Tryminator Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei. Jeg og en kamerat har lyst å tjene litt penger på youtube. Noen som har tips eller vet hvordan? Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Skaff deg en jobb? Lenke til kommentar
Nikolaiii Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 det er vanskelig og du må ha sponsorer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Tip: Ikke start youtube for å tjene penger. Da kommer dere ingen vei Hva slags videoer skal dere ha lastet opp? Det har mye å si. Dere må også få folk til å se på videoene deres, og det krever mye innsats. Dere må ha bra content, og laste opp ofte. Dere må også bry dere om seerne, og respondere og kanskje spille med seerne. Slike ting er et stort pluss Jeg har tatt meg inn i det, og jeg har begynt med en kanal som du kan se i min signatur. Det er bare å spørre Endret 17. april 2013 av EveryGameGamer 1 Lenke til kommentar
Nikolaiii Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Tip: Ikke start youtube for å tjene penger. Da kommer dere ingen vei Hva slags videoer skal dere ha lastet opp? Det har mye å si. Dere må også få folk til å se på videoene deres, og det krever mye innsats. Dere må ha bra content, og laste opp ofte. Dere må også bry dere om seerne, og respondere og kanskje spille med seerne. Slike ting er et stort pluss Jeg har tatt meg inn i det, og jeg har begynt med en kanal som du kan se i min signatur. Det er bare å spørre blir du sponset/tjener penger på youtube Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) blir du sponset/tjener penger på youtube Jeg har full mulighey til tjene penger på youtube sånn det er nå, men hvis jeg har noe gameplay, musikk eller annet copyrighted innhold, blir brukeren deaktivert for å tjene penger på videoene, og du vil aldri ha mulighet igjen. Ikke gå i den fella. Men filmer du at du sykler (uten musikk), vil du kunne tjene penger på det. Men det avhenger av hvor mange som ser på videoen, og hvor mange som klikker på reklamene som kommer på skjermen. Du kan velge selv hvilke reklamer du vil ha med og ikke. Bl.a de som er ved siden av, banner i starten av videoen, og reklame som spilles av (aldri bruk den) Men så er det jo også andre måter å tjene penger på. Dette krever gjerne en del mer seere, eldre kanal, mange videoer og mange subs. Det kan kalles partnership/sponsorship. Eksempler på sponsorship er blant annet Machinima, TGN, Yeosch osv. De gjør etter avtalen, en avtale med google, og åpner dine videoer for å tjene penger lovlig, i tillegg til at du får penger sponset, og får vist noen videoer hos sponsorens youtube-kanal. Et valg nå, er å prøve å komme inn i Yeousch recruits. Det er det samme bare for mindre kanaler. Lykke til! Dere må også jobbe ordentlig, og gjør litt research om dette. Når dere begynner må dere ikke gi opp, og gi alt dere har. Håper jeg var til hjelp. Spør gjerne om det var noe mer Edit: Jeg skal komme inn i recruits om ikke så lenge. Sjekk kanalen min, og si hva du synes. Har holdt på siden fredag, og gjør så godt jeg kan. Endret 17. april 2013 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 om dere vil tjene penger på dette trenger dere generelt 3 ting; talmodighet, bra video og god engelsk. det vil ta dere minst 1 år før dere i det hele tatt tjener litt. dere burde snakke engelsk for å få en internasjonal kanal, da det er mange flere seere å hente enn visst dere hadde snakket norsk, og sist men ikke minst må dere ha en bra og underholdene video. om dere ikke har en video folke er interresert i å se på kommer dere ingen vei. dere må bare ta tiden til dere å lære nye ting hele tiden. men penger kan dere bare slutte å tenke på med det første. dere ville tjent mere på å klippe plenen oss bestemoren deres 1 gang enn dere vil gjøre første året med youtube. (med mindre dere går viral med en gang) Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 om dere vil tjene penger på dette trenger dere generelt 3 ting; talmodighet, bra video og god engelsk. det vil ta dere minst 1 år før dere i det hele tatt tjener litt. dere burde snakke engelsk for å få en internasjonal kanal, da det er mange flere seere å hente enn visst dere hadde snakket norsk, og sist men ikke minst må dere ha en bra og underholdene video. om dere ikke har en video folke er interresert i å se på kommer dere ingen vei. dere må bare ta tiden til dere å lære nye ting hele tiden. men penger kan dere bare slutte å tenke på med det første. dere ville tjent mere på å klippe plenen oss bestemoren deres 1 gang enn dere vil gjøre første året med youtube. (med mindre dere går viral med en gang) Noe av dette er sant, men det er ikke sånn at man må vente et år for å tjene. Man kan være heldig, og hvis man laster opp andre typer videoer, kan man tjene en del på det om man får en del views. De fleste tjener nok ikke noe særlig etter et år heller. Det kommer helt an på, men med tålmodighet, bra engelsk og underholdende videoer (som sagt over), vil man ha en sjanse. Jeg prøver så godt jeg kan, og er foreløpig på god vei. Jeg har begynt med redigering, og videoene uten commentary er bra med masse editering. Ta gjerne en kjikk om du vil Men ikke forvent å tjene penger. Det vil heller være som en bonus og noe so er godt å få etter ud har arbeidet hardt og godt i lang tid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Noe av dette er sant, men det er ikke sånn at man må vente et år for å tjene. Man kan være heldig, og hvis man laster opp andre typer videoer, kan man tjene en del på det om man får en del views. De fleste tjener nok ikke noe særlig etter et år heller. Det kommer helt an på, men med tålmodighet, bra engelsk og underholdende videoer (som sagt over), vil man ha en sjanse. Jeg prøver så godt jeg kan, og er foreløpig på god vei. Jeg har begynt med redigering, og videoene uten commentary er bra med masse editering. Ta gjerne en kjikk om du vil Men ikke forvent å tjene penger. Det vil heller være som en bonus og noe so er godt å få etter ud har arbeidet hardt og godt i lang tid tok en liten titt på kanalen. så bra ut man kan ha flaks ja som du sa. men det skjer veldig skjeldent. det med views er også noe man kan være heldig med, enten må man jobbe seg til det(å det tar tid), eller så er man heldig å får mange med en gang. men det er som sagt skjeldent d skjer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 tok en liten titt på kanalen. så bra ut man kan ha flaks ja som du sa. men det skjer veldig skjeldent. det med views er også noe man kan være heldig med, enten må man jobbe seg til det(å det tar tid), eller så er man heldig å får mange med en gang. men det er som sagt skjeldent d skjer Det har du rett i. Takk for det med kanalen forresten. Har bare hatt den siden fredag, og har fått en del views og subs. Noe jeg setter veldig pris på. Men har man godt conent, er det stor sjanse for at man får seere. (Snakker ikke om min kanal nå, men generelt i tilfelle du oppfattet det som skryt ) Når det gjelder ts, anbefaler jeg å begynne når du er 100% klar og er villig til å jobbe hardt for det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det har du rett i. Takk for det med kanalen forresten. Har bare hatt den siden fredag, og har fått en del views og subs. Noe jeg setter veldig pris på. Men har man godt conent, er det stor sjanse for at man får seere. (Snakker ikke om min kanal nå, men generelt i tilfelle du oppfattet det som skryt ) Når det gjelder ts, anbefaler jeg å begynne når du er 100% klar og er villig til å jobbe hardt for det ja, enig i det. har hatt lyst til å begynne med youtube for jeg liker spill og vil gjøre commentarys, men har så mye annet og gjøre. har ikke spillt på over en måned pga. skole osv.. når jeg er ferdig med eksamen å i løpet av sommerferien tenker jeg at jeg kansje skal begynne med youtube. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 ja, enig i det. har hatt lyst til å begynne med youtube for jeg liker spill og vil gjøre commentarys, men har så mye annet og gjøre. har ikke spillt på over en måned pga. skole osv.. når jeg er ferdig med eksamen å i løpet av sommerferien tenker jeg at jeg kansje skal begynne med youtube. Har hatt mye å gjøre jeg og, men har klart å presse inn litt. (15 videoer på 4 dager). Skal prøve å få lastet opp noe snart igjen. Lenge siden jeg har spilt også siden før youtube Men bare si ifra om du trenger hjelp eller noe. Det letteste stedet for kontakt er vel steam. Brukernavnet er sturla2409 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå