O'lander Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Har problemer med min OCZ Vector SSD - 512GB. Først specs på PC'en: Intel i7 3970x Asus P9X79 Deluxe Asus Ares II Corsair Dominator 32GB, 2400Mhz Corsair H100i Corsair AX1200 OCZ Vector SSD - 512GB Først da jeg satte sammen heile PC'en fann eg fort ut at strømforsyning var defekt, og 2 av RAM slots på hovedkortet var defekte, så jeg sendte desse tilbake. Så eg tenkte at eg kunne installere Windows og nokre spel på SSD'en, brukte min gamle PC til dette. Og dette fungerte heilt fint uten problemer. Den PC'en er vel ca 3 år gammel no. Fekk tilbake det eg sendte inn og bygde sammen den nye PC'en. Men da eg skulle starte opp fekk eg beskjed om at det var en disk error, så dkjønte jo det var SSD'en. Har prøvd å bruke en anna SSD drive til å installere windows på,, men det vil ikkje fungere så lenge Vector disken er koblet i. Tenkte at en kunne gjere det så eg kunne reformatere Vectoren, men får berre opp errors. Kjørte igjennom feilsøking, og registeret var ødelagt. Og ved "repair" funksjonen vart det sletta en heil del filer, men noken segment var uleselige. Etter dette fekk eg starta opp windows på den gamle SSD'en mens Vectoren var kobla i, men når eg går inn på Min Datamaskin finner ikkje systemet disken i det heile tatt. Eg ser disken i BIOS, men ikkje i windows. Så veit ikkje om det er mulig å reformatere disken i det heile tatt da, og siden det er segmenter som ikkje er leselige, så er disken ødelagt eller ? Kanskje det er noke med at disken er installert på en eldre PC, og at windows på disken ikkje kjenner igjen den nye PC'en ? Men da eg satt den i den gamle PC'en var den fortsatt ikkje synlig, så det er jo tydelig at det er noke som er ødelagt.. Har ikkje behandla den dårlig eller mista den ned eller noke slikt heller. Og veit ikkje om slikt går på garanti heller ? Setter pris på all hjelp. Endret 17. april 2013 av O'lander Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Har problemer med min OCZ Vector SSD - 512GB. Først specs på PC'en: Intel i7 3970x Asus P9X79 Deluxe Asus Ares II Corsair Dominator 32GB, 2400Mhz Corsair H100i Corsair AX1200 OCZ Vector SSD - 512GB Først da jeg satte sammen heile PC'en fann eg fort ut at strømforsyning var defekt, og 2 av RAM slots på hovedkortet var defekte, så jeg sendte desse tilbake. Så eg tenkte at eg kunne installere Windows og nokre spel på SSD'en, brukte min gamle PC til dette. Og dette fungerte heilt fint uten problemer. Den PC'en er vel ca 3 år gammel no. Fekk tilbake det eg sendte inn og bygde sammen den nye PC'en. Men da eg skulle starte opp fekk eg beskjed om at det var en disk error, så dkjønte jo det var SSD'en. Har prøvd å bruke en anna SSD drive til å installere windows på,, men det vil ikkje fungere så lenge Vector disken er koblet i. Tenkte at en kunne gjere det så eg kunne reformatere Vectoren, men får berre opp errors. Kjørte igjennom feilsøking, og registeret var ødelagt. Og ved "repair" funksjonen vart det sletta en heil del filer, men noken segment var uleselige. Etter dette fekk eg starta opp windows på den gamle SSD'en mens Vectoren var kobla i, men når eg går inn på Min Datamaskin finner ikkje systemet disken i det heile tatt. Eg ser disken i BIOS, men ikkje i windows. Så veit ikkje om det er mulig å reformatere disken i det heile tatt da, og siden det er segmenter som ikkje er leselige, så er disken ødelagt eller ? Kanskje det er noke med at disken er installert på en eldre PC, og at windows på disken ikkje kjenner igjen den nye PC'en ? Men da eg satt den i den gamle PC'en var den fortsatt ikkje synlig, så det er jo tydelig at det er noke som er ødelagt.. Har ikkje behandla den dårlig eller mista den ned eller noke slikt heller. Og veit ikkje om slikt går på garanti heller ? Setter pris på all hjelp. Hallo! Har du prøvd å gå inn i kontrollpanel, Adminnistrative verktøy, datamaskinbehandling og diskbehandling? Se om du ser disken her? I fall du ser den, så ta neste skritt å tildele partisjon og navn. dvs bokstav- D, E etter som du har de ledig. D er jo normalt CD drev. BmOnline Endret 20. april 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
O'lander Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Gikk inn der og sjekka, men den fins ikkje der heller, berre den andre system disken der :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå