Gå til innhold

Hvorfor er det så mange gærninger i USA ?

Anbefalte innlegg

De må gjerne liste meg som terrorist - hvordan de skal klare å bevise det vil bli en lystig underholdning

En tilsvarende liste over potensielle terrorister som den myndighetene i USA har laget fins også i Norge. Og hvis myndighetene kommer frem til at du er en potensiell terrorist fordi du tilhører en av de gruppene på listen, og/eller at du sier eller gjør noe mistenkelig, eier en av de forbude gjenstandene og/eller tenker på å utføre en terrorhandling.

Så trenger ikke politiet bevise noe, for bevisbyrden blir din. Du må bevise at du ikke er terrorist og at du ikke har tenkt å utføre en terrorhandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vet ikke en gang hva du sier. Staten og kirke har alltid hatt en merkelig forhold i USa, men dette har lite å gjøre med amerikanernes nære forhold til religion. Ateister blir vanskelig å finne og det er det som er viktig

Før du angriper meg og roper ut hvor forferdelig og kunnskapsløs du mner jeg er, så burde du i det minste lese de sidene jeg linket til.

Jeg vet godt hvordan forholdet har vært til kristendom, om hvordan det var før og hvordan det er nå.

Men poenget er at nå blir kristne sett på av myndighetene som terrorister, og slik har det vært i flere år nå.

Det er ikke vanskelig å finne ateister i USA, det er massevis av sosialister i USA.

Lenke til kommentar

Du følger ikke med.

Det er lenge siden USA var en kristen nasjon.

Men det bildet som vi har fått av USA i offisiell media i mange år, er bla såkalt kristne evangelister som har startet sin egen menighet for p tjene penger, og som driver med svovelprekener og forskjellige typer show for å holde på medlemmene slik at de selv ikke skal tape penger og makt.

Dette bildet har offisiell media gitt oss i hovedsak for å latterliggjøre kristendommen, men også for å latterliggjøre folk i USA.

Men USA er ikke noen kristen nasjon, og det er lenge siden myndighetene i USA hadde noe til overs for kristendom.

Så nå er kristne som sagt sett på som "terrorister"

Det der var virkelig noe av det mest latterlige noensinne! Kristendommen går nedover i USA, men det er fortsatt mange år til oppsluttningen vil være like lav som i Europa. USA forfølger ikke noen i det hele tatt utenom dem de er i krig med. Selv den ekstreme George W. Bush med sin holdning "USA gjør som USA vil" gjorde det klart flere ganger at USA ikke var i krig med den muslimske delen av verden, men med terroristene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har lurt på det selv, tror det har med samfunnsstrukturen. Og det kan også ha en del med med politikken, da amerikansk politikk egentlig bare handler om to partier, og bare to.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes kristendommen bestandig har vært spesiell på den måten amerikanerne praktiserer den. Man finner hele spekteret av godhet fornuft og rause mengder galskap der også, slik som man ser det i samfunnet forøvrig. Amerikanerne er så voldsomt kreative og liker å hype opp alt mulig, så for oss som ikke tilhører kulturen, blir det seende ut som en "rar grøt", men jeg tror ikke det er så farlig, eller at de har endret seg på det grunnleggende planet.

Kardinalfeilen til Bush, var det å trekke Gud inn i retorikken, og peke direkte til de muslimske statene. Det som skjedde var jo at han spilt ball i hatt med islamske ekstremister, og de jublet høyt og sa; kom kom for all del - så skal vi lage slakteri ... og sånn ble det, naturligvis

Lenke til kommentar

Det der var virkelig noe av det mest latterlige noensinne! Kristendommen går nedover i USA, men det er fortsatt mange år til oppsluttningen vil være like lav som i Europa. USA forfølger ikke noen i det hele tatt utenom dem de er i krig med. Selv den ekstreme George W. Bush med sin holdning "USA gjør som USA vil" gjorde det klart flere ganger at USA ikke var i krig med den muslimske delen av verden, men med terroristene!

Jeg spør igjen. Hvorfor angriper dere meg for det jeg sier, mens dere ikke bryr dere med å lese websidene jeg linket til som dokumentasjon ?

Jeg har forøvrig ikke nevnt muslimer her. Det jeg har sagt og dokumentert er at kristne blir regnet som terrorister av myndighetene i USA.

Lenke til kommentar

Før du angriper meg og roper ut hvor forferdelig og kunnskapsløs du mner jeg er, så burde du i det minste lese de sidene jeg linket til.

Jeg vet godt hvordan forholdet har vært til kristendom, om hvordan det var før og hvordan det er nå.

Men poenget er at nå blir kristne sett på av myndighetene som terrorister, og slik har det vært i flere år nå.

Det er ikke vanskelig å finne ateister i USA, det er massevis av sosialister i USA.

Burde organisasjoner som bruker vold passes på uavhengig av ideologi og religion eller hvis de har en kristne grunnlag (KKK f eks) bør det la være?

Lenke til kommentar

Burde organisasjoner som bruker vold passes på uavhengig av ideologi og religion eller hvis de har en kristne grunnlag (KKK f eks) bør det la være?

Har du lest sidene jeg linket til ?

Når du har lest minst en av de sidene jeg linket til så kan du komme tilbake for å stille spørsmål, og da skal jeg svare på det du spør om.

Kristne er forøvrig ikke voldelige, de driver ikke med noen form for vold.

KKK er ikke kristne og har ikke noe med kristendom å gjøre.

Lenke til kommentar

Har du lest sidene jeg linket til ?

Når du har lest minst en av de sidene jeg linket til så kan du komme tilbake for å stille spørsmål, og da skal jeg svare på det du spør om.

Kristne er forøvrig ikke voldelige, de driver ikke med noen form for vold.

KKK er ikke kristne og har ikke noe med kristendom å gjøre.

Jeg har lest linkene og som vanlig vet du ikke hva du snakker om. KKK har et kristne grunnlag og tolker bibelen slik at det støtter deres rasisme og vold

Lenke til kommentar
Jeg har lest linkene og som vanlig vet du ikke hva du snakker om. KKK har et kristne grunnlag og tolker bibelen slik at det støtter deres rasisme og vold

Poenget her er at hvis noen bruker vold, eller "tolker"Bibelen slik at de mener at Bibelen støtter vold og rasisme, så er de ikke kristne selv om de kaller seg kristne.

For Bibelen skal ikke "tolkes" av hver enkelt person eller organisasjon, men Bibelen er tolket en gang for alle,av Jesus Kristus.

Og det vi som kristne skal gjøre er å følge Jesu budskap, som er kjærlighet.

Lenke til kommentar

Poenget her er at hvis noen bruker vold, eller "tolker"Bibelen slik at de mener at Bibelen støtter vold og rasisme, så er de ikke kristne selv om de kaller seg kristne.

For Bibelen skal ikke "tolkes" av hver enkelt person eller organisasjon, men Bibelen er tolket en gang for alle,av Jesus Kristus.

Og det vi som kristne skal gjøre er å følge Jesu budskap, som er kjærlighet.

Det finnes mer enn 30000 kristne sekter i USA som tolker bibelen litt forskjellige veier og er i stadige forandring og konflikt. At noe få mener vold justiferes av bibelen er ingenting nytt og disse folk som mistolker bibelen å utøve vold bør vi passe på som alle andre organisasjoner som planlegger vold

Lenke til kommentar

Og det er jo både USA og Norge store på, vi støtter mindre heldige nasjoner med alt mulig. Det var en som skrev en bok om det der - muligvis litt nazi ståsted - men han mente at man forlenger tragedien i U-Land ved å støtte dem. Feks så kan man ta en bonde i U-land som forsøker å dyrke korn, hvem bonde i U-land kan gå i konkurranse med Røde Kors eller en annen organisasjon som deler ut gratis korn og mat gratis? Det ville vært som om vi, i en nedgangstid, hadde delt ut olje til USA gratis - solgt bensin på en konkurs bensin stasjon i minnesota. Hvordan kan den bensinstasjonen da komme tilbake ?

Er det muligvis det helhetlige med USA og dens utenriks politikk som ergrer på seg terrorisme og en opplevelse av håpløshet i folket, og som får ungdom til å gå til drap av andre unge. En måte å utrykke at man har ingenting å si i samfunnet, at man ikke betyr noen ting - en kjøttmaskin som bare går og går... alt handler om å tjene penger. Overgangen til voksen, fra barn, da man tror på Disney blir for stor. Man blir pumpet full av Disney og kampen mot det onde, men da man blir voksen og åpner øynene så ser man at USA egentlig er de værste kapitalistene. Alt handler om å tjene mer.. mer mer mer... til og med kjæledyrene går på prosac, barna spiser mcDonalds i friminuttet og alle skal ha snickers i timen. Over halvparten dør av hjerterelaterte sykdommer og mer enn 1/3 del er overvektig. Proppet full av reklamer og skremsel i media spiser de mer og mer, blir paranoide og sparer mat hjemme... under senga - i utkantstrøk handler alle batterier og vann, for de er så skremt for at verden skal gå under?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Og det er jo både USA og Norge store på, vi støtter mindre heldige nasjoner med alt mulig. Det var en som skrev en bok om det der - muligvis litt nazi ståsted - men han mente at man forlenger tragedien i U-Land ved å støtte dem. Feks så kan man ta en bonde i U-land som forsøker å dyrke korn, hvem bonde i U-land kan gå i konkurranse med Røde Kors eller en annen organisasjon som deler ut gratis korn og mat gratis? Det ville vært som om vi, i en nedgangstid, hadde delt ut olje til USA gratis - solgt bensin på en konkurs bensin stasjon i minnesota. Hvordan kan den bensinstasjonen da komme tilbake ?

Er det muligvis det helhetlige med USA og dens utenriks politikk som ergrer på seg terrorisme og en opplevelse av håpløshet i folket, og som får ungdom til å gå til drap av andre unge. En måte å utrykke at man har ingenting å si i samfunnet, at man ikke betyr noen ting - en kjøttmaskin som bare går og går... alt handler om å tjene penger. Overgangen til voksen, fra barn, da man tror på Disney blir for stor. Man blir pumpet full av Disney og kampen mot det onde, men da man blir voksen og åpner øynene så ser man at USA egentlig er de værste kapitalistene. Alt handler om å tjene mer.. mer mer mer... til og med kjæledyrene går på prosac, barna spiser mcDonalds i friminuttet og alle skal ha snickers i timen. Over halvparten dør av hjerterelaterte sykdommer og mer enn 1/3 del er overvektig. Proppet full av reklamer og skremsel i media spiser de mer og mer, blir paranoide og sparer mat hjemme... under senga - i utkantstrøk handler alle batterier og vann, for de er så skremt for at verden skal gå under?

Du maler et klassisk negativt stereotype om amerikaner. Selvmord og depresjon finnes til større grad i ditt land. Gjennomsnittlige amerikaner, selv de fattige også er mer optimistiske enn gjennomsnittlige europeere

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at å bidra med hjelp til u-land er sereotypisk amerikansk, derimot tipper jeg at en typisk amerikaner ikke vet hvor Norge er - mitt land. Den gjennomsnittlige amerikaner er nok optimistisk, det er jeg enig i. Men avhenger det av kulturen som stadig pusher at man "can make it" i USA, eller tror du at man virkelig betyr mer enn en hvermann i USA, mer enn her i Norge? At om man er amerikaner så har man større sjanse? bare for å oppdage at media har pushet masse drit på deg med kampen om det gode - at det er penger som bestemmer, og at den maten du spiser på skolen og får server hjemme antageligvis er den maten som er mest profitabel at du spiser - ikke sunt, ikke noe du trenger, men noe som "de" tjener mest penger på.

Skaper det en håpløshet eller en måte å tenke på som inspirerer og skaper trygghet?

Lenke til kommentar
Det finnes mer enn 30000 kristne sekter i USA som tolker bibelen litt forskjellige veier og er i stadige forandring og konflikt. At noe få mener vold justiferes av bibelen er ingenting nytt og disse folk som mistolker bibelen å utøve vold bør vi passe på som alle andre organisasjoner som planlegger vold

Jeg vet at det ikke er noe nytt.

Men likevel er de som bruker vold eller mener at Bibelen støtter slik vold, ikke kristne.

Uprovosert bruk av vold er brudd på Guds lov, og disse som gjør slikt er pr definisjon ikke kristne.

Forørig så bør vi ikke la myndighetene "passe på" organisajoner som de selv mener vil bruke vold.

For da blir der slik at vi får et tankepoliti slik vi har for tiden i USA og også ser tendenser til i Norge, nemlig at myndighetene regner seg fram til at noen vil gjøre noe kriminelt, eller at noen tenker på å gjøre noe kriminelt og deretter produserer falske beviser for å ta disse personene.

Myndighetene vil oss ikke noe godt, de er mennesker som alle oss andre, og de har makt og de ønsker mer makt, fordi de er maktmennesker og har viet sitt liv til å søke makt.

De liker også penger, og er like villig til å la seg kjøpe som de fleste andre mennesker.

Når slike mennesker har makt til å gjøre omtrent hva de vil med folket, så ender det også med at de gjør akkurat det.

Og historisk så har akkurat dette skjedd i absolutt alle tilfellene der myndighetene har fått for stor makt.

Og når folk gir myndighetene makt til å drive overvåking av forskjellige grupper i folket fordi de mener disse kan komme til å gjøre noe kriminelt eller bruke vold, under dekke av at de vil beskytte oss, så gir de myndihetene mer makt som myndighetene deretter vil misbruke for å ytterligere øke sin egen makt på bekostning av folket.

KKK som du nevnet er forøvrig ikke noen kristen organisasjon, eller en organisasjon med kristent grunnlag som du sier. KKK er grunnlagt av jøder og er dermed en jødisk organisasjon.

http://www.datehookup.com/Thread-1127322.htm

Du kan vel kalle kkk for crypto-jews, siden de utgir seg for å være kristne

http://en.wikipedia.org/wiki/Crypto-Judaism

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jeg vet at det ikke er noe nytt.

Men likevel er de som bruker vold eller mener at Bibelen støtter slik vold, ikke kristne.

De kalles kristne organisasjoner fordi de bruker bibelen selv om de fleste kristne er uenige med hvordan de tolker bibelen. Hadde de brukt en politisk ideologi ville de kalles et annet navn.

Og historisk så har akkurat dette skjedd i absolutt alle tilfellene der myndighetene har fått for stor makt.

Og når folk gir myndighetene makt til å drive overvåking av forskjellige grupper i folket fordi de mener disse kan komme til å gjøre noe kriminelt eller bruke vold, under dekke av at de vil beskytte oss, så gir de myndihetene mer makt som myndighetene deretter vil misbruke for å ytterligere øke sin egen makt på bekostning av folket.

Ikke alle og ikke alltid.

KKK som du nevnet er forøvrig ikke noen kristen organisasjon, eller en organisasjon med kristent grunnlag som du sier. KKK er grunnlagt av jøder og er dermed en jødisk organisasjon

De er kristne og bruker bibelen, ikke andre religioner. Jeg kjente mange medlemmer og var en gang paa en moete da jeg var yngre. Jeg vet hva jeg snakker om. At noe medlemmer hadde joediske slekt kan vaere sannt men det er bibelen som staar fremst i deres ideologi, ikke en annen religion. Jeg antar du har aldri snakket med et KKK medlem og aldri bodde i et KKK omraadet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...