Snylter Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ærlig talt synes jeg mange innlegg her er direkte ufine, og håper moderatorer kan rydde opp i tråden. Det kan synes som om trådstarter ikke helt forstår hva et fornuftig nivå for erstatning vil ligge på, det betyr ikke at det er fritt frem for den typen hets man ser her. 8 Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ærlig talt synes jeg mange innlegg her er direkte ufine, og håper moderatorer kan rydde opp i tråden. Det kan synes som om trådstarter ikke helt forstår hva et fornuftig nivå for erstatning vil ligge på, det betyr ikke at det er fritt frem for den typen hets man ser her. Helt enig med deg... TS er er en person som har opplevd mobbing gjennom livet i så høy grad at det har delvis blitt ødelagt. Da synes jeg faktisk at vedkommede bør slippe å oppleve det samme i en jusstråd her på Diskusjon. 7 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Helt enig med deg... TS er er en person som har opplevd mobbing gjennom livet i så høy grad at det har delvis blitt ødelagt. Da synes jeg faktisk at vedkommede bør slippe å oppleve det samme i en jusstråd her på Diskusjon. Jeg er helt enig med deg der. Jeg har tidligere påpekt at TS sine kommentarer og tråder totalt sett peker i en retting om at han har en helsemessig særstilling som det bør tas hensyn til ved at man er gjennomtenkt i sine svar her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Får håpe du kommer igjennom med din sak. Men husk at dersom du ikke vinner saken, kan du ende opp med å måtte betale mye penger i gjeld da det ikke er gratis å ha en slik sak gående. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg er helt enig med deg der. Jeg har tidligere påpekt at TS sine kommentarer og tråder totalt sett peker i en retting om at han har en helsemessig særstilling som det bør tas hensyn til ved at man er gjennomtenkt i sine svar her på forumet. Jeg trekker frem et spørsmålstegn hvorvidt det er lurt av en person å henge på et åpent forum når vedkommendes psykiske helse står i fare for å destrueres av det vi har sett blitt nevnt og bragt opp i denne tråden. Videre synes jeg også det blir over grensen mildt indignerende mot trådstarter, å egentlig implisere at han er et såpass skjørt vesen - rent psykisk, at han ikke har godt av å lese noen piksler på en dataskjerm. Det er nå en ganske stor forskjell fra mobbing i "RL" Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg trekker frem et spørsmålstegn hvorvidt det er lurt av en person å henge på et åpent forum når vedkommendes psykiske helse står i fare for å destrueres av det vi har sett blitt nevnt og bragt opp i denne tråden. Videre synes jeg også det blir over grensen mildt indignerende mot trådstarter, å egentlig implisere at han er et såpass skjørt vesen - rent psykisk, at han ikke har godt av å lese noen piksler på en dataskjerm. Det er nå en ganske stor forskjell fra mobbing i "RL" Basert på hva som fremkommer i denne tråden, kan jeg forstå ditt ståsted. Men hvis du leser TS sine tidligere innlegg på diskusjon.no, vil du mulig konkludere med at TS er bedre tjent med gjennomtenkte svar enn random irettesettelse. Men tjena, det er jo et offentlig fora, [ordtak om leken og steken]. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Moderatormelding Syv off-topic-innlegg om "online mobbing" er slettet.Fremtidige innlegg bør ha innhold av betydning for tråden hvis de ønsker å få stå i fred. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Får håpe du kommer igjennom med din sak. Men husk at dersom du ikke vinner saken, kan du ende opp med å måtte betale mye penger i gjeld da det ikke er gratis å ha en slik sak gående. Der har du helt korrekt. Men jeg kommer aldri til å gi meg før jeg får den erstatningen jeg krever (som nå er 1.500.000,-), eller minst 500.000,- selv om dette vil ende med at jeg blir helt blakk, og ender som uteligger. Endret 27. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Der har du helt korrekt. Men jeg kommer aldri til å gi meg før jeg får den erstatningen jeg krever (som nå er 1.500.000,-), eller minst 500.000,- selv om dette vil ende med at jeg blir helt blakk, og ender som uteligger. Forstår deg godt, og har selv lyst til å gå til sak mot den kommunen jeg gikk på barneskole (ble også mobbet), men jeg har ikke råd til det. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Forstår deg godt, og har selv lyst til å gå til sak mot den kommunen jeg gikk på barneskole (ble også mobbet), men jeg har ikke råd til det. Hørt om "fri rettshjelp"? Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Nei. Vel, da vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en advokat som tar seg av slike saker, og få litt informasjon om "fri rettshjelp". Fri Rettshjelp! Endret 27. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Det er da stor forskjell mellom trådstarter og det de to barna ble utsatt for. At han forlanger mer ut av sin kommune enn de har fått i erstatning opplever jeg nesten som frekt. 100 000 - 250 000 høres ut som en mer realistisk sum med tanke på det du har vært igjennom. Endret 27. mai 2013 av Skrujernet 3 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 At han forlanger mer ut av sin kommune enn de har fått i erstatning opplever jeg nesten som frekt. 100 000 - 250 000 høres ut som en mer realistisk sum med tanke på det du har vært igjennom. 100-250.000,- er faktisk det jeg får av NAV i løpet av 1-2 år, så det kommer jeg ikke til å akseptere i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Du vet, etter en domstolsprosess har du ikke noe valg om å "akseptere" eller ikke. Du kan selvfølgelig anke, men det er ikke gitt at anken blir fremmet for lagmannsretten (er vel en viss siling her), eller at du får fri saksførsel for en ny runde. En rettskraftig dom er ikke noe man velger om man vil akseptere eller ikke. 5 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Skal du i møte med advokat om en stund? Er interessert i å vite hvordan dette går for deg. Ikke at jeg er enig med beløpet du legger krav på, men jeg vil se hvordan en slik sak utvikler seg. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Skal du i møte med advokat om en stund? Er interessert i å vite hvordan dette går for deg. Ikke at jeg er enig med beløpet du legger krav på, men jeg vil se hvordan en slik sak utvikler seg. Planen er å dra innom kontoret hans imorgen eller onsdag, for å hovedsakelig høre hvordan det går med søksmålet, og for å levere noen notater. Endret 28. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) kke at jeg er enig med beløpet du legger krav på, men jeg vil se hvordan en slik sak utvikler seg. Hvorfor er du ikke enig i beløpet jeg krever? Jeg vil tross alt ikke klare å skaffe meg en jobb før om kanskje 10 år eller lenger, så jeg synes et slikt beløpt er ganske rimelig. Spesielt med tanke på at jeg har blitt mobbet siden barnehagen, og blitt sett ned på av en del lærere.. Endret 28. mai 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 28. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. mai 2013 Fordi jeg tror du overdriver din tilstand. Fordi du allerede NAVer. Fordi det er mer enn du ville tjent om du hadde jobbet en gjennomsnittsjobb i 10-20 år. Fordi du planlegger å bruke alle pengene på en gang. Fordi holdningen din er at dette er penger som rettmessig tilhører deg. Fordi beløpet vil til slutt komme fra mine skattepenger. Fordi du ikke føler at andre i "din posisjon" har rett til den samme summen. 21 Lenke til kommentar
Nyph Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Kan jeg spørre hvorfor du mener du har rett på en enkeltsum på 1.500.000 kr når du får 250 000 kr i året av NAV allerede? Du burde jo ligge godt an økonomisk. Dette er jo penger du får for nettopp at du ikke er i stand til å arbeide. Du skriver Jeg vil tross alt ikke klare å skaffe meg en jobb før om kanskje 10 år eller lenger, så jeg synes et slikt beløpt er ganske rimelig. Du vil jo få penger av NAV så lenge du ikke er i stand til å jobbe. Hvorfor skal du både få penger av staten fordi du ikke jobber i tillegg til at du skal få penger fordi du ikke kan jobbe de neste 10+ årene? Endret 28. mai 2013 av Nyph 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå