kristoffer05 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 hei! i januar bygget jeg meg en ny pc på komplett, kjøpte alle deler seperat og bygget det sammen selv i et eget kjøpt kabinett også fra komplett. Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM Gigabyte Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Fractal Design Define R4 Titanium Grey ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+ Corsair TX 750W PSU Western Digital® Desktop Green 3TB Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB Samsung DVD Writer, SH-224BB Noctua NH-D14 CPU Kjøler AMD FX-8350 8-Core Processor noen av delene jeg kjøpte. men problemet mitt er, viss jeg ser film via netflix, youtube eller lignende så låser plutselig pcen seg, først blir skjermen svart og etter et par sekunder så forsvinner lyden, og jeg aner ikke hvorfor... kan sitte og spille bioshock infinite i flere timer på ultra grafikk og det finnes ikke antydning til at pcen sliter med noe, så lurer på om noen der ute har vært borti noe liknende eller har noen ideer til hva som kan være galt? tenkte først at d kunne være noe galt med skjermkort men har vanskeligheter for å tro det når den aldri har låst seg slik når jeg har spilt. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Henger meg på her. Sliter med det samme ved bruk av web-leser. Lyden forsvinner ikke, men bildet låser/henger seg i 20-30 sec. Noen ganger svart skjerm i 20-30 sec. Bruker Chrome, og tipper en reinstallasjon av chrome vil fungere, men gidder ikke teste i kveld siden problemet bare oppstår 2-3 ganger i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
kristoffer05 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Henger meg på her. Sliter med det samme ved bruk av web-leser. Lyden forsvinner ikke, men bildet låser/henger seg i 20-30 sec. Noen ganger svart skjerm i 20-30 sec. Bruker Chrome, og tipper en reinstallasjon av chrome vil fungere, men gidder ikke teste i kveld siden problemet bare oppstår 2-3 ganger i løpet av kvelden. når det skal sies så bruker jeg kun google chrome selv! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Versjon 26.0.1410.64 m edit: Forsøker meg på Versjon 27.0.1453.56 beta-m for å se om det blir bedre. Endret 18. april 2013 av Flodec Lenke til kommentar
kristoffer05 Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Versjon 26.0.1410.64 m edit: Forsøker meg på Versjon 27.0.1453.56 beta-m for å se om det blir bedre. Har selv Versjon 26.0.1410.64 m, får vel også prøve betaen å se om det forandrer seg noe. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Har ikke låst seg i det hele tatt i kveld Beta ftw edit:....og 10 min etter at jeg postet låste den seg Endret 18. april 2013 av Flodec Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Har et lignende problem med et 5670 selv. Får se om det kommer igjen, men reverserte skjermdriveren til 12.1 og lot resten ligge. Godt mulig det ikke fungerer for 7970. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Er nok heller Adobe Flash det er noe problem med. Prøv med en annen nettleser f'eks. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Er nok heller Adobe Flash det er noe problem med. Prøv med en annen nettleser f'eks. Netflix bruker ikke Adobe Flash, de bruker Silverlight. Lenke til kommentar
Static-_- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Netflix bruker ikke Adobe Flash, de bruker Silverlight. Netflix holder på å avvikle silverlight de går over på HTML5 http://www.digi.no/915089/netflix-skal-droppe-silverlight Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Netflix holder på å avvikle silverlight de går over på HTML5 http://www.digi.no/9...ppe-silverlight Dette vil først være klart om noe tid fordi det er noen helt nye extensions til HTML5 som må testes ut, så enn så lenge bruker Netflix Silverlight. Så selv om digi.no skriver at de kan gå raskt, mener kilder jeg har sier at det fort kan ta et år eller mer. Netflix har heller ikke satt noen tidsplan for overgangen, og det haster ikke ekstremt. Endret 19. april 2013 av Bolson 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Er nok heller Adobe Flash det er noe problem med. Prøv med en annen nettleser f'eks. Flash skal ikke klare mer enn "Driveren har krasjet og måtte restartes". At skjermkortet hardkrasjer så er det AMD sin feil. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hadde et lignende problem selv med et 7970. Flash, Silverlight og en del andre ting som kræsjet. Så fort jeg klokket ned skjermkortet (som var overklokket av produsent) så var det 'smooth sailing'. Prøv å dra ned klokkehastighetene, reboot, og se hva som skjer over tid. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) hei! i januar bygget jeg meg en ny pc på komplett, kjøpte alle deler seperat og bygget det sammen selv i et eget kjøpt kabinett også fra komplett. Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM Gigabyte Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Fractal Design Define R4 Titanium Grey ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+ Corsair TX 750W PSU Western Digital® Desktop Green 3TB Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB Samsung DVD Writer, SH-224BB Noctua NH-D14 CPU Kjøler AMD FX-8350 8-Core Processor noen av delene jeg kjøpte. men problemet mitt er, viss jeg ser film via netflix, youtube eller lignende så låser plutselig pcen seg, først blir skjermen svart og etter et par sekunder så forsvinner lyden, og jeg aner ikke hvorfor... kan sitte og spille bioshock infinite i flere timer på ultra grafikk og det finnes ikke antydning til at pcen sliter med noe, så lurer på om noen der ute har vært borti noe liknende eller har noen ideer til hva som kan være galt? tenkte først at d kunne være noe galt med skjermkort men har vanskeligheter for å tro det når den aldri har låst seg slik når jeg har spilt. Hei. Jeg hadde samme problemet med et 7970 kort. Jeg fikset det ved å endre innstillingene i flash. Prøv å google flash player crash og hd7970 i samme setning. Minnes at du går inn via nettleseren og endrer instillingene. Prøv å skru av "hardware acceleration" i nettleseren. Endret 20. april 2013 av oivindwold Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Det er noen som foreslår å slå av automatisk nedklokking og slikt ved å skrive om selve filen. Nå husker jeg imidlertid ikke hvor den ligger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå