Gå til innhold

[Løst] Klarer ikke synkronisere google-konto, kalender, kontakter, chrome, SGS3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke klart å synkronisere google-kontoen min med internett på en stund. Gmail går fint, jeg får epost, men kontakter, kalender, disk, chrome og lignende blir ikke synkronisert. Som dere kan se av bildene har f.eks kalender ikke vært synkronisert siden mars. Hvordan kan jeg synkronisere manuelt/ automatisk? Har ikke hatt problem med dette før.

Har Samsung Galaxy S3, siste prog.vareoppdatering, synkronisering i dra-ned-menyen er påslått.

Hjelp?

post-209260-0-24678400-1366224073_thumb.png

post-209260-0-39387300-1366224074_thumb.png

post-209260-0-59131400-1366224075_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kalender app bruker du? S-Planer? Se om du har krysset av for de kalenderne du ønsker synke i selve appen også.

Kan også kanskje prøve åpne instillinger -> apps\program styring -> Alle -> Tømdata/Clear cache på, S Planer/ google calendar / synkronisering av google kalender.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bump?

Nå bruker jeg forresten S Planner, da jeg fant ut at Jorte var elendig på alle måter.

Min anbefaling er å deaktivere alt av stock apps til calender og bruke google sin egen app istedenfor. Liker ikke S Planner heller ikke S Memo. Google sine egne apper funker mye bedre, hvertfall for meg.

Prøv det her:

1. Slå av sync, slett også andre kalender apps du har installert (Jorte f.eks.)

2. Disable(rett og slett stoppe hele applikasjonen) og slett data og cache for følgende apps.

- Google Calendar Sync

- S Memo (finnes to versjoner hos meg, deaktiver begge)

- S Planner

- S Planner Widget

3. Slett data og cache for appen kalt Calendar Storage.

4. Restart mobilen (kanskje ikke nødvendig, men uansett for sikkerhetsskyld)

5. Installer alternative apps til kalender og notater.

- Google Kalender

- Google Keep (for å ta notater og slikt)

- Simple Calendar Widget (hvis ønsker en fancy widget med mye valgmuligheter)

6. Gå inn på sync innstillinger og logg ut og inn Google kontoen (hvis det går, har ikke prøvd dette selv). Deretter slå på sync, hvis det ikke synkroniserer med en gang, prøv manuelt.

7. Deretter er det bare å tweake widget etter dine behov hvis du ønsker å bruke det :)

Endret av Athikez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...