AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 https://paaveienforfolket.wordpress.com/2013/04/16/barnevern-en-16-aring-vil-desperat-hjem-til-sin-biologiske-familie/ Har politiet hjemmel til å utøve makt i en slik situasjon? Anonym poster: 5ae586d00fd925318cdb520556b042f0 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Politiet gjør ingenting galt. De gjør jobben sin. Hvis noen har gjort noe galt, så er det dommeren i saken, eventuelt barnevernet. Men det skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, da vi ikke vet noenting om saken som har utspilt seg på forhånd. Vi aner ikke grunnen for hvorfor dette har skjedd. Nettsiden du linker til er også et veldig vinklet nettsted, med en soleklar agenda. Den tar kun for seg saken fra èn synsvinkel. Jeg ville tatt alt fra den siden med en klype salt. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Politiet gjør ingenting galt. De gjør jobben sin. Hvis noen har gjort noe galt, så er det dommeren i saken, eventuelt barnevernet. Men det skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, da vi ikke vet noenting om saken som har utspilt seg på forhånd. Vi aner ikke grunnen for hvorfor dette har skjedd. Nettsiden du linker til er også et veldig vinklet nettsted, med en soleklar agenda. Den tar kun for seg saken fra èn synsvinkel. Jeg ville tatt alt fra den siden med en klype salt. fock tha police Anonym poster: 5ae586d00fd925318cdb520556b042f0 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Jepp, den kommentaren stemmer overens med det intellektuelle nivået til den nettsiden. Endret 17. april 2013 av Skurupu 6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 At det er mye vi ikke får med oss. Gutten kan være plassert i ett fosterhjem av en rekke grunner. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Det følger av barnevernloven pgf 6-8 at barnevernadministrasjonen kan begjære politiets bistand til tvangsfullbyrdelse blant annet av vedtak etter pgf 4-12 (overtagelse av omsorg og plassering i fosterhjem). Etter at slik begjæring er fremsatt vil politiet ha kompetanse/hjemmel til å benytte makt. Hvordan politiet skal benytte makt reguleres av politiloven pgf 6. Blogginnlegget som er linket til gir ingen indikasjoner på hvorvidt politiets inntreden er begjært av barneverntjenestens leder, men jeg forutsetter at det er tilfelle. Maktbruken er da lovhjemlet. Det er ingen indikasjoner på at bruk av makt var unødvendig eller uforsvarlig i dette tilfellet, jfr. politiloven pgf 6 siste ledd. Endret 17. april 2013 av krikkert Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Her er hva gutten selv skriver (https://paaveienforfolket.wordpress.com/2013/04/17/barnevern-her-er-16-aringens-egen-opplevelse-av-overgrepene-som-skjedde-mot-ham/): Da begynte adrenalinet i kroppen å ta til, jeg prøvde å springe ifra den ene politimannen langs veien, det holdt en stund til jeg stoppet for å prøve å dra opp en veipisk for å holde de unna. men veipisken sitter bom fast i bakken og jeg får den ikke opp. jeg prøvde å få meg løs men han slapp ikke, han prøvde alene å legge meg ned i bakken men fikk det ikke til. han måtte få hjelp av den andre politimannen. begge de to strevde lenge med å få meg ned, helt til jeg ikke gadd å prøve mere. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Vi får fremdeles ikke vite hvorfor. Vi hadde uansett mest sannsynlig fått en versjon som ikke stemmer helt med virkeligheten. Når guttungen prøvde å ta opp noe for å bruke det som ett våpen så mistet han all sympati fra meg. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det blir uansett helt feil her å drøfte om en sak vi ikke kjenner til. Alle saker har alltid minst 2 sider. Vi har bare fått høre om den ene. Det teiteste er å gi politiet skylden og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå