Gjest Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei har en kompis som driver verksted på privaten. Han har nå spurt meg om jeg kan hjelpe han med å ginne et program han kan bruke til registrering. Han vil kunne søke på regnr. til tidligere kunder samt hva som ble gjort og hvilke deler som ble brukt.(og selvfølgelig kunde informasjon). Vet dette kan gjøres med excel, men han er ikke spesielt god i data og trenger noe lettere. Er det noen som har tips til et peogram man kan bruke til slikt? Er jo svin dyrt å kjøpe slike store programmer som de bruker på store verksted(notes 7, sap og lignende). Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei har en kompis som driver verksted på privaten. Han har nå spurt meg om jeg kan hjelpe han med å ginne et program han kan bruke til registrering. Han vil kunne søke på regnr. til tidligere kunder samt hva som ble gjort og hvilke deler som ble brukt.(og selvfølgelig kunde informasjon). Vet dette kan gjøres med excel, men han er ikke spesielt god i data og trenger noe lettere. Er det noen som har tips til et peogram man kan bruke til slikt? Er jo svin dyrt å kjøpe slike store programmer som de bruker på store verksted(notes 7, sap og lignende). Kan du ikke bare registre det i word, og bruke søkefunksjonen til å finne tilbake til reg nummer? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Vel, hvis han har MS office kan man jo enkelt lage noe slikt i Access, hvor mye forskjellig informasjon han trenger å registrere tilsier hvor mye jobb det vil være å lage noe slikt. Har man ikke office kan man snekre sammen et GUI/Frontend til sqllite Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Kan du ikke bare registre det i word, og bruke søkefunksjonen til å finne tilbake til reg nummer? Jo tenkte det i starten jeg også, men han ønsker noe som er mer oversiktelig. Da jeg dro opp excel så han bare rart på meg og sa det så vanskelig ut. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det går også ann å bruke php og mysql å lage et script hvor du kan fylle ut infoen, også blir det automatisk registrert i en database. Under denne genereres det automatisk resultater som du kan søke i. Er ikke så vanskelig som det høres ut Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det går også ann å bruke php og mysql å lage et script hvor du kan fylle ut infoen, også blir det automatisk registrert i en database. Under denne genereres det automatisk resultater som du kan søke i. Er ikke så vanskelig som det høres ut Jeg har ikke anelse på hvordan jeg gjør dette hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det går også ann å bruke php og mysql å lage et script hvor du kan fylle ut infoen, også blir det automatisk registrert i en database. Under denne genereres det automatisk resultater som du kan søke i. Er ikke så vanskelig som det høres ut Jepp dette er også mulig, men husk at du da må enten installere både webserver og database lokalt, eller ha noe tilgjengelig på nettet du kan kjøre dette scriptet fra. Og det medfører jo en liten løpende kostnad. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg har ikke anelse på hvordan jeg gjør dette hvertfall Sendte deg en pm Jepp dette er også mulig, men husk at du da må enten installere både webserver og database lokalt, eller ha noe tilgjengelig på nettet du kan kjøre dette scriptet fra. Og det medfører jo en liten løpende kostnad. Han kan bruke ett gratis webhotel, dette skal tross alt ikke brukes til markedsføring. F.eks onphp.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå