Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så mye surr fra pro clubs managere. Har flere ganger blitt kicka etter én kamp, selv om jeg har vært lagets beste spiller, gjerne både scora og hatt assist osv. Ingenting som tyder på at jeg skulle bli kicka. Hender også stadig at jeg blir kicka uten å ha spilt en eneste kamp.

Bare i dag har jeg blitt kicka to ganger. Først etter å ha spilt én kamp, hvor jeg var banens beste, og deretter mens jeg venta på å spille den første kampen.

Skjønner at man må forvente litt forskjellig når man joiner random klubber, men virker som at det er veldig mye dumskap ute og går. Begynt å sjekke message board med en gang jeg joiner en klubb, bare for å se om de pleier å kicke folk.

Lenke til kommentar

Ja iallefall når man møter de som ikke vet hvorfor den dukker opp..

Bytt lag frem og tilbake en gang til ups/downs er tilbake foran spillerene så slipper man iallefall og være grunnen til mismatch.. Den greia der har irritert meg så grensesløst.

Lenke til kommentar

EA kunne gjerne ha satt inn en kalkulator som både kan addere og dividere. Hadde et snitt på 6.9 i pro clubs, spilte en match til hvor jeg fikk 7.0, og sitter nå med et snitt på 6.8.

Liker også at man kan stoppe et skudd på streken uten å få noe som helst for det. Andre ganger har jeg flere interceptions på kort tid uten at det påvirker ratingen. For spisser handler pro clubs mye om å score, men for oss som er litt defensive er det greit om vi i det minste kan få riktig rating og riktig antall man of the match.

Og hva er poenget med å øke ratingen i pausen? Belønning for å ikke quit'e? Ratingen synker også latterlig mye de siste 10 min, mens man etter kampen får høyere rating enn det man hadde da dommeren blåste av kampen.

På flere av brukerne mine mener EA også at jeg har spilt keeper. Interessant :p

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Bra jobba, EA. Jeg er Fragner, som ble bytta ut her. Måtte spille hele andreomgangen som ADAM, som sikkert var maks 75 rated. Lå på ca 8 i rating ved pause, og ADAM fikk 6,6. Fikk 7.2 som match rating, som må være snittet for de to spillerne.

Lurer også på hvordan folk går fram når de skal takle i pro clubs. Spilte for denne klubben i går. Darryll spiller med en 88 CB, men har 35 % suksess på taklingene, som er omtrent noe av det de andre også ligger på. Ikke ment som selvskryt, ca 80 er jo det man burde ligge på. Jeg var 87 CAM, så de kan egentlig ikke skylde på proens defensive egenskaper heller.

http://gyazo.com/b6d1d0b20dc513e6081df66991f9fd88

(ble veldig klønete å linke når jeg er på mob)

Lenke til kommentar

Pro clubs er en skygge av seg selv i forhold til tidligere. ALDRI spilt en mode der tilfeldigheter spiller en stor rolle. Alle man møter også bare sender høye baller. lurer når EA har tenkt å lage et spill som ikke er beregnet for folk som ikke har forståelse for fotball. Er jo ingen ferdigheter i disse lange ballene, altfor enkelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er så sinnsykt skuffa over Fifa 14 til PS4. Dette rælet burde ikke vært lov å selge. Jeg oppgraderte nettopp til Playstation 4 etter at jeg hadde Fifa 14 på Playstation 3, bare for å oppdage at det ikke bare koster penger å spille online, men de har også fjernet lobbyer og tournaments. Det betyr at jeg ikke kan sitte og spille, fysisk, med en kompis mot to andre på nettet med "guest mode". Dette er helt tragikomisk og jeg vet ikke hva jeg skal synes eller gjøre.

Krever ikke mange søkene på Google før jeg finner side opp og side ned om dette, også på EA sine forums. Virker som om folk generelt er pissforbanna. Det er i alle fall jeg. Spesielt når dette har fungert i alle år og det til og med er forskjell på PS3- og PS4-versjonen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg føler meg snytt og lurt. EA gir ingen respons bortsett fra at dette er fjernet pga ingen brukte det. LOL?

Kan jeg i det minste spille mot en fysisk kompis? Hvordan? Når jeg skrur på den andre kontrolleren ber den bare om en bruker til.

Nå er det på tide media skriver litt om dette og får det frem i lyset og ikke ignorerer denne tydelige forbrukersaken.

Dette er bare ett av problemene i Fifa 14 på PS4.

Lenke til kommentar

Er i hvert fall kjempeforskjell på PS3 og PS4, så stor at jeg ikke orka å spille på PS3 etter å ha levert inn kontrolleren til PS4.

Veldig fornøyd med at gjest er fjernet i ultimate team. Spørs om det er mange nok som spiller med gjest, slik at det ville vært fornuftig å ha en egen mode/inngang for det.

Lenke til kommentar

Takk for innspillene.

For meg er det dessverre avgjørende med gjestemodusen. I alle fall har det vært det hittil. Turneringsmodus kan jeg leve uten, ettersom man jo har penn og papir. Muligheten for å joine matchlobbies (er vel kanskje P2P dette) og joine et "2v2"-rom og siden adde sin gjest i disse gamene, så har man en 2-mot-2-match. Det er veldig gøy og svært sosialt når man har kompiser på besøk.

For meg er dette halve spillet. Det er et sosialt multiplayer-spill, ikke et singleplayer-spill.

Trodde mange brukte disse mulighetene.

Latterlig om EA skal komme unna med dette. Virker som et forhastet drittspill. Grafikken er imidlertid strålende og ansiktene på spillerne er fantastiske.

Uansett; dersom jeg skal adde en ny kontroller i spillet, så krever den en annen bruker. Er dette kun en lokal bruker jeg trenger å opprette? Heldigvis går det an å spille mot en fysisk kompis. Skulle riktignok ikke forundre om EA-svinene frarøvet meg dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...