Joshua962 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Ligg langt unna denne butikken, med mindre du kjøper noe som er garantert ikke du trenger reklamasjon på. Kjøpte en robotstøvsuger som var defekt når jeg tok den ut av esken, bestilte også en ting til i tillegg men det produktet fikk jeg ikke. Supporten deres suger! Nå har jeg sendt mail på mail men det er sjelden svar og få og når de svarer er det bare svadasvar og få. Har sent produktet i retur uten og få returlapp som jeg gjentatte ganger ba om uten og få det. Ble rådet av forbrukerombudet å sende til den adressen som var oppgitt på Tretti sin side. Ble sent for åtte dager siden men nå påstår Tretti.no at de ikke har mottatt produktet. Lite givende å bruke tiden sin på en slik møkkabutikk, så for den som ikke har god tid til slikt bør ligge langt unna. Virker ikke som om de tar innover seg at norsk kjøpslov gjelder når noe er galt med produktet. Supporten deres går kun via mail noe det tar flere dager før de svarer på. Men skall du bare ha en billig brødrister så går det vell fint å bestille hos Tretti. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Ligg langt unna denne butikken, med mindre du kjøper noe som er garantert ikke du trenger reklamasjon på. Kjøpte en robotstøvsuger som var defekt når jeg tok den ut av esken, bestilte også en ting til i tillegg men det produktet fikk jeg ikke. Supporten deres suger! Nå har jeg sendt mail på mail men det er sjelden svar og få og når de svarer er det bare svadasvar og få. Har sent produktet i retur uten og få returlapp som jeg gjentatte ganger ba om uten og få det. Ble rådet av forbrukerombudet å sende til den adressen som var oppgitt på Tretti sin side. Ble sent for åtte dager siden men nå påstår Tretti.no at de ikke har mottatt produktet. Lite givende å bruke tiden sin på en slik møkkabutikk, så for den som ikke har god tid til slikt bør ligge langt unna. Virker ikke som om de tar innover seg at norsk kjøpslov gjelder når noe er galt med produktet. Supporten deres går kun via mail noe det tar flere dager før de svarer på. Men skall du bare ha en billig brødrister så går det vell fint å bestille hos Tretti. Du brukte norgespakke ikke sant? Da skal i såfall sendingen være forsikret. Jeg pleier alltid å bruke den tjenesten når jeg returnerer. Jeg må kanskje betale 50kr mer eller noe men da er jeg sikret. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Ja. Norgespakke brukte jeg, har alt mitt på det rene. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Ja. Norgespakke brukte jeg, har alt mitt på det rene. Da har du jo også sporingsnummer, så da kan du se om de har vært å hentet ut pakken. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Ja. Norgespakke brukte jeg, har alt mitt på det rene. Hva er problemet? Gå til posten og krev erstatning for kjøpesummen. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Problem! Pakken skall jeg nå greie og få orden på hvis det er der problemet er. posten har god support! Hvis du leser hva jeg skriver så er det erfaringen med Tretti.no og den dårlige oppfølgingen fra supporten deres. Produktet ble kjøpt 02.04 og nå er det 17.04. har sent gjentatte mail som det tar dagevis før de svarer på. Nå sitter jeg og har betalt 5000 for støvsugeren pluss ekstrautstyr. Og i tillegg måtte jeg betale returen noe de er pliktig å stå for. Vet ikke om noen som kan ha slike beløp uteliggende uten å få noen tilbakemeldinger fra tretti.no Brukte Klarna når jeg kjøpte produktene og det er de som har fått svar fra tretti.no på at de ikke har mottatt pakken, Klarna måtte purre for å få svar! Meg svarer de ikke. Det er problemet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nei kunden plikter å betale retur. Posten som skal gi deg pengene om pakken er borte. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 De har selvfølgelig fått pakken, det er bare lurendreieri fra deres side. Krev pengene tilbake fra Klarna. Drit i å krangle mer med tretti.no de vet ikke hvordan man skal drive butikk.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nei kunden plikter å betale retur. Posten som skal gi deg pengene om pakken er borte. Er det reklamasjon skal selger dekke frakten til og fra kunden. Er det angrerett så skal kunden dekke returfrakten. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Dessverre du. På reklamasjon skall returlapp gis av selger og betales av selger. Ved angrefrist legger kunden ut og får refundert pengene. Noe sistnevnte aldri praktiseres. Her er et utdrag av lovteksten: Du har kjøpt varen via internett, postordre, TV-shop, eller lignende: Du betaler returporto, og du må returnere varen så snart som mulig, for så å få pengene refundert. Har du ikke fått fullgod returemballasje, kan du si at selger kan hente varen hjemme hos deg. Wolfkiller virker rimelig skråsikker på ting han ikke har greier på Her er link til forbrukerombudet:http://www.forbrukerradet.no/forside Jobber du i Tretti.no? Hehe Kos deg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det er ikke gitt at selger sender en ferdig utfylt returlapp og dekker kostnaden direkte. Ofte er praksis at man dekker returfrakten selv og deretter krever refusjon for utlegget. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Samme hvordan tolking av lover hit eller dit gjøres. Har ringt forbrukerombudet og rådført meg og forholder meg til det. Møkkabutikk er Tretti.no uansett! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nei, "tolkning av lover hit eller dit" er ganske vesentlig. Her har du en reklamasjonssak ovenfor en selger. Tviler på at du er særlig fornøyd med om selger tolker lovene "hit eller dit" etter eget behov og ønske? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Dessverre du. På reklamasjon skall returlapp gis av selger og betales av selger. Ved angrefrist legger kunden ut og får refundert pengene. Noe sistnevnte aldri praktiseres. Her er et utdrag av lovteksten: Du har kjøpt varen via internett, postordre, TV-shop, eller lignende: Du betaler returporto, og du må returnere varen så snart som mulig, for så å få pengene refundert. Har du ikke fått fullgod returemballasje, kan du si at selger kan hente varen hjemme hos deg. Wolfkiller virker rimelig skråsikker på ting han ikke har greier på Her er link til forbrukerombudet:http://www.forbrukerradet.no/forside Jobber du i Tretti.no? Hehe Kos deg Litt kjedelig å le av andre og så skyte seg selv i beinet. Ved reklamasjon skal selger dekke returporto, fordi du da jo har fått en vare det er noe galt med og ikke skal betale for å få denne returnert. Men ved bruk av angrefrist er det kjøper som skal dekke returporto. Forbrukerrådets tekst er litt uklar og kan oppfattes feil, selv om den iogforseg er riktig. - Det det menes er at du som kjøper må sende varen i retur (på din regning) for så å få refundert pengene du opprinnelig betalte (inkludert opprinnelig frakt) Viser til Angrerettsloven $15: "Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig." Endret 18. april 2013 av kjetilkl Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Spørsmålet her er jo om det er angreretten eller reklamasjonsretten som her er benyttet. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Nokk sagt! Hei Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 18. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. april 2013 Om dette er nivået du har holdt med butikken så begynner eg å skjønne hvor kommunikasjonsproblemene har oppstått. Du har lagt frem en påstand men evner ikke å svare på relativt enkle spørsmål. Du fremstår derimot som særdeles useriøs. Om du forventer å bli tatt seriøst bør du ta deg sammen. My two cents... 10 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Tretti.no er jo en del av CDON.no og det er normalt ihvertfall hos CDON at det tar tid å få registrert returer. For min del har jeg returnert 3 produkter (1 for feil og 2 på angrefrist), og normal tid fra jeg har sendt dem fra meg har vært 3-5 uker før returen har vært registrert hos CDON. Lenke til kommentar
Joshua962 Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Om dette er nivået du har holdt med butikken så begynner eg å skjønne hvor kommunikasjonsproblemene har oppstått. Du har lagt frem en påstand men evner ikke å svare på relativt enkle spørsmål. Du fremstår derimot som særdeles useriøs. Om du forventer å bli tatt seriøst bør du ta deg sammen. My two cents... Jaja kos deg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nå er det jo du som ikke får svar/hjelp da, så det er kun _deg_ det går ut over. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg