reminett Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei! Jeg spiller inn flere videoklipp på nøyaktig en time. Problemet er at klippene er direktekopiert fra h264-stream som ikke forteller hvor lenge hver frame varer, og frameraten er variabel pga forskjellige lysforhold. Når ffmpeg har lagret strømmen, så går de f. eks. i "fortfilm" dersom det er lite lys i filmen (lukkertiden er lengre = færre bilder i sekundet), og strømmen min forteller tydeligvis ikke hvor lenge hver enkelt frame skal vises. Mitt spørsmål er: Er det mulig å etterbehandle filen ved å la f. eks. ffmpeg "strekke ut" filmfilen til nøyaktig en time, altså at den kopierer frames der hvor frameraten er lav, eller noe? Hiver denne ut her, og ser om noen her får noen idéer Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Vil tro det, med -vsync. http://stuff.onse.fi...fmpeg§ion=1 -vsync parameter Video sync method. 0, passthrough Each frame is passed with its timestamp from the demuxer to the muxer. 1, cfr Frames will be duplicated and dropped to achieve exactly the requested constant framerate. 2, vfr Frames are passed through with their timestamp or dropped so as to prevent 2 frames from having the same timestamp. -1, auto Chooses between 1 and 2 depending on muxer capabilities. This is the default method. Endret 17. april 2013 av Lycantrophe Lenke til kommentar
reminett Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Går dette selv om jeg bruker vcodec copy? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Ser ingen grunn til at det ikke skal gjøre det. Har du prøvd? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Jeg mener at jeg testet det forleden dag, men husker ikke. Er ikke foran en maskin nå, men skal definitivt teste den cfren Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det virker på ordlyden i man-pagen som om den gjør det du vil. Ingen garantier fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå