Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok til å avvente FIFA 15 jeg også Trodde EA skulle klare å gjøre mer med neste generasjon enn det de har fått til. Tidligere har kjøpene av FIFA blitt gjort på vane.

 

Det har ikke kommet en patch til PS4 siden November. Det vitner om hvor lite EA egentlig bryr seg når spillet har åpenbare mangler.

 

Jeg har lastet ned flere patcher til indie titler enn jeg har til et storspill. Battlefield, Killzone, Assassins Creed har alle kommet med flere patcher for å gjøre opplevelsen optimale. Trist å si hvor lite EA virkelig gjør.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

 

Jeg hater dette spillet så intenst nå. Siste spillet i FIFA serien jeg kjøper. Gidder ikke støtte dette pisset lenger.

Noe spesielt du irriterer deg over? Jeg angrer selv på at jeg kjøpte 14, kunne like gjerne fortsatt på 13 og spart pengene. Merker knapt forskjell på de to.

 

Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne, det er så ekstremt mye. Jeg kunne også holdt meg til 13, men valgte å gi dette en siste sjanse.

 

- Irriterer meg grenseløst over at deler av spillet skal være så ekstremt OP. Innlegg og fart for eksempel.

- At man til tider ikke greier å velge riktig spiller, spesielt når man forsvarer seg.

- Straffer som ikke skulle vært straffe og omvendt(herregud så mange ganger jeg har blitt meiet ned uten å fått straffe)

- Er så godt som umulig å ta ballen(med mindre man spurter i samme retning) fra motstanderen ved krittstreken uten å dytte den ut til kast/corner. Herregud så mange ganger det skjer.

 

Å spille mot maskinen er kanskje det verste med hele spillet. At Stoke skal se ut som Barca bare fordi jeg har på Legendarisk blir for dumt. Er så godt som umulig å ta ballen fra spillerne. Springer bare rundt i sirkler. Så noe Ultra Attacking(eller high pressure) hjelper ingenting både fordi laget ikke gidder å være med opp uansett å man må vente på en feil fra maskinene før man får ballen.

 

Ble litt rotete, men dette er bare litt av alt som irriterer meg. Spillet er en katastrofe IMO.

Lenke til kommentar

Det siste punktet ditt minner meg om noe annet som er utrolig irriterende. Spilleren din løper etter en ball som motstanderen skytter ut banen, men i stedet for å la ballen gå ut er det umulig å stanse løpet. Det absolutt verste er jo når du akkurat når ballen før linja, og ender opp med å gi bort innkast/corner selv om du drar joisticken alt du kan motsatt vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Kjenner til det. Helt enig. For noen kan det kanskje virke som pirking på småting som skjer i spillet, men det er summen av alt dette som gjør at jeg har blitt lei.

 

Kan også legge til at spillet har øyeblikk hvor det bare failer totalt. Spillere som ikke demper ballen, keepere som slenger seg ned og dytter ballen til corner når den kommer i 2 km/t. Spillere man ikke styrer som lager straffe(seriøst, EA?). For å ikke snakke om spillerratings, som lever sitt eget liv.

 

Synd PES ikke gir dem noen konkurranse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Hvis man kun holder inne RT og LT på Xbox så skal spilleren stoppe opp og ikke gjøre noenting. Dette gjelder bare spilleren man styrer da og ikke de andre løpene.

Lenke til kommentar

Når noen løper etter en litt lang ball, må du som motstander komme mellom ball og mann og få spilleren til å skjerme, altså når han stikker rævva og armene ut, for å hindre deg i å komme til ballen.Du har sikkert sett CPU eller andre gjøre det enkelte ganger.

Kva knappar gjer ein det med?

Lenke til kommentar

Og bytter formasjon til 5-4-1?

 

Spiller vanligvis 4-4-1-1 og om jeg leder med ett mål mot slutten, så setter jeg 4-5-1 og inn med en rask kant og en sterk spiss for å prøve å holde på ballen ved utspark fra keeper, pluss kontringsmulighetene. Spiller oftest med Everton og som regel setter jeg inn Deloufeu og Traoré.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...