The Mad One Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei, Jeg har en god stund prøvd å finne et program etc. som man kan lære amerikansk og britisk dialekt. Man kan jo selvfølgelig lære seg lydspråket og lese opp ord i ordbøker og lære det slikt, men det er mer umotvierendes å drive med. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er et eller flere program(mer) etc. som man kan lære seg britisk og amerikansk dialekt av. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Hei, Jeg har en god stund prøvd å finne et program etc. som man kan lære amerikansk og britisk dialekt. Man kan jo selvfølgelig lære seg lydspråket og lese opp ord i ordbøker og lære det slikt, men det er mer umotvierendes å drive med. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om det er et eller flere program(mer) etc. som man kan lære seg britisk og amerikansk dialekt av. Tusen takk for svar. Hvilke britiske og amerikanske dialekter ønsker du å lære? Lenke til kommentar
The Mad One Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 "Urban", trenger ikke å være en spesifikk dialekt, bare at det er vanskelig å høre at jeg kommer fra Norge, og at den engelske dialekta/ene min(e) er svært eller ikke preget av min norske dialekt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nytter ikke å lese seg til slikt i hvert fall. Se mye film/TV med spesifikke dialekter, og prat mye. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Youtube - jeg vet at det finnes en del sprog-relaterte videoer der. NB: Jeg garanterer ingenting angående kvalitet (eller, for den del, noe annet ang. disse - jeg bare informerer om at de eksisterer). Et praktisk råd jeg fikk på en sånn video (jeg har riktignok ikke planer om å følge det selv...): Bruk en lydopptaker, og lytt derefter til hvordan du selv høres ut for andre... Lenke til kommentar
Charliepants Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Snakk mye med andre slik at du får praktisert den amerikanske eller britiske aksenten din. Noen forskjeller mellom britisk og amerikansk tenker man ikke over, hvilket kan gjøre det bedre hvis du praktiserer det med noen som kan peke det ut for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå