Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye vil jeg få i erstatning?

Cooky

Anbefalte innlegg

Fordi jeg tror du overdriver din tilstand.

Fordi det er mer enn du ville tjent om du hadde jobbet en gjennomsnittsjobb i 10-20 år.

Der tar du feil.

Jeg har så store problemer at jeg ikke KLARER å komme meg i jobb, uansett hvor mye jeg har prøvd siden jeg fylte 18.

Du mener altså at en gjennnomsnittig person ikke ville tjent mer enn 100.000,- per år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du mener du har rett på en enkeltsum på 1.500.000 kr når du får 250 000 kr i året av NAV allerede? Du burde jo ligge godt an økonomisk. Dette er jo penger du får for nettopp at du ikke er i stand til å arbeide. Du skriver

Du vil jo få penger av NAV så lenge du ikke er i stand til å jobbe. Hvorfor skal du både få penger av staten fordi du ikke jobber i tillegg til at du skal få penger fordi du ikke kan jobbe de neste 10+ årene?

Hvor har du fått 250.000,- tallet fra?

Jeg får ikke i nærheten av denne summen i året.

Det jeg får av NAV er ca. 100.000,- i året, noe som er ganske lite.

For tiden så har jeg faktisk ganske store problemer med å skaffe meg nok mat, og medisiner på hvit resept kan jeg nesten bare glemme, siden jeg ikke har nok penger..

Samtidig kan jeg bare få AAP- penger fra NAV i 4 år (dette er mitt 2.) ifølge regelverket.

Dette er penger noe jeg virkelig trenger, og om jeg ikke lykkes med søksmålene jeg planlegger, kan jeg garantere at jeg vil ende opp i undergrunnen.

Endret av Cooky
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der tar du feil.

Jeg har så store problemer at jeg ikke KLARER å komme meg i jobb, uansett hvor mye jeg har prøvd siden jeg fylte 18.

Du mener altså at en gjennnomsnittig person ikke ville tjent mer enn 100.000,- per år?

Etter skatt er en jobb på rema rundt ~100000 i året.

Og det er den opprinnelige summen på over 5 mill som er den absurd høye summen jeg snakker om.

Om du tror du kunne hatt en jobb i en alder av 19 år hvor du tjener 500 000 i året (etter skatt) bør du åpne øynene dine.

Og du har prøvd i 1 år å få deg jobb. Hvordan vet du at dette vil være tilstanden din i de neste 10 årene?

Du er allerede på NAV penger til du har kommet deg. Du får ikke NAV penger for perioden du selv tror du kommer til å være uten jobb. Om du er så mentalt ødelagt at du ikke _klarer_ å jobbe vil ikke pengene hjelpe deg på noen måte. Da bør du heller oppsøke et mentalsykehus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente å få like mye som en som er i full jobb, uansett hvor liten sjans du har til å komme på jobbmarkedet.

Du kan ha rett der. Men en viss sum på minst 500.000,- for mobbingen (noe som er en årslønn for eksempel oljeborrere), er noe jeg burde "få".

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
du har prøvd i 1 år å få deg jobb. Hvordan vet du at dette vil være tilstanden din i de neste 10 årene?

Du er allerede på NAV penge

Faktisk så er det nå snart 2 år jeg har prøvd å skaffe meg en jobb/utdanning.

Dette vet jeg via hovedsakelig min fastlege (som sier jeg mest sannsynlig må leve med dette resten av livet), og min psykolog.

Lenke til kommentar

Du kan ha rett der. Men en viss sum på minst 500.000,- for mobbingen (noe som er en årslønn for eksempel oljeborrere), er noe jeg burde "få".

Beklager, men det er jeg ikke enig. Jeg syns støtten fra NAV burde være et godt nok nett for å fange opp personer som faller utenfor samfunent for slikt, og at å saksøke skoler for slikt er litt meningsløst, spesielt når sakene er gamle.

Om du får nok fra NAV er en diskusjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager, men det er jeg ikke enig. Jeg syns støtten fra NAV burde være et godt nok nett for å fange opp personer som faller utenfor samfunent for slikt, og at å saksøke skoler for slikt er litt meningsløst, spesielt når sakene er gamle.

Om du får nok fra NAV er en diskusjon.

Jeg får ikke nok av NAV da jeg ofte må gå flere dager uten mat for å klare å ha penger..

Jeg har derfor gått over til alkohol og røyk, for å "kvitte" meg litt med sultfølelsen".

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Jeg syns støtten fra NAV burde være et godt nok nett for å fange opp personer som faller utenfor samfunent for slikt, og at å saksøke skoler for slikt er litt meningsløst, spesielt når sakene er gamle.

Sakene er ikke "gamle" slik jeg ser det.

Jeg er 19, og jeg sluttet på ungdomsskolen for bare noen år tilbake, så jeg vil ikke si de er noe særlig "gamle" saker.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke nok av NAV da jeg ofte må gå flere dager uten mat for å klare å ha penger..

Hvis dette stemmer er din (manglende) støtte fra NAV som er problemet, og jeg tror du vil få mer igjen for å legge din energi i å prøve å få mer støtte her, enn å potensielt/sannsynligvis tape i en rettsal. Om du får et ubetydelig beløp fra en rettsak er det også anse som et tap for din egen del mtp. hvor mye du tid og evt. penger du må investere i saken.

Ellers tror jeg du bør tenke litt over hvor fornuftig det er å kun fokusere på denne saken, og kjøre på med en "briste eller bære" taktikk med bakgrunn på at du ikke tror situasjonen din vil endre seg.

Lenke til kommentar

Hvor har du fått 250.000,- tallet fra?

Fra deg:

100-250.000,- er faktisk det jeg får av NAV i løpet av 1-2 år, så det kommer jeg ikke til å akseptere i det hele tatt..

Jeg får ikke i nærheten av denne summen i året.

Det jeg får av NAV er ca. 100.000,- i året, noe som er ganske lite.

Selv om du ikke får utbetalt 250.000 kr regner jeg med at du får en del goder i tillegg til penger, som for eksempel bostøtte. Siden du ikke har jobb og dermed ikke skatter til staten så får du jo også indirekte avdrag på diverse tjenester som vi andre har skattet for. De totale utgiftene på deg som person for staten er nok langt mer enn 250.000 kr.

For tiden så har jeg faktisk ganske store problemer med å skaffe meg nok mat, og medisiner på hvit resept kan jeg nesten bare glemme, siden jeg ikke har nok penger..

Samtidig kan jeg bare få AAP- penger fra NAV i 4 år (dette er mitt 2.) ifølge regelverket.

Dette er penger noe jeg virkelig trenger, og om jeg ikke lykkes med søksmålene jeg planlegger, kan jeg garantere at jeg vil ende opp i undergrunnen.

Du skriver at du har økonomiske problemer. Selv tviler jeg sterkt på at hvis staten hadde gitt deg 500.000 kr i erstatning så hadde du klart deg fint i 10-20 år. Det du burde forlange var økonomisk hjelp/rådgivning (som muligens vil resultere at du får mer penger av NAV) og psykisk hjelp. Du må fokusere på at du som person må få det bedre, og 500.000 kr rett i lommen hjelper deg kanskje i et par måneder (du kan kjøpe deg glede) men ikke over 10 år.

Jeg har derfor gått over til alkohol og røyk, for å "kvitte" meg litt med sultfølelsen".

Du trenger nok livsstilsveiledning også.

At du er villig til å ofre alt for å få et erstatningskrav på kr 500.000+ tyder på at du har en "alt eller ingenting"-holdning som er svært usunn og som burde få hjelp til å bli kvitt så snart som mulig.

Etter skatt er en jobb på rema rundt ~100000 i året.

I realiteten ligger dem nok nærmere 200.000 kr i året.

Endret av Nyph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer er din (manglende) støtte fra NAV som er problemet, og jeg tror du vil få mer igjen for å legge din energi i å prøve å få mer støtte her, enn å potensielt/sannsynligvis tape i en rettsal. Om du får et ubetydelig beløp fra en rettsak er det også anse som et tap for din egen del mtp. hvor mye du tid og evt. penger du må investere i saken.

Ellers tror jeg du bør tenke litt over hvor fornuftig det er å kun fokusere på denne saken, og kjøre på med en "briste eller bære" taktikk med bakgrunn på at du ikke tror situasjonen din vil endre seg.

Her har jeg ikke noe å tape pengemessig enda, da jeg får "fri rettshjelp" i denne saken :)

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden har du råd til alkohol og sigaretter om du ikke har råd til mat?

Kan du ikke like gjerne prøve å bli kvitt sulten ved å spise luksus kaviar?

Det høres for meg ut som at du gjør veldig liten egeninstats for å klare deg.

Og jeg har store tvil på at en fastlege sier til pasienter at de vil sannsynligvis aldri klare å jobbe, pga psykologiske grunnlag

Røyk og alkohol er mer mettende enn den maten jeg har råd til.

Derfor har jeg gått over til dette.

Fastlegen min mener jeg kan jobbe, men jeg selv har prøvd og prøvd, uten å lykkes.

Uansett har fastlegen min sagt til meg at jeg sannsynligvis (som sagt tidligere) at jeg sannsynligvis må leve med dette resten av livet.

Jeg har ikke bare psykiske problemer, men jeg har også noe som kalles "dystoni"/ufriviliige bevegelser.

Noe som ville sendt meg rett til sykehuset om jeg ikke hadde drukket..

Lenke til kommentar

Jo, hvis du taper må du mest sannsynlig betale saksomkostninger.

Ikke slik jeg forstod advokaten min iallefall.

Uansett så har jeg en STOR sjanse for å vinne rettsaken mot kommunen/skolen.

Lenke til kommentar

Røyk og alkohol er mer mettende enn den maten jeg har råd til.

Derfor har jeg gått over til dette.

Fastlegen min mener jeg kan jobbe, men jeg selv har prøvd og prøvd, uten å lykkes.

Uansett har fastlegen min sagt til meg at jeg sannsynligvis (som sagt tidligere) at jeg sannsynligvis må leve med dette resten av livet.

Jeg har ikke bare psykiske problemer, men jeg har også noe som kalles "dystoni"/ufriviliige bevegelser.

Noe som ville sendt meg rett til sykehuset om jeg ikke hadde drukket..

En pakke sigaretter (kr 92,-) kan gi deg 3-4 METTENDE middager hvis du ikke er EKSTREMT kresen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Håper du vinner frem, for slike saker skal "svi" for motparten, da skolen har et visst ansvarsområde, og siden det tydeligvis har forekommet omsorgssvikt, skal de betale for det. Min tidligere ungdomsskole ble nedlagt pga. tiår med rapportert mobbing, spesielt etterrapporterte saker, men også elever som gikk da det ble tatt tak i. I 2009 hengte en tidligere elev seg pga. den skolen som følge av det problemet.

Hvilken sum som er mest rett og hvem som betaler det vet jeg ikke (kommune, stat), men alt under 1 million høres lite ut for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, da håper jeg du mener at du kjøper alkoholen og røyken fra folk som smugler dette inn til landet? Hvis ikke er det jo åpenbart grunnen til at du sliter med penger hvis du faktisk kaster bort 100kr dagen på røyk. Noe du lett hadde kunne spist deg god og mett på. Eller sliter du med penger til mat pga du kun kjøper fast-food?

Jeg mener, kan du se på det du skriver? Er det rart folk reagerer her inne.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...