Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ranket som 288 på xbox 360 nå =) Og til dere som sier at det BARE er seiere som bestemmer rankinga burde ta seg en titt, for han som ligger på 6 plass har 256/88/151, mens han som ligger på 12 har 1004/108/157. Noe som i manges øyne skulle tilsi at han andre er mye bedre enn han første. Men jeg tror det er flere ting som bestemmer ratinga enn bare seier/tap. Nemlig ratinga på motstanderne man møter.

Så hvis man sammenligner med ekte fotball er det jo mye enklere å gå ubeseiret gjennom championship i forhold til premier league. Så hvis han som har 256/88/151 har møtt de fleste av topp 100 mens han med 1004/108/157 stort sett møter mindre gode spillere, noe man gjør dersom man vinner flere kamper på rad. Har nemelig merka at når man vinner flere kamper på rad blir man plukket ut mot motstandere med dårlig form eller dårlig vinn/tap ratio noe som klart gjør det lettere og vinne kampene, mens når man først har tapt

en kamp eller to møter man gjerne folk med god rating/form.

 

Nå skal ikke jeg si at den ene er bedre enn den andre, og mest sannsynlig er jo han som har 1004/108/157 den beste spilleren. Men folk som sier at antall kamper er alt som bestemmer hvor man ligger på leaderboards lyver. Da burde i hvert fall 1004/108/157 vært foran 256/88/151...Har forøvrig 297/98/108 selv noe som er ok selv om jeg gjerne skulle ha vunnet mer. Men tenk på det at hvem man møter har mye å si i forhold til om man vinner mye kamper eller ei. Er man "heldig" og til stadighet møter svake motstandere vil man nødvendigvis vinne mer enn man ellers ville ha gjort.

Lenke til kommentar

Noe av det dummeste EA gjorde, var å fjerne lounge mode! Det var der man kunne spille en turnering mot hverandre, og få diverse fordeler/ulemper. Sinnsykt artig, men finnes ikke lenger.

 

Hvis jeg har en kompisgjeng nå som vil spille fifa hos meg, må vi gå tilbake til gamlemåten med å føre på ark osv.

 

Bakvendtland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...