dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei, Nettet mitt surrer veldig i disse dager. Jeg aner ikke hva det er. I skrivende stund sitter jeg her og ser på HD-stream på Xbox, PS3 og androidtelefon samtidig, uten noen vanskeligheter, men laptopen oppfører seg som om nettet er nede. Det er ikke slik konstant, men når det først er der, er det veldig av og på hele tiden. Plutselig laster alt fort, før det tar fire minutter igjen, og så funker det ikke i det hele tatt, plutselig. Reboot pleier å hjelpe, men det er litt kinkig, siden alt står inne hos utleier, og problemet er uansett tilbake etter noen dager. - Martine Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Hei. Du skriver ikke om du har Windows eller Mac, men hvis du har Windows, gjør følgende: Startmeny -> søk etter cmd -> trykk enter. En svart boks kommer opp. I denne svarte boksen skriver du følgende linjer (trykk enter etter hver linje og la den jobbe seg ferdig før du skriver neste) ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /flushdns Løser dette problemet ditt? Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Etter jeg hadde skrevet renew-biten kom det først beskjed om at den ikke kunne utføre operasjoner på XX mens mediet er frakoblet, så gikk det noen sekunder, så jobbet den tilsynelatende likevel. Vet ikke om det betyr at det funket. Nå gjorde jeg alle tre, i alle fall, så får jeg se om det holder. - Martine Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Ok, du får rapportere tilbake. Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Jeg vet ikke, jeg. Rett etter jeg gjorde det funket det ikke i det hele tatt ("Begrenset tilgang"), så høyreklikket jeg på nettsignalet og gjorde et feilsøk. Da funket det igjen (et feilsøk funker cirka halvparten av gangene), men det er fryktelig tregt. Jeg har fibernett, så det skal ikke være noen problemer med hastigheten i seg selv. Så tok det ett minutt å poste dette innlegget, før det nå er tilbake til fiberhastighet. ELOs komplette diskografi står fast på 79 % nå, og jeg har planer om å tilbringe kvelden og natten i øvrigt på badegulvet med Jeff og pledd. Hjelp. Er det noe annet som kan gjøres? Takk for hjelpen, forresten! - Martine Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Spennende nyheter, boys. Da jeg hentet opp igjen uTorrent og skulle fortsette nedlastingen av filen over, forsvant nettet på sekundet. Kan det ha noe med saken å gjøre? Fra gamle dager husker jeg at min far hyret inn en profesjonell som fikset det da vi hadde et lignende problem. Da erindrer jeg vagt at noe med torrentnedlasting kunne være en årsak, og jeg mener han oppdaterte modemet, og at det fikset problemet for godt. Kan det være noe lignende her? Jeg bruker ikke uTorrent så ofte (definitivt ikke hver gang nettet sliter), men det er det beste forslaget jeg har. Prøver så godt jeg kan. - Martine Endret 17. april 2013 av dereerbrafolk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Er du på trådløs eller kabel? Er nettet like ustabilt på andre PCer/enheter på samme nettet? Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Trådløs. Ingen andre PC-er har vært på samme nett siden problemet virkelig begynte å ta av for en uke siden. På min mobil, Xbox og PS3 er det ingen problemer på samme nett. - Martine Endret 17. april 2013 av dereerbrafolk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Siden det ikke er noen problemer på de andre enhetene vil jeg tro problemet ligger i PCen din. Kan du skrive ned produsent og modellnummer, så skal jeg finne nettverksdriver til deg som du kan prøve å reinstallere. Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 For en service. Acer Aspire 5942G - Martine Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 I tillegg til ny driver, så kan du også prøve å sette ned antall forbindelser i torrentprogrammet. Bittorrent er veldig ofte årsaken til problemet for nettverk :-) Hvis du setter ned antall forbindelser globalt til 50, så bør det hjelpe på stabiliteten. Reduser også max upload og download til max 50% av linjekapasiteten, slik at du ikke ødelegger nettet for andre. Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 Gjort. Men burde ikke stabiliteten vært like dårlig for alle enhetene, i så fall? Jeg var på besøk hos en venninne i går, og da lastet jeg ned en torrent fra start til slutt uten problemer. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men det kan vel tyde på at det er nettopp min laptop og dette nettet som har problemer med hverandre? Og bare de to? Jeg bruker mobilens nett nå, og den begynner å gå noe varm, til liks med telefonregningen min. Nå sitter jeg med en fryktelig jentete furteleppe her. - Martine Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Jo du har trolig rett i at det burde skape problemer for flere enheter. Men hvis det kun skjer ved bruk av bittorrent, så kan det kanskje hjelpe å redusere antall forbindelser. Du må nesten bare prøve det og se hva som skjer. Når det gjelder driver så finnes det hvertfall to forskjellige nettverkskort til trådløsnett på denne. Du bør derfor finne ut hvilket kort som står i og i tillegg opplyse om det er windows7 eller win 8 i maskinen. Går du inn på kontrollpanelet og velger enhetsbehandling og deretter nettverkskort for wlan, så skal du finne ut hvilket kort som står i. Høyreklikk på kortet og velg egenskaper, detaljer, maskinvare id. Kopier det som står der og lim det inn her, så skal du få tips videre Endret 18. april 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Skjer ikke kun ved bruk av uTorrent. Mulig det var en tilfeldighet? Fryktelig godt timet tilfeldighet, i alle fall. Har ikke brukt torrent i dag, og det er her like fullt. Win 7 Ultimate. Det står Broadcom 802.11n, Broadcom Netlink (TB) Gigabit Ethernet (dette er vel kabel) og Virtual WiFi Miniport Adapter. Antar det er den første som gjelder. - Martine Endret 18. april 2013 av dereerbrafolk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Du finner siste driver fra Acer her: http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Wireless%20LAN/Wireless%20LAN_Broadcom_5.60.18.8_W7x86W7x64_A.zip?acerid=633982760766784430&Step1=Notebook&Step2=Aspire&Step3=Aspire%205942G&OS=701&LC=en&BC=Acer&SC=AAP_10 Den er fra 2010, så det er godt mulig du alt har den i laptopen! Hvis du ikke får dette til å fungere, så kan du vurdere å skaffe deg en trådløsdongle (USB) som du plugger i PC. Endret 18. april 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Jeg høyreklikket på Broadcom 802.11n i den lista og valgte oppdatering av driver. Alt var oppdatert. Antar det er samme nytta? Forsøker din fil også nå. Mye å trykke på her , men valgte programmet Setup. Fikk da beskjed om at det allerede var på maskinen, og at jeg kunne velge å avinstallere det gamle. Det gjorde jeg ikke. Tenkte også på en USB-greie, men det funker jo greit på andre nettverk. Først hos min venninne i går, men det var såpass kort at det kan ha vært tilfeldig. Nå har jeg sittet i fem-seks timer koblet opp mot mobilens 3G-nett, og denne oppfører seg jo som en hvilken som helst annen router. Nettet har ikke falt ut én gang. Det må være mulig å fikse dette. Hvordan oppdaterer man en router? - Martine Endret 18. april 2013 av dereerbrafolk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Man oppgraderer den ved å logge inn på dens ipadresse i nettleser. F.eks http://192.168.1.1. Deretter legger man inn brukernavn og passord. Så oppgraderer man firmware. Dette kan skje ved å laste ned firmwarefilen på forhånd eller velge å oppgradere i interface. Nyere modeller kan ofte selv finne denne filen. Dette er strengt tatt noe eier av nettverket bør gjøre, da han sitter på passord for router Etter oppgradering, så kan det hende man må sette opp trådløsnett i router på nytt (SSID=navn på trådløsnett og krypteringsnøkkel) Endret 18. april 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Avinstaller nettverkskortet ved å høyreklikke og velge avinstaller, deretter installerer du driveren du lastet ned. Endret 18. april 2013 av TMB Lenke til kommentar
dereerbrafolk Skrevet 18. april 2013 Forfatter Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Utleier var borte i dag, så forsøkte siste forslag først. Funket greit i noen timer, før det var tilbake til det samme gamle. Det funker fortsatt som det skal koblet opp mot mobilen. Er det mulig å forsøke en annen driver? Eller vil den ikke være kompitabel? Vet at utleier ikke fikser dette selv, så det blir garantert min oppgave. Jeg har tastet inn IP-adressen min her, og ser det kommer opp et grensesnitt. Er det veldig rett frem derfra? Det er fibernett fra Telenor, som ble installert for rundt et halvt år siden, så det skal være nytt. Betyr det at jeg skal kunne klare det fint selv, uten å komme inn hit og være jente underveis? Er det lett å sette opp nytt trådløst nett også? - Martine Endret 18. april 2013 av dereerbrafolk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hvis jeg hadde vært utleier så hadde jeg ikke likt det om en av leieboerne hadde omkonfigurert ruteren mens jeg ikke visste om det... men jeg er uansett så oppegående at jeg hadde endret brukernavn og passord på den til noe annet enn standardinnstillingene. Det kan nesten virke som at det er PCen din som rett og slett begynner å kødde (nettverkskortet). Har du mulighet for å ta den med til noen andre og koble deg på deres nett, for å se om det er like ustabilt der? Hvis det er det, så er det ingen tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå