Neppe Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nei, men det er vel heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. Blir vel heller som å dra på restaurant og ta på ketchup/krydder selv "Om folk er slik som deg.." Please, du burde stoppet å skrive der og da. Hva vet du om meg og hva jeg gjør? Jeg kommer med et alternativt syn i denne tråden. Personlig har jeg ikke Asus (prøvde Tf-101 og var for å si det mildt ikke fornøyd, fint vi har angrerett.) Det var ikke vondt ment. Men du kan ikke tilgi alt en utgiver gjør. Det er en del jobb og risiko med å roote og legge inn custom room. Verken du eller noen andre kan nekte for det, og det skal ikke være nødvendig for å ha et fungerende produkt, det er heller ikke noe noen kan nekte for. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Den er grei. Judge me not by what I say, but by what I do. Er absolutt enig i at man ikke kan gå rundt og tilgi hele tiden. På den annen side bør man kanskje heller ikke bære nag til produsenter. Blir jo vanskelig å vurdere fremtidige produkter hvis man sterkt misliker en produsent basert på et par produkter. Jeg kan vel ikke nekte for at det er litt jobb og NOE risiko ved å roote og legge inn custom rom men ved å ta alle forhåndsregler har jeg personlig fortsatt ikke hatt problem med dette. Er enig i at dette ikke skal være nødvendig, men mange velger å gjøre det uansett for å få en del ekstra funksjoner/ta bort funksjoner. Vi er vel egentlig enig her. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Menysystem: Android 4.1 Ice Cream Sandwich Åh, amobil ... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Du bryter garantien ved å roote, og du risikerer også å låse nettbrettet fullstendig. Til tross for at du fortsatt har reklamasjonrett blir service ved hardware desto vanskeligere, siden de har en tendens til å være litt vrange på produkter som er fiklet med. Om folk er slik som deg å tilgir produsenten på ting som dette med å fikse det selv og gå til innkjøp av egen minnekort, så kan de bare komme unna flere ganger. Dette gjelder ikke bare nettbrett, men alt andre du kjøper også. Du drar ikke på restaurant og sier det er greit at du lager maten selv. Hovedkonkurrenten til transformer prime og forsåvidt alle asus nettbrettene har jo vært apples iPad, som ikke har de samme mulighetene, så det er definitivt et positivt poeng. Jeg for min del er blant dem som ønsker å benytte enhetene mine over flere år, og gjerne vil holde følge med oppdateringene, og da er det stort sett et must å skaffe seg root tilgang uansett. Og siden Asus er så raske med oppdateringer som de er, kan jeg få stabile og fullt fungerende oppdateringer veldig fort sammenliknet med andre android enheter. Neppe nevner det som nevnes verdt er. Asus kjiper seg og da sitter man med hardware som i utgangspunktet burde yte veldig godt, minus internminnet da, og med idiot software i tillegg så ramler hele opplevelsen fullstendig i grus. Det er flaut å ha brukt nærmere 5k på ett brett som skulle være det store, for og så vise seg å være så utrolig ræl. Er sikker på at den første iPaden hadde tørker ræva si med det brettet. Neste gang skal jeg ikke være så tolmodig Jeg synes nå dette virker litt overdrevent negativt, spesielt 4.1 oppdateringen synes jeg gjorde tableten ganske brukbar. Jeg har liten tro på at første generasjons iPad vil ha noen mulighet til å henge med transformer prime, den har jo prosessorkraft omtrent på linje med min nexus One, og den kom aldri i nærheten av transformeren uansett hva jeg fikk lagt inn av programvare. Jeg skal si meg enig i at ytelsen var skuffende med transformer prime, og at iPad 2 nok kan gi en bedre brukeropplevelse, men i android verdenen tror jeg fortsatt det var det beste nettbrettet man kunne få tak i. Samsung kom jo ikke med noe firekjerners nettbrett før over et halvt år etter, og selv det hadde sin dose problemer med software. Nå kjører jeg et 4.2 ROM basert på asus sin release til TF700 og TF300, med en optimalisering som bruker RAMen i tableten som mellomlagring. Kort fortalt er problemene med ytelsen til internminnet så godt som borte, og jeg tror de fleste har gått bort fra å bruke sdkort til lagring etter at man begynte med den optimaliseringen. Jeg må nok si at det var skuffende å se hvor svakt den ytet spesielt med ICS, men nå for tiden føler jeg den fungerer så godt som man kunne forvente av en firekjerners A9 enhet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg sier ikke at TF serien ikke har potensialet til å være en utrolig god tablet, for det er det ingen tvil om. Men enkle snarveier har ført til at alt for mange har fått store problemer med brukeropplevelsen, og også til den grad at det ubrukeliggjør tabletten. Jeg hadde som formål å bruke den i forelesninger, ta notater (Siden man både kan bruke tastaturet i skrivefag, og penn i matematiskef-fag. Nå er det noe annet i veien med min. Jeg har det problemet mange har, at skjermen registrerer touch fra baksiden. Dette gjør den ubrukelig, ellers hadde nok jeg også bare rootet å flyttet alt over på et minnekort, men jeg hadde likevel gjort det i sinne. Det skulle ikke være nødvendig. Det er ikke overdrevent negativt å være kritisk til slike billige løsninger Asus har kommet med, det er snarere nødvendig for at de skal skjerpe seg til neste gang. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Nå er det noe annet i veien med min. Jeg har det problemet mange har, at skjermen registrerer touch fra baksiden. Det var et nytt problem for meg, jeg forstod ikke hva du mente en gang. Registrerer touchskjermen at du trykker på baksiden av tableten? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Det var et nytt problem for meg, jeg forstod ikke hva du mente en gang. Registrerer touchskjermen at du trykker på baksiden av tableten? Jepp, om jeg holder i nedre venstre del av padden på baksiden og øvre høyre del, så registrerer den det som et touch på nedre venstre del (Dvs, den treffer hjemmeknappen, og eller starter google talesøk). Det er ikke et nytt problem med disse tablettene, ganske mange som sliter med dette. Det er en gigantisk hardware feil i noen av modellene. (Tror også det er flere som har vært innom Transformer tråden med samme problem. Skjer ofte på TF300, og har hørt om lignende på TF700. Har nettopp flyttet, så har ikke gidda å sende den inn. Men det blir. Håper vel egentlig på å etterhvert få hevet kjøpet, og kjøpe meg Nexus 10. Endret 19. april 2013 av Neppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg