidelser og problemer, og det at jeg kjøper sigaretter og alkohol, tror jeg ikke vil skade min sak på noen måte.

Tvert imot egentlig..

Du er klar over at hele ditt personlige privatliv nå vil åpnes totalt om du gir inn i en sak?

Det hjelper lite med notater når de lett kan dykke litt i det økonomiske og se at du nettopp nå har kjøpt røyk og alkohol, så hvis du da klager på for lite penger så får du ris allerede der, og folk vil starte å se bildet i sin helhet.

Da må du isåfall ta vekk det argumentet ditt rundt din økonomiske situasjon på akkurat den biten, for mat har du råd til i massevis. Og da har du plutselig mistet en svær bit av det du nå prøver å få til.

Når simple folk med vanlig logikk kan knuse deg på et forum i dine argumenter, så vil det ikke ta lange tiden før folk i rettsvernet kan gjøre det samme.

Endret av oophus_3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på hva du har tenkt å si når dem ser et jevnt avdrag på kontoen din på 300kr dagen og du mener dette ikke holder til mat. Har du fått noe oppfølging av kommunen (noe du burde ha hatt siden du får penger av NAV) så har dem nok en nokså god oversikt på hva pengene dine går til. Lytt godt til hva advokaten din råder deg til, sier bare jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Temaet i en erstatningssak vil være hvorvidt Cooky har lidt tap (økonomisk eller ikke-økonomisk) som følge av en klanderverdig adferd fra skoleverket, ikke hva han bruker penger på.

Akkurat dette med penger, røyk og alkohol handler vell også om han som person, hvordan han setter alt dette i perspektiv og måten vi ser den situasjonen helt komplett annerledes basert på hans egne uttalelser her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men "han som person" er ikke nødvendigvis så relevant.

Sant, men off-topic snakk er jo ungåerlig når han selv "som person (^^) kaster ut det mindre intelektuelle tingene som er kommet frem i det siste.

I det minste har han tatt ned forventningene sine et hakk fra der han startet angående beløpet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Etter skatt er en jobb på rema rundt ~100000 i året.

Det har jeg faktisk vondt for å tro på.

Man jobber vel rundt 1950 timer i året.

Man har hvis arbeidgiver er med i HSH og den ansatte er organisert i Handel og Kontor tarifflønn.

I 2010 var denne på 124,49 i timen om man er over 18 år.

Dette tilsvarer kr 242755,50 brutto.

Man skatter ikke voldsomt heftig av en såpass lav inntekt, jeg vil tro man ender opp med rundt 70k i skatt i verste fall.. Da sitter man med rundt 170000kr netto i året.

Lønna har nok steget noen prosent siden 2010 også :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Du vil ikke ende opp som alkoholmisbruker.

Alkoholmisbruker er jeg nok allerede (og har vært tidligere), dessverre :blush:

Jeg er iallefall avhengig da jeg får abstinens hver morgen når jeg våkner.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...