BambiBoy Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Budsjett: 10 000-12 000 "Kriterier": 1. Bygges helst i en Fractal Design Define R4 2. Den må være fremtidssikker 3. Trenger bare et grafikkort, men planlegger å oppgradere til SLI/Crossfire. Bruksområder: Jeg vil foreløpig, bruke PCen til videoredigering og spilling med høy grafikk. Ellers er det bare å frigjøre fantasien sin, og hjelpe meg med ideer. Jeg er helt ny til dette, og trenger definitivt hjelp. På forhånd, Takk. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Fremtidssikker? Da bør du vente til sommern med å bygge. Nvidia GTX 700 serien kommer, og med haswell kommer en ny socket kaldt socket-1150. Mulig det også kommer ny RAM socket. Bare vent og se. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Takk, da drøyer jeg til sommeren. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Fremtidssikker på pc fronten blir man egentlig aldri, da det kommer nytt og bedre hele tiden. Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Fremtidssikker? Da bør du vente til sommern med å bygge. Nvidia GTX 700 serien kommer, og med haswell kommer en ny socket kaldt socket-1150. Mulig det også kommer ny RAM socket. Bare vent og se. når på sommeren kommer det? noen aning? har tenkt til å bestille i starten på sommerferien men skal ikke ha nivida serien så bør jeg vente eller ikke ? skal uansett vente til juni da Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Fremtidssikker på pc fronten blir man egentlig aldri, da det kommer nytt og bedre hele tiden. Ikke hele tiden akkurat, men ofte ja. Nå er man på grenseland, det "nye" kommer til sommeren, og da bør man vente. Man kan også bli mer framtidssikker hvis man kjøper gode varer. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 når på sommeren kommer det? noen aning? har tenkt til å bestille i starten på sommerferien men skal ikke ha nivida serien så bør jeg vente eller ikke ? skal uansett vente til juni da Tror Haswell kommer i juni eller noe sånt. Nvidia Geforce GTX 7-serien og eventuellt ny RAM socket kommer nok mot høsten sånn i juli/august/september. Men hvis du spør meg ville jeg ha ventet til ny PCIe socket, ny SATA og eventuelt ny USB standard kommer. Tror ikke det er så veldig langt unna. MEN... ny sata og usb kan man jo legge til i form av utvidelseskort. Og PCIe er bakoverkompatibel, Så til sommern er nok en god tid å kjøpe ny PC. Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Tror Haswell kommer i juni eller noe sånt. Nvidia Geforce GTX 7-serien og eventuellt ny RAM socket kommer nok mot høsten sånn i juli/august/september. Men hvis du spør meg ville jeg ha ventet til ny PCIe socket, ny SATA og eventuelt ny USB standard kommer. Tror ikke det er så veldig langt unna. MEN... ny sata og usb kan man jo legge til i form av utvidelseskort. Og PCIe er bakoverkompatibel, Så til sommern er nok en god tid å kjøpe ny PC. ok ty har tent tiul å kjøpe når sommern starter liksom sommerferien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå