Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Etter ein kveld med Pro Clubs har eg eit spørsmål. Vårt hovudproblem er at Any-spelaren styrer ein gjeng med idiotar. Dei spelar heilt på trynet, både når dei vert styrt manuelt og når me sjølv styrer dei. Dei bruker altfor lang tid på å gjere den handlinga dei vert bedt om, dei kan finne på å springe vekk frå ballen eller ein motspelar på løp heilt plutselig, og når ein skal bytte spelar i forsvaret må ein ofte innom 5 spelarar før ein får den ein åpenbare spelaren som faktisk skal gå i spissen som har ballen. Vanvittig frustrerande. Er nokon andre som erfart dette? Finst det løysningar?

 

Me opplever forøvrig òg at keeperen er heilt håplaust dårleg.

Pro clubs sluttet eg med etter eg prøvde Fifa 14 pro clubs. Er en stor vits hele moden. Merker godt det at det ikke er noe som blir prioritert. Ingen gode endringer, klarer bragden å gjøre det dårligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det å møte samme lag, så spilte jeg pro clubs og vi møtte den samme klubben i tre av fire kamper. Flott. To seire og en uavgjort, men likevel. Skulle nesten vært slik at man ikke fant motstander, hvis dette er alternativet. De var sikkert ikke så fornøyd med å møte oss i en tredje kamp etter at vi hadde slått dem to ganger på rad.

Lenke til kommentar

Eg og lagkameraten sit og diskuterer kva taktikk som er best i Pro Clubs med tanke på dei feila som ligg der. Me må jo berre gjere det beste ut av det. Eg foreslo å kjøre veldig defensivt, i og med at me sjølv manuelt lagar angrepa. Slik at CPU-klovnane i det minste ligg der bak og virrar. Minuset er at me blir sårbare for langskudd, og keeperen har jo reaksjonstid som ein elefant. Evt. så kan me ligge høgt og presse med gjennombrudd.

 

Kva har de som har spelt mykje erfart er det beste innan taktikk, lagoppstilling og kvar presset skal ligge?

Lenke til kommentar

Av erfaring så er det kontringer som er verst. Altså, presser du høyt, vil du ofte bli kontret på. Mange er dårlig på kontringer, men mange har en rask jævel som løper på linjen og legger inn.

 

Personlig spiller jeg 3-5-2. På grunn av at da må de man møter bryte seg igjennom midtbanen om de skal spille. Mange er egoer, og klarer derfor ikke dette. Dog, om man har ballen høyt på banen og man mister den, så er det kontringer på gang.

 

Tl;dr; Kontringer skjer uansett.

Lenke til kommentar

Moden i seg sjølv er jo vanvittig artig synest eg, men det er definitivt mykje å hente der framleis. Men var Pro Clubs bedre i 13´? Eg håpar det vert bedre i 15´ hvertfall, for dette her går jo ikkje an.

 

Sidespørsmål: Behälter ein xp-en til neste Fifa-versjon?

Eg likte bedre Pro Clubs på både F12 og 13. Kan naturligvis være at eg lå helt i toppen på leaderboards på Fifa12. Nå er leaderboards helt ødelagt. Spillet er også generelt mye enklere, de fleste spiller på spillet svakheter hele tiden. Stor uting i Fifa. Niende plass som spiss på Xbox One har 6.5 i snitt, 600 kamper 100 mål. Prøv hvem som vil å forklare logikken i det

Lenke til kommentar

Vi kjører 442 diamond, smalt eller bredt. Balanced, team press og som regel med cpu-forsvar. Jeg er CDM og ligger dypt, av og til som bakerste mann siden cpu ikke klarer å falle av når motstanderen er i ferd med å spille noen igjennom.

Hater å spille mot lag uten ANY, da er det alltid ultra defensive og kontringer med masse høye baller

Lenke til kommentar

 

Vi kjører 442 diamond, smalt eller bredt. Balanced, team press og som regel med cpu-forsvar. Jeg er CDM og ligger dypt, av og til som bakerste mann siden cpu ikke klarer å falle av når motstanderen er i ferd med å spille noen igjennom.

Hater å spille mot lag uten ANY, da er det alltid ultra defensive og kontringer med masse høye baller

 

 

Hehe, vi spiller sjeldent med any og vi finnes ikke defensive. Spiller direkte, og ja, det blir noen høye baller iløpet av 90 min :p

Lenke til kommentar

Japp, enig. Det er synd, imo, at PS4 ikke kom i 2012, slik at FIFA 13 ble det første FIFA spillet som var på next gen. Føler det spillet hadde bedre balanse over hele linjen. Nå er det lange baller og headinger.

 

EA lover hvert år, gjøre pace mindre viktig og høye baller vanskeligere. Høye baller har da aldri vært enklere enn i år? Alle de store Youtuberne spiller jo en type stil eg er helt i mot. KSI legger ut videoer hvordan man blir enda større noob, tenker spesielt på avspark taktikken

Lenke til kommentar

EA gir faen. De tjener penger, men jeg er sikker på at om EA fortsetter i samme spor så blir de snart det nye PES. Det er grenser på hvor lenge folk finner seg i det. Youtube videoene som du nevner er perfekte eksempler. EA burde ta inn litt mer "vanlige" folk til å teste spillet. Virker som det er Hjerpeseth (og de resterende finte ungene) som tester spillet og gir sin mening. En vanlig FIFA-spiller spiller mye mer direkte og ofte lange baller. Tidligere har de kanskje gått 3 av 10 ganger. Nå føler jeg det er mer 8 av 10 ganger, som er altfor mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...