mads Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Fant ut av litt trøbbel. Mulig det er blitt mer stabilt nå? :-) Setter utrolig pris på at dere hjelper til med dette. Er ikke tvil om at Tek.no-nettverket har dedikerte brukere :-) Mvh, Mads Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Forbereder bredbåndstesten... Nettleser: Opera 12.15 Nettleser: Chrome 26.0.1410.64.m Fortsatt samme resultat, både med og uten nål. Kan være mitt utstyr som det er noe galt med. Lenke til kommentar
mads Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Fortsatt samme resultat, både med og uten nål. Kan være mitt utstyr som det er noe galt med. Snodige greier. *Grave dypere* Mvh, mads Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Fant ut av litt trøbbel. Mulig det er blitt mer stabilt nå? :-) Setter utrolig pris på at dere hjelper til med dette. Er ikke tvil om at Tek.no-nettverket har dedikerte brukere :-) Mvh, Mads Min kræsjer enda, se mitt innlegg. EDIT: Fikset bb-kode. Endret 19. april 2013 av Gjest Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Da virker begge, og resultatene er høyere 4.04 Mbps uten nål 3.55 Mbps med nål Kan være leietaker i andre etasje som bruker linja. Pingen er i alle fall høyere enn normalt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Min kræsjer enda, se mitt innlegg. EDIT: Fikset bb-kode. Svarer på mitt eget innlegg med annet oppsett: OS: Windows 8 x64 Enterprise Google Chrome Version 26.0.1410.64 m Opplever forsatt: Uncaught TypeError: Method Number.prototype.toFixed called on incompatible receiver undefined Etter ca. 5-6 tester... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) 74,51 Mbps på Teknofil sin og(3 sekunder senere): Det fine er at deres test fungerer nå, men ikke så accurate... :/ Edit: Betaler for 70/10. Endret 19. april 2013 av SLi Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 "Forbereder bredbåndstesten..." W7 med Firefox 20.0.1 Lenke til kommentar
mads Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg fant ut at Varnish (HTTP cache) ikke likte å ha så store filer i minnet, så den avbrutte forespørslene speedometeret kjørte. Jeg har gjort rettet opp i dette, samt gjort noen flere endringer: http://www.teknofil.no/speedometer Mvh, Mads Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Fungerer strålende nå. Min GET 120 linje. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Nyeste Chrome versjon. 12 Mbps har egentlig 10/1 (Ja, vet ) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Funka bra her også nå. 44.87 - 47.50 - 47.79 - 45.45 (trådløs enhet som ikke klarer å utnytte CD's 70/10) Ble bedre resultat enn både tptest.se - speedtest.net og itavisen.no sin. Speedtest var veldig lav idag av en eller annen grunn, så tror det kan ha med hvor server/trafikk går. tptest og itavisen ligger på 35-38. Så spørs det om hvem som er mest riktig Edit: Men som andre nevner - en slik test er lite vits i (jeg kommer ikke til å bruke den slik den er) - det er først når upload og ping blir med, den er brukandes Endret 22. april 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
SLi Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Fiks sånn at vi ser upload, ser hvor serverene står, og så vil vi gjerne se ping, som nevnt tidligere Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Viser helt jevnt med andre tjenester hos meg, med unntak av speedtest som gir meg komplett forskjellig resultat hver gang. Teknofil: 7,20 Nettfart: 7,21 Test.telenor.net: 6,92 Lenke til kommentar
DiFronzo Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg har 70/10, så synes den gir ganske så riktig 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) lol @ 135.. Endret 22. april 2013 av SLi 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 funderer greit her, men: hvorfor postnr? trenger ping og upload for å være en aktuell test Lenke til kommentar
SLi Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 funderer greit her, men: hvorfor postnr? trenger ping og upload for å være en aktuell test Lurer på om de må ha servere rundt om i norge for å få en fin ping test, og det blir vel for dyrt? Litt kjipt for en i Alta og teste ping mot Oslo, det blir som at jeg skulle testa ping mot Østerike eller no.. Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 hvorfor postnr? Postnummer gir oss mulighet til å vise statistikk etter kommune eller fylke per leverandør. Det er valgfritt å legge inn postnummeret og det kommer bedre frem når vi har samlet litt mer data hvordan vi kan bruke dette. trenger ping og upload for å være en aktuell test Vi skal se nærmere på måling av opplastingshastigheten. Testen er nå basert på Javascript, og vi må derfor teste litt før vi kan si om dette er mulig å få til. Ping måler du enklest ved å skrive "ping hw.no" i kommandolinjen. Om vi skal måle ping i speedometeret er jeg redd vi må bytte til Flash eller Java. Lurer på om de må ha servere rundt om i norge for å få en fin ping test, og det blir vel for dyrt? Det vil selvsagt koste å sette opp lokale servere i hver landsdel, men jeg vet heller ikke hvor store forskjellene er. Dette kan du enkelt sammenligne ved å skrive "ping hw.no" og "ping hifm.no" (ser ut til at de har serverpark plassert i Finmark). Her fra Oslo har jeg ping 28 ms til hifm.no og 2ms ping til hw.no. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg fant ut at Varnish (HTTP cache) ikke likte å ha så store filer i minnet, så den avbrutte forespørslene speedometeret kjørte. Jeg har gjort rettet opp i dette, samt gjort noen flere endringer: http://www.teknofil.no/speedometer Mvh, Mads Flott, løste mitt problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå