Gå til innhold

Årets PL-lag 12/13


Latias

  

59 stemmer

  1. 1. Hvilken formasjon skal vi velge?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å ta dreamteamet fra fantasy pl?

 

Hart, Evra og G Johnson er blant spillerne som er på dette såkalte "drømmelaget". FPL tar kun utgangspunkt i antall mål, assists og clean sheets. Det forteller oss ingenting om hvordan spillerne egentlig har prestert. Evra f.eks. er blant de svakeste venstrebackene defensivt i ligaen og har ingen verdens ting å gjøre i en slik kåring.

Lenke til kommentar

1. David De Gea

2. Simon Mignolet

3. Petr Cech

 

At folk kan stemme på Hart og Cesar her for meg en gåte. Hart har ikke vært i nærheten av like solid som i fjor, og Cesar har gjort en helt haug av tabber, i tillegg til - selvfølgelig - masse gode redninger. Jaaskelainen startet også sesongen alt for dårlig til å være i nærheten mener jeg.

Lenke til kommentar

Alikevel har Cesar, etter mitt syn, ikke bare vært den viktigste keeperen, men også den som har vist seg fra sin absolutt beste side jevnt og trutt.

 

At en keeper for et bunnlag som blir bombadert av skudd for gjør en tabbe èn eller annen gang er ikke horribelt i min bok, ihvertfall ikke når du tenker hvor ofte han har vært vital.

 

For meg har hans debut-sesong i PL vært enorm, og jeg mener at han har utmerket seg på en annen og bedre måte enn de aller fleste målvaktene i PL, og det mot store odds.

Lenke til kommentar

Problemet er at Cesar har gjort en del store tabber, i tillegg virker han veldig usikker i feltet. Årets keeper er for meg en keeper som holder nivået i så si hver eneste kamp, og har evnen til å trekke frem de fantastiske redningene i tillegg. Dette er noe jeg mener De Gea, Cech osv. er bra på. At han spiller for et bunnlag som slipper til flere sjanser kan være et argument, ja, men de gir han også flere muligheter til å vise seg fram. Mignolet er for meg mye mer solid, og han spiller også for et lag som får en del sjanser mot seg. Samme gjør Begovic, selv om jeg synes sistnevntes prestasjoner er noe oppskrytt, selv om han selvfølgelig er bra.

Lenke til kommentar

Mignolet og Cech er begge over Cesar på min liste, mye grunnet det du nevner, men jeg mener Cesar har vært mer stabil enn man skulle tro basert på baklengs, jeg mener han har (som de beste keeperne) god kontroll i så og si alt han foretar seg, men blir rammet av å jobbe bak PLs kanskje dårligste forsvar.

 

DeGea er for meg fortsatt en typisk "show-keeper", i positivt fortegn.

Selv om han har tatt store skritt denne sesongen mener jeg fortsatt han har klare svakheter han må jobbe med, mye er de allerede ihjelmaste klareringene, feltarbeidet og det å være sjef/autoritær.

Igjen, han har tatt store skritt, og vil bli en av de helt store keeperne i PLs historie, men jeg mener han sett under en hel sesong ikke har vært bedre enn de tre jeg har på lista mi.

 

Nå mistenker jeg at det er lett for deg å være uenig med meg siden du vil ha sett opp i mot samtlige United kamper, men det vil være vanskelig å ha en avstemning uten at folk har en annen oppfatning basert på ulike kamper og opplevelser.

Lenke til kommentar
DeGea er for meg fortsatt en typisk "show-keeper", i positivt fortegn. Selv om han har tatt store skritt denne sesongen mener jeg fortsatt han har klare svakheter han må jobbe med, mye er de allerede ihjelmaste klareringene, feltarbeidet og det å være sjef/autoritær.

 

dave16gux3.gif

 

dave2i7uj2.gif

 

Ikke kødd med David, han er sjef.

Endret av Latias
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant at folk skal trekke frem hårsveis for å finne grunner til at De Gea ikke skal vinne. Snakk om å være tom for argumenter. Well done.

 

At De Gea er for spinkel og pinglete i feltet stemmer ikke lenger. Han har tatt utrolige steg i denne delen av spillet. Det er klart, om man dømmer han etter forrige sesong så kan jeg skjønne at folk sier dette, men man må også evne å se en spillers utvikling og ikke sitte igjen med de gamle inntrykkene. De siste to kampene har United spilt borte mot de to kanskje mest fysiske lagene i Premier League, nemlig Stoke og West Ham. Lag som er glade i dødballer og slå langt. Hadde De Gea virkelig problemer i feltarbeidet i disse kampene? Tvert imot, han var en av de beste spillerne på banen i begge disse kampene.

 

De Gea er også den keeperen i Premier League med høyest redningsprosent denne sesongen. Selv om dette er en statistikk som ikke alltid peker ut den beste keeperen, er det alltid et pluss i boka.

 

Jeg kan forstå at folk velger folk foran De Gea, men han bør være topp tre. Og det å le av folk som har han på lista blir for useriøst. Vitner rett og slett om at folk ikke har fulgt godt nok med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...