Diskutant Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei. Jeg har ikke klart å synkronisere google-kontoen min med internett på en stund. Gmail går fint, jeg får epost, men kontakter, kalender, disk, chrome og lignende blir ikke synkronisert. Som dere kan se av bildene har f.eks kalender ikke vært synkronisert siden mars. Hvordan kan jeg synkronisere manuelt/ automatisk? Har ikke hatt problem med dette før. Har Samsung Galaxy S3, siste prog.vareoppdatering, synkronisering i dra-ned-menyen er påslått. Hjelp? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 På min SGS2 ligger automatisk synkronsiering under settings -> data usage. Om jeg åpner innstillingsmenyen der får jeg opp valget om automatisk synkronisering. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Den er markert allerede. Så det hjelper lite... Takk likevel! Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Google service har hatt problemer siste døgnet. Skal være fikset nå. Hvis ikke så er det annet problem hos deg. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Google service har hatt problemer siste døgnet. Skal være fikset nå. Hvis ikke så er det annet problem hos deg. Som du ser av bildene har jeg hatt problemer flere dager, kalenderen siden mars. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Har du prøvd å fjerne Googe under account (remove account) og deretter lagt Google accounten tilbake? Bør kanskje ta bacup av kontakter og slikt før du gjør det. Edit: Du kan jo prøve deg på denne. Har ikke erfaringer med den selv: https://support.google.com/mail/troubleshooter/2650727?rd=2 Endret 18. april 2013 av Ali I Hagen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvordan kalender app bruker du? S-Planer? Se om du har krysset av for de kalenderne du ønsker synke i selve appen også. Kan også kanskje prøve åpne instillinger -> apps\program styring -> Alle -> Tømdata/Clear cache på, S Planer/ google calendar / synkronisering av google kalender. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Jorte. Men når jeg oppdaterer Jorte, kommer den nye avtalen med en gang inn i s planner. Nå fikk jeg til å synkronisere alt utenom kalenderen, så jeg sliter fortsatt med den. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 b-b-b-bbbbummp Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Bump? Nå bruker jeg forresten S Planner, da jeg fant ut at Jorte var elendig på alle måter. Endret 5. mai 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Bump? Nå bruker jeg forresten S Planner, da jeg fant ut at Jorte var elendig på alle måter. Min anbefaling er å deaktivere alt av stock apps til calender og bruke google sin egen app istedenfor. Liker ikke S Planner heller ikke S Memo. Google sine egne apper funker mye bedre, hvertfall for meg. Prøv det her: 1. Slå av sync, slett også andre kalender apps du har installert (Jorte f.eks.) 2. Disable(rett og slett stoppe hele applikasjonen) og slett data og cache for følgende apps. - Google Calendar Sync - S Memo (finnes to versjoner hos meg, deaktiver begge) - S Planner - S Planner Widget 3. Slett data og cache for appen kalt Calendar Storage. 4. Restart mobilen (kanskje ikke nødvendig, men uansett for sikkerhetsskyld) 5. Installer alternative apps til kalender og notater. - Google Kalender - Google Keep (for å ta notater og slikt) - Simple Calendar Widget (hvis ønsker en fancy widget med mye valgmuligheter) 6. Gå inn på sync innstillinger og logg ut og inn Google kontoen (hvis det går, har ikke prøvd dette selv). Deretter slå på sync, hvis det ikke synkroniserer med en gang, prøv manuelt. 7. Deretter er det bare å tweake widget etter dine behov hvis du ønsker å bruke det Endret 8. mai 2013 av Athikez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå