sluffy Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg trenger litt hjelp. Har akkurat flyttet, og med flytting kommer masse ekstra utgifter, derfor er tilgangen til penger noe begrenset en periode. Dessverre må jeg ha trådløs router i løpet av denne perioden, ellers går jeg på veggen. Jeg har internett inkludert i leien. Huseier har modem/router (fra ISP) hos seg, som videre er koblet til en trådløs router. Fra denne routeren har jeg kablet nett ned til meg. Rekkevidden til routeren hans er for dårlig, dessuten vil jeg ha litt ekstra funksjonalitet. Jeg trenger en egen router. Jeg ser helst å ikke bruke mer enn 5-600 kroner, men jeg vil ha mest mulig for pengene (selvfølgelig). Jeg vil gjerne ha både 5Mhz og 2,4Mhz, for å være litt framtidsrettet. Gjerne to USB-tilbkoblinger, men er to umulig holder det sikkert med én. Jeg har en printer jeg vil koble til, derfor USB, men kunne godt tenke meg å ha en disk koblet til i tillegg. Signalet må strekke seg gjennom to lettvegger, eller én murvegg, så det skal ikke by på store problemer. Er det noen som har tips eller forslag? Gjerne både om gode kjøp og kjøp jeg bør holde meg unna. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Asus RT-N56U er bra og gjør det du ønsker, men ligger kanskje litt over budsjettet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Er meget fornøyd med denne: Netgear WNDR3700 NB! Dette er v3 og kan ikke flashes med DD-WRT om du har planer om det. Endret 17. april 2013 av TMB Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Superweekend på Komplett. Hva med denne, med Tomato? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580427 Da er vi godt innenfor komfortsonen rent økonomisk, og får en del av funksjonaliten jeg vil ha. Ulempen er bare 2,4Ghz og én USB-tilkobling, men når den ikke er veldig dyr kan jeg heller kjøpe ny når det trengs. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 WNR3500L er en helt grei router. Det er en god ide å kjøpe den og heller skaffe seg en bedre router senere. Det kommer stadig nye og lynraske teknologier, som f.eks 802.11ac. Men disse koster mer enn budsjettet ditt ennå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå