Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc låser seg når jeg ser på video (netflix, youtube osv)

Anbefalte innlegg

hei!

i januar bygget jeg meg en ny pc på komplett, kjøpte alle deler seperat og bygget det sammen selv i et eget kjøpt kabinett også fra komplett.

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM

Gigabyte Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Fractal Design Define R4 Titanium Grey

ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+

Corsair TX 750W PSU

Western Digital® Desktop Green 3TB

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

AMD FX-8350 8-Core Processor

noen av delene jeg kjøpte.

men problemet mitt er, viss jeg ser film via netflix, youtube eller lignende så låser plutselig pcen seg, først blir skjermen svart og etter et par sekunder så forsvinner lyden, og jeg aner ikke hvorfor... kan sitte og spille bioshock infinite i flere timer på ultra grafikk og det finnes ikke antydning til at pcen sliter med noe,

så lurer på om noen der ute har vært borti noe liknende eller har noen ideer til hva som kan være galt?

tenkte først at d kunne være noe galt med skjermkort men har vanskeligheter for å tro det når den aldri har låst seg slik når jeg har spilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg på her. Sliter med det samme ved bruk av web-leser. Lyden forsvinner ikke, men bildet låser/henger seg i 20-30 sec. Noen ganger svart skjerm i 20-30 sec. Bruker Chrome, og tipper en reinstallasjon av chrome vil fungere, men gidder ikke teste i kveld siden problemet bare oppstår 2-3 ganger i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Henger meg på her. Sliter med det samme ved bruk av web-leser. Lyden forsvinner ikke, men bildet låser/henger seg i 20-30 sec. Noen ganger svart skjerm i 20-30 sec. Bruker Chrome, og tipper en reinstallasjon av chrome vil fungere, men gidder ikke teste i kveld siden problemet bare oppstår 2-3 ganger i løpet av kvelden.

når det skal sies så bruker jeg kun google chrome selv!

Lenke til kommentar

Netflix holder på å avvikle silverlight de går over på HTML5

http://www.digi.no/9...ppe-silverlight

Dette vil først være klart om noe tid fordi det er noen helt nye extensions til HTML5 som må testes ut, så enn så lenge bruker Netflix Silverlight. Så selv om digi.no skriver at de kan gå raskt, mener kilder jeg har sier at det fort kan ta et år eller mer. Netflix har heller ikke satt noen tidsplan for overgangen, og det haster ikke ekstremt.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei!

i januar bygget jeg meg en ny pc på komplett, kjøpte alle deler seperat og bygget det sammen selv i et eget kjøpt kabinett også fra komplett.

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM

Gigabyte Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Fractal Design Define R4 Titanium Grey

ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+

Corsair TX 750W PSU

Western Digital® Desktop Green 3TB

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

AMD FX-8350 8-Core Processor

noen av delene jeg kjøpte.

men problemet mitt er, viss jeg ser film via netflix, youtube eller lignende så låser plutselig pcen seg, først blir skjermen svart og etter et par sekunder så forsvinner lyden, og jeg aner ikke hvorfor... kan sitte og spille bioshock infinite i flere timer på ultra grafikk og det finnes ikke antydning til at pcen sliter med noe,

så lurer på om noen der ute har vært borti noe liknende eller har noen ideer til hva som kan være galt?

tenkte først at d kunne være noe galt med skjermkort men har vanskeligheter for å tro det når den aldri har låst seg slik når jeg har spilt.

Hei. Jeg hadde samme problemet med et 7970 kort. Jeg fikset det ved å endre innstillingene i flash. Prøv å google flash player crash og hd7970 i samme setning. Minnes at du går inn via nettleseren og endrer instillingene. Prøv å skru av "hardware acceleration" i nettleseren.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...