Ron Burgundy Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Skal PRØVE å gjøre dette så oversiktlig som jeg klarer. Ønsker å finne en god løsning for automasjon for min telefon. Har mange halvgode løsninger, ingen perfekte. Til rådighet: NFC-tags, ca 15. AutomateIt Pro Llama Tasker JuiceDefender Ultimate NFC Task Launcher Formål: Få mest mulig til å skje av seg selv, uten å overstyre for mye. Spare batteri ift. å la alt være aktivert til enhver tid. Vet ikke hvilken kombinasjon av appene over som fungerer best, eller hvilke som overstyrer hvilke. Per nå bruker jeg kun AutomateIt Pro, men blir MANGE regler og relativt stort batterisluk... Detaljer: Lydløs på (jobb 1), (jobb 2), (skole), (når jeg legger meg (nfc) - til tidspunkt (ulik på helg/ukedag)) Wifi på (hjem 1), (hjem 2), (hybel), (skole), (MEN av når jeg legger meg og til jeg står opp, evt til samme tidspkt som lydløs går av) Bluetooth på (kun i bil (nfc)) Da skal også Custom Car Home (app) starte. Alt skal av når jeg går ut av bilen (rescanning). Alarmapp skal starte når jeg legger meg (nfc) - da skal også mobilt nettverk og synkronisering slås av helt til klokkeslett (ulikt på helg og ukedager) Starte Airdroid (app) (nfc) ved laptopen. Slås av ved rescanning. Starte OpenGarden (nfc) ved nettbrettet på farten. Slås av ved rescanning. Kanskje wifi på bare når skjerm er aktiv for å spare batteri? Noen som har erfaring her? Er jeg for kravstor? Tar også i mot alle andre evt. forslag med glede og takk, så lenge der finnes en løsning! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Alt det kan vel ordnes med Tasker og NFC ja. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Jepp. Men himla tungvindt, og er ikke spesielt glad i tasker. Har fått alt til å fungere vha nfc task launcher, llama og juicedefender. Brukte automateit pro, men da måtte jeg bekrefte nfc. Problemet er vel at det går mye batteri pågrunn av mange kjørende programmer.. Får fikle litt på egenhånd, ganske snevert "oppdrag". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå