Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden

Anbefalte innlegg

Drøying av tid, og alt for mange repriser gjør meg gal. Også irriterende med dem som ikke klarer å spille, men som kun slår innlegg på en som er alt for god på hodet. I tillegg er det "bugs", som når det er umulig å få byttet til riktig forsvarsspiller, når forsvareren din rygger unna i en duell for å la motstanderen heade uhindret i mål, når medspillerne dine går på automatiske løp i angrep, og fortsetter å løpe selv om ballen endrer bane, når medspillerne dine nekter å angripe selv om du har satt på ultraoffensiv, du kan holde på ballen en evighet uten at resten av laget hjelper deg... og mye mer.

PS: Glad for at man ikke lenger trenger å vente på at motstanderen "krysser av" for å ikke se høydepunktene etter kampen (hva faen var poenget med det egentlig?).

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterer meg eigentleg sjeldent over motstandarane i Be a Pro. Derimot desse Any-CPU-idiotane kunne eg gjerne ha kasta langt ut det pepperen båe gror og vert hausta.

Kan du fortelle litt om forskjellane på PS3 og PS4 i forhold til Fifa 14? Verdt pengane? Laget mitt har planar om å kjøpe PS4 når Fifa 15' er klart.

Det var ikke i clubs, der kan jeg ikke huske å ha fått den lange imot på avspark. Mente i ultimate team. Jeg er ikke i stand til å forklare forskjellene utenom grafikken, som er en del bedre.

Men fortsatt for mørkt, som var et problem på PS3 også. Noen har ment at det er innstillingene på min TV som er feil, man har ikke funnet innstillinger som fikset dette uten at det ble unaturlig lyst. Flere mørke farger som blir tilnærmet sort.

Lenke til kommentar

Også irriterende med dem som ikke klarer å spille, men som kun slår innlegg på en som er alt for god på hodet.

En grunn til at jeg hater dette mer enn pace abusing :p de klarer ikke å spille seg igjennom i midten, de klarer ikke å slå intelligente pasninger, drible osv. De klarer bare å spille den ut på vingen, løpe rett fram og slå innlegget sitt. Og når man først har klart å slå innlegget, og man har et monster i boksen så er det litt tilfeldigheter om det blir mål eller ikke. Slike folk vender gjerne utover istedenfor å gå rett på mål når det er åpent i midten, fordi de er så fastlåst i innleggstaktikken.

Jeg har raske nok forsvarere til at pace abusing ikke er noe stort problem, men når motstanderen slår innlegg i 90 min går den i mål før eller senere.

Synes generelt at folk er litt for desperate og gjør hva som helst for å vinne. Kanskje vinner man noen kamper på å spille ufint, men det kan ikke være mye glede i det. Hvis jeg måtte spille primitivt for å vinne vet jeg ikke om jeg hadde spilt FIFA.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Ja, du tenker på skuggar på banen? Heilt talentlaust laga. Heldigvis førekjem det ikkje altfor ofte, men enkelte banar med sol og ei viss tid på døgnet gjer det umogleg å sjå kva som skjer.

Knipsolini: Einig med reprisegreiene, men me tar oss sjølv i å diskutere kva som skjedde/ikkje skjedde ved å sjå reprisen så mange gongar me kan ganske ofte. Så eg prøver å la vere å irritere meg med mindre det er ein såkalla ikkje-sjangse.

Lenke til kommentar

Ja, du tenker på skuggar på banen? Heilt talentlaust laga. Heldigvis førekjem det ikkje altfor ofte, men enkelte banar med sol og ei viss tid på døgnet gjer det umogleg å sjå kva som skjer.

Hva?

Men skygge kan være et stort problem. Derfor spiller jeg ikke på BC, Veltins eller San Siro i ultimate team, da bare quit'er jeg så fort jeg får opp stadion. Lurer på om folk liker disse eller om de spekulerer i at det vil være et enda større problem for motstanderen. Veldig merkelig er det uansett.

Har også de mørke ballene. Vet ikke om sort ball finnes fortsatt, men det finnes en som er rød og sort. Folk har råd til informs, men ikke en fotball som koster deg 150 coins. Men EA må ta mye av skylden som legger inn slike baller og baner.

Lenke til kommentar

Enig med oscrue10 det må være jævlig kjedelig å spille sånn og ja da er folk kun etter å vinne

på hvilken som helst måte, blir kjedelig å møte slike.Og at de ser på aalllle repriser,

jeg kan godt skjønne hvis det er et fint mål men hei scorer du på en helt enkel måte fra 4 meters hold trenger jo ikke se på det i temesvis. PÅ TIDE å fikse på at det ikke går an å bytte til en an angriper som er nærmere ballen og kan trille den i mål??? Han bare står der og ser på ballen mens jeg må dra andre spissen fra helt andre kant. :wallbash::green:

Lenke til kommentar

Det er en klassiker, ballen går ned foran en av dine spillere som står på åpent mål. Maskinen bytter ikke spiller for deg, så du må trykke L1 for å bytte mann før du skyter. Og om du skal gjøre det raskt blir det til at du skyter med L1 inne, altså lobber ballen (over mål). Morsomt hver gang det skjer med motstanderen, men jævlig irriterende når det skjer med meg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at FIFA World Cup '14 ikke vil komme til next-gen konsoller, blir utelukkende til PlayStation 3, Xbox 360 og PC (i "previous-gen" variant)... Helt fantastisk beslutning av EA som tross alt har visst om og hatt tilgang på devkits i minst ett år nå.

De argumenterer selvsagt med at det kun er et fåtall som har anskaffet de nye konsollene så de forsøker seg med en liten "markedet er ikke der, så det er ikke forsvarlig å investere penger dit riktig enda" som naturligvis er en helt håpløs og ikke minst idiotisk holdning av et såpass stort spillselskap som EA tross alt er.

EDIT:

Neida, ikke til PC heller.

EDIT2:

Enda en kreativ forklaring fra EA er faktisk at Brasil som verstnasjon har så få spillkonsoller, og enda ikke har sett noe særlig av Xbox One og PlayStation 4 at det gir ikke noen mening å utvikle til disse konsollene... Say what?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden eg spilt Fifa 14 og iallefall lenge siden eg spilt Fifa 14 online sist. Selv prøver eg å holde meg til den ballbestittendes fotballen eg liker, men møter nesten kun folk som har to raske kanter og en hodesterk person i boksen. Desverre så greier eg ikkje å demme opp for desse folka, så det ender ofte opp i mål. Men har hatt noen kamper der eg har gitt faen i å spille mitt eget spill og berre spilt det nesten alle online spiller.

Men nå det gjelder dette med at folk ser reprise av alle målene sine for å prøvosere motstanderen, så bruker eg alltid å droppe reprisene når eg skårer først og da bruker som oftast motstanderene også å gjøre det, verre når motstanderen får mål før, for da tenker eg at da får han smake sin egen medisin, så da tar eg først en laaaang feiring også ser eg reprisen helt til avspark. Det er faktisk noen som dropper reprisene vist dem skårer på meg da :)

Lenke til kommentar

Det der har jeg og prøvd å droppe repris når jeg skårer men neida de fortsetter med sitt.

En an ting at de dropper hele gria når de skårer 1:0 målet men så fort de går opp i 2:0 løper de rundt hele banen og ser på alle reprisene... synd for de at kampen ikke avsluttes der da og da er det extra morro å gjøre en comeback

Lenke til kommentar

Hva?

Men skygge kan være et stort problem. Derfor spiller jeg ikke på BC, Veltins eller San Siro i ultimate team, da bare quit'er jeg så fort jeg får opp stadion. Lurer på om folk liker disse eller om de spekulerer i at det vil være et enda større problem for motstanderen. Veldig merkelig er det uansett.

Fyfaen for noe dritstadioner, umulig å spille på...

Jeg som likte shalke

Lenke til kommentar

Slitsomt å spille clubs med folk uten forståelse for hva som er styrkene og svakhetene ved forskjellige formasjoner.

Hva er poenget med å spille 4312 når man har 442 diamond? Betyr at han som kunne vært CDM må spille CM og løpe vettet av seg, i tillegg til at det blir tynt bakover når man ligger så høyt som CM havner offensivt.

Burde være en helt klar ansvarsfordeling, hvor noen er offensive og noen er defensive, som betyr at man helst spiller med CAM og CDM, og ikke CM (442 diamond har riktignok alle tre posisjonene). Hvis man f.eks. vil spille 4312 burde man i hvert fall være ganske bevisst på hvilke fordeler det gir og kunne argumentere for den formasjonen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Verste jeg vet er når motstanderen ikke gidd å spille lengre pga de blir knust...

Det er ikke noe jeg bryr meg om så lenge jeg får tre poeng. Folk som kun kjører høye gjennombruddspasninger er heller ikke noe problem, veldig lett å forsvare seg i mot.

Men folk som derimot har en internettforbindelse som kan antyde at de bor i slumområdene til en liten og øde landsby midt i Den sentralafrikanske republikk... De har ikke noe der å gjøre. Ingenting jeg hater mer enn å tape fordi motstanderen har dårlig internett.

Lenke til kommentar

Verste jeg vet er når motstanderen ikke gidd å spille lengre pga de blir knust...

Det er ikke noe jeg bryr meg om så lenge jeg får tre poeng. Folk som kun kjører høye gjennombruddspasninger er heller ikke noe problem, veldig lett å forsvare seg i mot.

Men folk som derimot har en internettforbindelse som kan antyde at de bor i slumområdene til en liten og øde landsby midt i Den sentralafrikanske republikk... De har ikke noe der å gjøre. Ingenting jeg hater mer enn å tape fordi motstanderen har dårlig internett.

avslutter kampen hvis det er lag

Skulle vært minimum ping for å kunne spille online..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...