HeadBlast Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe en Saab 9-3 2.0l 150hk, 2002 modell, 130 000km, sølv, Turbo utgave som har div utstyr som: Cruisekontroll Automatgir "Sportsknapp" Air Condition Klima og alt av standardutstyr. Er i veldig god stand, ingen rust, blank og fin i lakken. Har en jeg kan kjøpe, men lurer litt på hva en slik saab er verdt? Ser på finn at de ligger mellom 45-65 k, noe jeg synes virker mye men kan godt stemme at de går for så mye også? Og er det noen som har erfaring med saab, og evt saab 9-3? Mvh HeadBlast Endret 17. april 2013 av HeadBlast Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Veldig lik min, da jeg har en 2.0l 2002 SE, gått 122 000, og jeg fikk min for 40 000. Selgeren ville opprinnelig ha 50 000 (var nok litt høyt også, men bilen er tilnærmet strøken inn og utvendig). Fikk den såpass billig grunnet mange useriøse kjøpere, så han ville rett og slett bare bli kvitt den. At den er verdt mellom 45-60k er nok absolutt ikke umulig! Høres ut som den har det aller meste av ekstrautstyr, så den stiller seg nok i det øvrige sjiktet av 9-3'ere om den er strøken. Vet du om den er Mk1 eller Mk2. Delvis; Har den faceliften? Lenke til kommentar
HeadBlast Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Veldig lik min, da jeg har en 2.0l 2002 SE, gått 122 000, og jeg fikk min for 40 000. Selgeren ville opprinnelig ha 50 000 (var nok litt høyt også, men bilen er tilnærmet strøken inn og utvendig). Fikk den såpass billig grunnet mange useriøse kjøpere, så han ville rett og slett bare bli kvitt den. At den er verdt mellom 45-60k er nok absolutt ikke umulig! Høres ut som den har det aller meste av ekstrautstyr, så den stiller seg nok i det øvrige sjiktet av 9-3'ere om den er strøken. Vet du om den er Mk1 eller Mk2. Delvis; Har den faceliften? Takker for svar! Er Mk2 ja:) Fornøyd med din saab da? For min egen del er jeg glad for at det er automat på den, da jeg bor i by og synes det er lettvindt. Men lurer litt på om det bruker å være pluss eller ikke at det er automat på en slik saab på den årsmodellen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Meget fornøyd! Veldig god kjørekomfort, god plass, og motoren drar godt. Dog så er det dårlige kjøreegenskaper. Merker at den har mye "body roll" i svingene, delvis at du kjenner at hele karosseriet flyter. Så ingen banebil akkurat, men er en bil jeg vil anbefale Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Ut i fra det jeg kan lese så er det vel første generasjon 9-3(98-02) du ser på og ikke mk2/ng 9-3?(02-?) sjekk rust i fjærben, og oljeskifte/serviceintervall. Ellers er det egentlig ikke så mye du bør være veldig obs på, bortsett fra den vanlige sjekken ved bruktkjøp Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Meget fornøyd! Veldig god kjørekomfort, god plass, og motoren drar godt. Dog så er det dårlige kjøreegenskaper. Merker at den har mye "body roll" i svingene, delvis at du kjenner at hele karosseriet flyter. Så ingen banebil akkurat, men er en bil jeg vil anbefale Body-roll og kjøreegenskaper kan fikses forholdsvis lett om man legger i noen tusenlapper til senkefjærer og stivere stabilisatorstag bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå