Gå til innhold

Årets PL-lag 12/13


Latias

  

59 stemmer

  1. 1. Hvilken formasjon skal vi velge?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at man holder et høyt og saklig nivå i denne kåringen. Keep it up.

Må du gi deg, Latias. Valg av fotballspiller på et "årets lag" er på ingen måte en eksakt vitenskap, men en avveining mellom kvasi-objektive og subjektive kriterier. Når du hever deg over de andre forummedlemmene og later som om du har en fasit på et så åpent spørsmål, så får du tåle at noen går motsatt vei og påpeker at det ikke finnes noen fasit.

 

Men helt ærlig er jeg lei av griningen fra United-spillere som klager på at "Carrick blir oversett" osv., så jeg gidder ikke stemme på ham. Det er mange gode midtbanespillere i Premier League, og Carrick er ikke selvskrevet på laget. Å påstå at folk "mangler fotballforståelse" fordi de ikke er enige med deg er arrogant og gjør at det er vanskelig å ta deg seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men så skrev du også om hvordan Mata ikke burde bli stemt inn sentralt på banen.

Husker du det?

 

Jaha, og? At folk ser på Mata som en sentral midtbanespiller er greit nok (selv om jeg er totalt uenig), det er tross alt flertallet som bestemmer.

 

Ser du ikke hvor håpløs kåringen blir når folk stemmer på visse spillere "bare for å irritere andre brukere"? Er meningen å kåre årets lag eller å stemme bare for å spre kvalme?

 

Gir meg med denne diskusjonen da vi sannsynligvis ikke kommer noen vei uansett.

Lenke til kommentar

Han har stemt på Cech, Azpilicueta, Ivanovic, Cole, Ivanovic (ja, i to forskjellige posisjoner), Luiz, Hazard og Mata så langt. Chelsea har ikke vært gode i ligaen denne sesongen. Ganske tydelig at enkelte stemmer kun for å få med egne spillere på laget. Håpløst om alle hadde holdt på sånn.

 

En slik kåring blir alltid basert mye på subjektive vurderinger. Mange som nærmest kun ser kamper av eget lag og har ikke peiling på hvordan andre spillere har prestert. Jeg sier ikke at det er bra, men det er uungåelig i slike kåringer. I såfall må man nekte enkelte personer å stemme. Uansett, dette gjelder ikke bare Chelsea-supportere. Jeg ser flere personer som prioriterer f.eks. middelmådige United-spillere fremfor spillere som har imponert i rollene sine.

 

1. Mata

2. Carrick

3. Carzola

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

 

 

Jaha, og? At folk ser på Mata som en sentral midtbanespiller er greit nok (selv om jeg er totalt uenig), det er tross alt flertallet som bestemmer.

 

Ser du ikke hvor håpløs kåringen blir når folk stemmer på visse spillere "bare for å irritere andre brukere"? Er meningen å kåre årets lag eller å stemme bare for å spre kvalme?

 

Gir meg med denne diskusjonen da vi sannsynligvis ikke kommer noen vei uansett.

 

Alt jeg gjorde var å redegjøre for hvorfor jeg stemte Mata inn sentralt (fordi du så ikke hvorfor folk skulle det), og sa at du hadde en bastant uttalelse ang. fotballforståelse.

 

At folk stemmer på spillere for å irritere andre er jeg enig med deg er unødvendig.

Lenke til kommentar

Er det jeg mener også.

4-4-2 betyr ikke nødvendigvis at man må ha en ren "flat" 4-4-2, kan være greit å ta hensyn til det når man leser andre sine stemmer også.

 

Som skrevet tidligere har jeg stemt ut i fra en 4-4-2 diamant, tanken er Carrick som holdende midtbanespiller, og Mata på toppen bak spissene.

Da ser jeg personlig ikke hvorfor det er galt å stemme på Mata som CM (CAM).

 

Jeg skjønner hovedargumentet var at noen hadde Mata men ikke Carrick på lista, men poenget med hele tråden er jo vitterlig "folkets, Årets Lag".

Hvis ikke kan vi bare kopiere "ekspertene" sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...