EmmetBrown Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Håper det er greit å be om teskjehjelp til en kode for å gjøre en veldig enkel ting i php her. Jeg trenger en php-kode som viser en random dato, la oss si mellom 01.01.1500 og 01.01.2200 (start og slutt bør kunne endres enkelt i koden), og som regner ut hvilken ukedag dette var/blir. "Svaret" skal imidlertid ikke vises før jeg velger det selv, derav "klikk for å vise" i emnetittelen. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hva ble løsningen på dette? Siden du har satt løst i emne tittelen. Kanskje noen andre som ønsker å se løsningen hvis de har en tilsvarende problemstilling. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Høres ut som typisk skoleoppgave... Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Hvis det er så "enkelt", hvorfor spør du om hjelp? Det er også fint om du deler løsningen med alle som eventuelt måtte trenge det senere. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Det er vel bare valid å spørre om løsning dersom svaret kan være nyttig for andre også, men dette blir jo litt søkt. 1. jQueryUI, inputbox med calandar 2. dd-mm-yyyy, explode på '-' 3. Bruk mktime til å parse om til timestamp 4. Bruk deretter date med timestampet og 'l' som format. Ganske enkelt. Man regner det riktignok ikke ut her, men man skal få riktig svar. Skal man regne det ut (type REGNE), så må du på forhånd vite at f.eks 1. januar i 2000 var på en tirsdag, og ut i fra det regne basert på antall dager fra nyttår, skuddår osv, for å finne riktig ukedag. Men dette blir fort mer komplisert. Jeg lagde en slik metode i Python til en skoleoppgave i forrige semester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå