krikkert Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg foreslår at dere avslutter diskusjonen om hva som går på frikort og blåresept og hva som ikke går under disse ordningene. Dere kan begge ha rett (et legemiddel kan i en kontekst være godkjent på blå resept mens i en annen kontekst er det på hvit resept, selv ved tilsynelatende like tilstander). 5 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 5 millioner? JEG LER! Utøyaungene fikk jo bare 300 000 hver for oppreisnibg av traumatiske opplevelser... 4 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 5 millioner? JEG LER! Utøyaungene fikk jo bare 300 000 hver for oppreisnibg av traumatiske opplevelser... Det er på ingen måte sammenlignbart. 2 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Sant, Utøya er værre selv om dette er ille og! 5 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Sant, Utøya er værre selv om dette er ille og! Ikke nødvendigvis, enkelt hendelse kontra flere år med nedpsykelse, det er ikke sammenlignbart, utøya opplever barn i mange andre land omtrent dagelig, og ta det opp i en sånn tråd er bare usmakelig 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 5 millioner? JEG LER! Utøyaungene fikk jo bare 300 000 hver for oppreisnibg av traumatiske opplevelser... Om du hadde lest tråden skikkelig hadde du fått med deg at jeg ikke lenger kommer til å kreve en så stor sum, men heller 1.500.000,- Det er uansett ikke oppreisning det sannsynligvis vil være snakk om her, og jeg er ganske sikker på at de fleste som opplevde terroraksjonen på Utøya (og i Oslo), ikke har det så ille som meg psykisk sett. Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Om du hadde lest tråden skikkelig hadde du fått med deg at jeg ikke lenger kommer til å kreve en så stor sum, men heller 1.500.000,- Det er uansett ikke oppreisning det sannsynligvis vil være snakk om her, og jeg er ganske sikker på at de fleste som opplevde terroraksjonen på Utøya (og i Oslo), ikke har det så ille som meg psykisk sett. Tror ikke jeg villa ha kommet med slike påstander hadde jeg vært deg!! Kanskje ikke alle har det like ille mens mange har det kanskje 10 ganger verre!!! Å komme med slike påstander viser litt hvor dårlig du er til å sette deg inn i andres situasjon samtidig som du nesten forventer at ALLE her på forumet skal forstå hvor ille du har det selv. Endret 31. mai 2013 av Nasciboy 4 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tror ikke jeg villa ha kommet med slike påstander hadde jeg vært deg!! Kanskje ikke alle har det like ille mens mange har det kanskje 10 ganger verre!!! Å komme med slike påstander viser litt hvor dårlig du er til å sette deg inn i andres situasjon samtidig som du nesten forventer at ALLE her på forumet skal forstå hvor ille du har det selv. Det å tenke at man har det værre en alle andre er ganske vanlig når man er depresiv 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det store spørsmålet står fortsatt ubesvart i denne tråden. Har TS vært innom advokaten og diskutert denne summen enda? 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Har mine tvil, kan være at advokateb ønsket å moderere det såpass mye at ts velger å holde det for seg selv Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Om du hadde lest tråden skikkelig hadde du fått med deg at jeg ikke lenger kommer til å kreve en så stor sum, men heller 1.500.000,- Det er uansett ikke oppreisning det sannsynligvis vil være snakk om her, og jeg er ganske sikker på at de fleste som opplevde terroraksjonen på Utøya (og i Oslo), ikke har det så ille som meg psykisk sett. det har du absolutt ingen anelse om! jeg så mine 2 beste kamerater fra barndommen av bli skutt ned rett foran meg iskaldt som han gjorde det. jeg skjønner at du kanskje har det ille, men fy faen, ikke si at noen som overlevde Utøya ikke har det like vondt som deg... 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 det har du absolutt ingen anelse om! jeg så mine 2 beste kamerater fra barndommen av bli skutt ned rett foran meg iskaldt som han gjorde det. jeg skjønner at du kanskje har det ille, men fy faen, ikke si at noen som overlevde Utøya ikke har det like vondt som deg... Bitter kan du være et annet sted, det var du som tok opp temaet, her støtter jeg faktisk ts, du har lagt ut en påstand du på ingen måte kan stå innefor. 1 Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja jeg ser du støtter ts bare ikke mot meg.. er du en form for nettpoliti eller? 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Ja jeg ser du støtter ts bare ikke mot meg.. er du en form for nettpoliti eller? Les mine tidligere innlegg både i denne og di andre trådene og du vil se at jeg på ingen måte støtter han i hans plan om å saksøke verden ei heller hans handlinger. Men at du skal kuppe tråden der han søker hjelp med noe jeg har det værre en deg ego-tripp skal du få billigt av meg, du kjenner ikkr hannes situasjon, han kjenner nok ikke din. På generell basis er lengre psykisk påkjenning værre en enkelhendelser, dem er derfor ikke i skadesammenheng sammenlignbare og det er veldig respektløst av deg å prøve og sammeligne det. 5 Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Ja jeg ser du støtter ts bare ikke mot meg.. er du en form for nettpoliti eller? Er enig med Priim her... man kan ikke bare åpne en dør og begynne å sutre med en gang man ikke får uforbeholden medhold. Dette er 2 forskjellige saken som ikke er sammenlignbare. Ikke bare fordi sakens natur ikke har sammenlignbare punkter men også fordi at ikke noen på Utøya opplevde situasjonen likt. På samme måte som jeg sa til TS at han må være forsiktig med å komme med slike påstander vil jeg også råde deg til det samme... la dette forbli 2 forskjellige saken som ikke absolutt må sammenlignes!! Endret 31. mai 2013 av Nasciboy 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Å komme med slike påstander viser litt hvor dårlig du er til å sette deg inn i andres situasjon samtidig som du nesten forventer at ALLE her på forumet skal forstå hvor ille du har det selv. Der har du nok helt rett. Jeg er veldig dårlig på å klare å sette meg inn i andres psykiske situasjon, og hvor dårlig de har det. Samtidig så mente jeg det at SANNSYNLIGVIS så har ikke de fleste fra utøya det like ille som meg, men jeg kan jo selvsagt ta helt feil her. Jeg forventer, og har aldri forventet at personer her på forumet skal, eller ville forstå hvor vanskelig jeg har det psykisk sett. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Det har allerede blitt sagt det som trengs å sies om den sammenligningen der. Er i grunn ikke så mye å diskutere. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 http://www.personskadeportalen.no/erstatning-for-mobbing/ Det er ikke umulig at trådstarter vil kunne få opp mot en million i erstatning. Det er og idiotisk at ikke skolene gjør med for å stoppe mobbing. Men flere millioner i erstatning, da bør man ha Staff eller noe Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Mobbing er jo på en måte (dessverre) veldig naturlig del av samfunnet, som mennesker er vi flokkdyr og i flokker vil det alltid bli utstøtte (det ser vi i andre deler av dyreriket også) men det har jo vært eksempler på erstatningssummer som går såpass langt opp, men den der er fortsatt bare halvparten av det TS har som nåværende krav. Lenke til kommentar
Populært innlegg Brosstan Skrevet 3. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. juni 2013 På generell basis er lengre psykisk påkjenning værre en enkelhendelser, dem er derfor ikke i skadesammenheng sammenlignbare og det er veldig respektløst av deg å prøve og sammeligne det. Feil. Det er ingen regel innen psykologi om at det "på generell basis" er værre. En inkelthendelse kan ødelegge like mye som psykisk skade påført over lang tid. Den eneste forskjellen er at det er lettere å ende opp med psykiske lidelser etter langvarige skader enn enkelthendelser, omfanget av lidelsen er derimot uavhengig av dette. Fastlegen min mener jeg kan jobbe, men jeg selv har prøvd og prøvd, uten å lykkes. Uansett har fastlegen min sagt til meg at jeg sannsynligvis (som sagt tidligere) at jeg sannsynligvis må leve med dette resten av livet. Fastlegen din burde ikke jobbe som lege. En fastlege har absolutt ingenting han eller hun skulle ha sagt når det kommer til psykoligiske lidelser... Og jeg har store tvil på at en fastlege sier til pasienter at de vil sannsynligvis aldri klare å jobbe, pga psykologiske grunnlag Som sagt, fastlegen i dette tilfelle har kommet med påstander som ikke bare går utenfor hans/hennes fagfelt, men som har destruktiv virkning på pasienten. For en genial lege det er snakk om... Korrekt. Man kan ikke hele tiden leve på bare alkohol og røyk, som du sikkert forstår. Så i steden for å ha 3-400 kroner til mat for 2 dager velger du å kaste bort penga på alkohol og tobakk, for så å rett og slett bitche om at du ikke har nok penger? Og du er en person som mener du skal få penger av staten for å flytte til Oslo og leve et selvstendig liv? Du er ikke klar for å bo alene om du ikke ser hvor problemene dine her ligger. Du virker ikke som problemene dine er at du har psykiske lidelser etter mobbing, og ikke misforstå meg her, jeg sier absolutt ikke at du ikke sliter psykisk etter dette. Problemet ditt er nok heller at du velger å se etter lette løsninger for å få det "gode liv". Du røyker og drikker i steden for å spise mat fordi da slipper du å være sulten? Vet du hvor mange studenter i Norge som hadde vært overlykkelig for å ha 200 kroner dagen til mat? La meg gi deg en liten wake-up-call med tanke på penger. I Norge får studenter 6900 kroner i måneden, og leia ligger gjerne over 4000 kroner. Om man ser bort ifra ting som bøker til skolen, transport og andre ting man som regel trenger å bruke penger på, gir studielånet deg under 100 kroner dagen til mat. Men i realiteten må man bruke rundt 400 kroner i måneden på busskort, gjennomsnittlig 100 kroner måneden på skolesaker, og la oss si 200 kroner måneden på ting som tannkrem, sjampo og lignende. Da har man igjen hele 70 kroner til mat hver dag. Og du syter og klager over å ha 200 kroner for mat hver dag?... Det kan også nevnes at om jeg ikke hadde hatt røyk og alkohol, så ville jeg etter tidligere erfaring bare blitt (mer) deprimert, og i verste fall suicidal.. Jeg håper virkelig at dette er en spøk av typen "dårlig smak". Om du er suicidal når du får abstinenser er det ingen psykiatrisk instans som lar deg gå ut i livet og drikke fritt, så jeg krysser fingrene for at dette er en overdrivelse. Jeg har gått til fastlegen nå i over 3 år, ca. 1 gang i uken, og hver gang får jeg resept på noen piller, eller fornyelse, og alle disse pillene jeg har måtte ha tatt har kostet meg minst 200.000,- i løpet av de siste årene. Akkurat nå så har jeg faktisk mer piller her hvor jeg bor enn et lite apotek har. Om dette er sannhet er det nok ikke kommunen eller staten du har en sak mot, men din egen advokat. Om han/hun skriver ut så mye piller som du gir uttrykk for her, mister nok legen din retten til å utøve medisin om noen får vite om det. Fastleger som skriver ut medisiner mot psykiske lidelser over lang tid er et gigantisk problem (ikke i form av at det skjer veldig ofte, men at hvert enkelt tilfelle er et gigantisk problem), og du burde oppsøke en psykiatrisk instans og melde ifra om hvordan du har blitt behandlet av legen din. Frikort gutten min.. Vet du ikke hva det betyr/er så må jeg si at jeg tviler litt (mye) på at du tar så mye medisiner/piller etc som du sier. ALLE som må ta medisiner vet hva/hvordan et frikort er/fungerer. Og hvis du har vært innom fastlegen din ukentlig i en årrekke og ikke har fått det med deg.. Ja.. Ikke bare vet alle som betaler så mye om frikort, men etter 2010 (tror jeg, ikke helt sikker der) får man automatisk tilsendt frikort i posten etter man har betalt over 2000 i legeutgifter, alt man da trenger å gjøre er å svare ja. Det var vertfall min erfaring med frikort sist gang jeg trengte det, og det var vel i 2011. Men samtidig er også legen min en god psykolog, selv om han ikke har noen utdanning innen dette feltet. Feil feil feil feil FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL FEIL!!!! Hva slags idiotisk lege er det du har, som tror han har noen grunn til å leke psykolog? Jeg er ganske sikker på at de fleste som opplevde terroraksjonen på Utøya (og i Oslo), ikke har det så ille som meg psykisk sett. Jeg har påpekt det tideligere, og sier det igjen; når du prøver å rangere din egen psykiske lidelse som "værre" enn andre lidelser gjør du ingenting annet enn å forværre din egen situasjon. Du overbeviser deg selv om at du har det værre enn du har, uavhengig av hvor ille du faktisk har det. 14 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå