Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye vil jeg få i erstatning?

Cooky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som om at du kommer til en enighet uten rettsak med skolen/kommunen vil være like tilfreddstillende. Hvis det er så ille som du sier (som det trolig er) så er det like viktig at skolen/kommunen innrømmer å ikke ha gjort sin plikt i forhold til deg som at du får X antall millioner.

Det viktige er å forsone seg med hva som har skjedd å se fremover... ikke å få så masse penger som mulig!!

Enig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som om at du kommer til en enighet uten rettsak med skolen/kommunen vil være like tilfreddstillende. Hvis det er så ille som du sier (som det trolig er) så er det like viktig at skolen/kommunen innrømmer å ikke ha gjort sin plikt i forhold til deg som at du får X antall millioner.

Det viktige er å forsone seg med hva som har skjedd å se fremover... ikke å få så masse penger som mulig!!

Enig?

Jeg er IKKE enig.

Skolen gjorde ikke i nærheten av nok for å få stoppe dette, og da mener jeg at skolen eller kommunen burde ta ansvar.

Jeg har tapt over 200.000,- på legemidler gjennom årene på grunn av dette, og jeg vil mer enn gjerne ta opp min fortid, da jeg ikke kan se noe positivt i min fremtid.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Jeg har tapt over 200.000,- på legemidler gjennom årene på grunn av dette.

Du er 19 år og har tapt over 200.000 på legemidler allerede?

Do tell...

jeg vil mer enn gjerne ta opp min fortid, da jeg ikke kan se noe positivt i min fremtid.

Å se tilbake/leve i fortiden pleier alltid å løse problemer.

Lykke til.

edit: Det at du ikke ser noe positivt i din fremtid kaaaan ha noe med å gjøre at du ikke "ser/prøver å se" i det hele tatt?

Endret av wampster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er 19 år og har tapt over 200.000 på legemidler allerede?

Do tell...

Jeg har gått til fastlegen nå i over 3 år, ca. 1 gang i uken, og hver gang får jeg resept på noen piller, eller fornyelse, og alle disse pillene jeg har måtte ha tatt har kostet meg minst 200.000,- i løpet av de siste årene.

Akkurat nå så har jeg faktisk mer piller her hvor jeg bor enn et lite apotek har.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Jeg har gått til fastlegen nå i over 3 år, ca. 1 gang i uken, og hver gang får jeg resept på noen piller, eller fornyelse, og alle disse pillene jeg har måtte ha tatt har kostet meg minst 200.000,- i løpet av de siste årene.

Akkurat nå så har jeg faktisk mer piller her hvor jeg bor enn et lite apotek har.

Har du kvitteringen som kan dokumenter dette er det jo en sak, en annen sak er faktisk at du får ikke dekt utgifter på legemidler i et søksmål, disse har du selv valgt å ta i mot.

Det er ikke sånn at verden skal dekke alle dine påkostninger du har hatt siden du gikk på skolen, du får nok trygd i fra nav som du skal og kommer til å bli medberegnet i den summen du får som erstatning, så med mindre du kan dokumentere store tapte inntekter så vil du nok neppe nå så langt med denne fremgangsmåten. Har du pratet med Advokaten om det?

Lenke til kommentar

Hvis du 'må' ta noe som i at det er ekstremt viktig for din helse så går dette på frikortet, og frikortet får du etter å ha betalt 2000 kr. Frikortet regner med legetimer, psykologtimer, medisiner på blå resept, fysioterapaut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Frikort gutten min..

Vet du ikke hva det betyr/er så må jeg si at jeg tviler litt (mye) på at du tar så mye medisiner/piller etc som du sier. ALLE som må ta medisiner vet hva/hvordan et frikort er/fungerer. Og hvis du har vært innom fastlegen din ukentlig i en årrekke og ikke har fått det med deg.. Ja..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har du kvitteringen som kan dokumenter dette er det jo en sak, en annen sak er faktisk at du får ikke dekt utgifter på legemidler i et søksmål, disse har du selv valgt å ta i mot.

Det er ikke sånn at verden skal dekke alle dine påkostninger du har hatt siden du gikk på skolen, du får nok trygd i fra nav som du skal og kommer til å bli medberegnet i den summen du får som erstatning, så med mindre du kan dokumentere store tapte inntekter så vil du nok neppe nå så langt med denne fremgangsmåten. Har du pratet med Advokaten om det?

Reseptene har blitt sendt elektronisk, så der er jeg litt usikker angående kvittering.

Samtidig har mange av medisinene ikke vært på blå resept, men hvit.

Lenke til kommentar

Så du har brukt 1300 kroner hver i uke i legemidler. Ganske heftig sum, selv om alle medisinene dine går på hvit resept.

PS: Buffy, Priim, wampster. Hold fred til dere faktisk kjenner til hvordan folketrygdens refusjonssystem er bygget opp. Ikke alt av medisiner går på blå resept, ikke alt har egenandel, og dermed er ikke nødvendigvis 'frikort' det store guddommelige vesenet dere tror det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så du har brukt 1300 kroner hver i uke i legemidler. Ganske heftig sum, selv om alle medisinene dine går på hvit resept.

PS: Buffy, Priim, wampster. Hold fred til dere faktisk kjenner til hvordan folketrygdens refusjonssystem er bygget opp. Ikke alt av medisiner går på blå resept, ikke alt har egenandel, og dermed er ikke nødvendigvis 'frikort' det store guddommelige vesenet dere tror det er.

Jeg vet ikke hvor du fikk inntrykk av det i fra mitt innlegg heller.

Reseptene har blitt sendt elektronisk, så der er jeg litt usikker angående kvittering.

Samtidig har mange av medisinene ikke vært på blå resept, men hvit.

Det er jo noe din lege vil ta vare på i såtilfelle.

Lenke til kommentar

Men.. Somac får du vel på blå resept hvis du har fått en diagnose.........?

Jepp.

Er ganske sikker på at jeg har god viten om hvordan den funker. Mye er egenandel (med henvisning fra fastlege vel å merke) og ting som fåes på hvit resept kan man også i mange tilfeller fint få på blå hvis de virkelige er nødvendige. Frikortet er faktisk ganske gudommelig når man ikke har valg og MÅ ha medisiner og mange legemøter. Selv hvis man må besøke sykehus, fastlege og fysioterapaut hyppig og ta ut resept etter resept så er det veeeeeeeldig vanskelig å bruke 200 000 kr.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men.. Somac får du vel på blå resept hvis du har fått en diagnose.........?

Nei.

Fordi det oppfyller ikke kravene for å få det på blå resept.

Jeg tar det mot halsbrann, og kan få brekninger dersom jeg bare drikker noe så lite som 1dl cola, dersom jeg ikke har tatt medisinen den dagen.

Lenke til kommentar

Nei.

Fordi det oppfyller ikke kravene for å få det på blå resept.

Jeg tar det mot halsbrann, og kan få brekninger dersom jeg bare drikker noe så lite som 1dl cola, dersom jeg ikke har tatt medisinen den dagen.

Dette er løgn. Jeg har somac på blå resept. Hentet ut en gigantisk pakke fra apoteket kun for ett par uker siden som jeg betalte 30 kr for eller noe sånt (dette går selvsagt også på frikortet). Jeg tar det også mot halsbrann.

Edit: Vil også legge ved at alt som skal gå på frikortet skal gå automatisk til HELFO, så når du overskrider 2000 krgrensen så sender de deg automatisk frikortet, og du får tilbakebetalt alt du eventuelt har betalt over i venteperioden.

Du har enten en ganske crappy lege eller så presser du ikke godt nok for å få medisin du mener at du MÅ ha for å fungere på blå resept, og få undersøkelser gjort for å bevise at dette må du ha på blå resept (selv om jeg fikk somac på blå selv før undersøkelse).

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er løgn. Jeg har somac på blå resept. Hentet ut en gigantisk pakke fra apoteket kun for ett par uker siden som jeg betalte 30 kr for eller noe sånt (dette går selvsagt også på frikortet). Jeg tar det også mot halsbrann.

Dersom det går på frikortet skal du vel ikke betale noe (selv om det bare er 30kr?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...