Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

 

Fordi? En håndkontroller på en PC koster 50% av hva det koster til konsoll, så hvis det var metoden man spiller på som var problemet så er den nullifisert.

Samtidlig som man kan koble til ps3/xbox-kontrolleren. Microsoft sin er plug and play, mens ps3 sin tar 15 minuttee å innstallere. No big deal.

 

Hater når folk bruker det argumentet for at man ikke skal spille visse spill på pc. Det gir ingen mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fifa 12 spilte eg mer på PC enn Xbox 360, hadde spillet på begge plattformer. Merket Store forskjeller når det kommer til nivå, Pc spillerne var klart dårligst. Fifa 12 var eg 2 i verden som ANY på Pro Clubs, Xboxen hadde eg samme rating, da ble eg 1300. Men hadde en fast en som eg spilte med på PC så det er egentlig hele grunnen til at det ble PC

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer veldig på forskjellen på FIFA 14 til Xbox 360 og One.

Planen var jo å kjøpe spillet til 360 først, og kjøpe Xbone og nytt spill så fort det kom ut. Men kameratene mine ser ut til å ikke ha noe hast med å kjøpe seg ny konsoll, og da vil jeg jo ikke kunne spille FUT matcher mot de. Så nå vurderer jeg å vente litt med å kjøpe Xbone jeg også. Med mindre det er noe som gjør at jeg bare ha det.

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er motoren "Ignite". Den tillater mye mer til gameplayet først og fremst. Jeg spurte Hjerpeseth om dette på twitter for en stund tilbake, og svar var:

 

Yeah there's a noticeable difference

 

Noe som gir mening om motoren tillater flere kalkulasjoner, tilbyr langt bedre grafikk og ting i spillet som gjør spillet mer realistisk.

 

Som sagt så er nok hovedforskjellen Ingite, så må du bestemme om det du får med den er bedre enn hva du får uten den.

 

Jeg kommer iallefall til å kjøpe det på PC i år og spille med PS-kontroller, så venter jeg på Xbox One før jeg kjøper FIFA 14 på konsoll.

 

"For the first time ever," EA boasted following the announcement of Xbox One, "3D crowds and dynamic sidelines will impact the experience, and rich sports atmospheres will change organically based on the progress of a match.

 

 

"Player actions will change depending on the situation, and crowds will have an expectation of how a game is likely to play out, and react accordingly."

 

Ignite AI handles - because of the hardware it's on - four-times more calculations each second than in previous EA Sports games. With more thoughts in their heads they can react with "awareness, anticipation and context" to what you're doing. They have a greater field of vision as well, apparently

 

"In FIFA 14, for example, [an AI] player's sense of urgency increases as the match draws on and a goal is needed, rushing to take a free kick, corner or goal-kick if time is running down," said EA.

 

Animation depth and detail will improve ten-fold with Ignite, and there are new locomotion systems tied into this that make players turn and change speeds and generally move more believably.

 

"And on Xbox Live," added EA, there will be "a daily stream of new content that impacts the game as you play".

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-22-what-ea-sports-new-ignite-engine-means-for-a-game-like-fifa-14

 

Anbefaler deg også å se videoene fra E3 om FIFA 14 på neste generasjon. Jeg synes forskjellen virker så stor at jeg venter.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke enten eller, er det? Synes ikke kommentatorene er så ille at det plager meg nevneverdig. Har heller ikke lest noe kritikk mot kommentatorene i spillet.

 

Kommentatorene er fryktelig dårlige, men det har ikke stor nok betydning til at folk gidder å klage noe særlig på det.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg klarer å vente til PS4 lansering i slutten av desember før jeg kjøper FIFA 14, så da er vel eneste valget å kjøpe FIFA 14 til PS3 nå i slutten av september igjen som vanlig? Right?

Tror nok både Microsoft og Sony har planer om å plante julegaver under treet i år ;)

Lenke til kommentar

Sitter faktisk å vurderer om jeg skal kjøpe FIFA 14 til Xbox 360 allikevel, den faktoren som bestemmer dette er om VPen blir overført fra 360 til One. Spurte Hjerpeseth om dette og han viste ingenting, men skulle høre med han nærmere release. Om jeg kan trene proen min på 360 og fortsette på One så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bruke 400 kroner på FIFA på 360 til tross for at jeg ikke hadde planer om det.

 

BPOhSgkCEAIoI0q.jpg

 

Bale på coveret også. Kommer uansett til å gjøre som jeg har gjort tidligere, nemlig å laste ned Chelsea coveret. Uansett er jeg skuffet over at Super Frankie Lampard ikke kom p coveret. Iallefall med tanke på at han har satt rekord for Chelsea osv.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det har jeg også lurt på, og alle sier at det mest sannsynelig ikke vil gå ann å overføre fra 360 til One.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe FIFA 14 til 360, og se ann om jeg gidder å handle Xbone asap når den kommer ut. Isåfall kjøper jeg jo FIFA 14 til den nye konsollen også. Da har jeg fått inn de nye 14 movesene før jeg starter på ny konsoll evt ^^

Lenke til kommentar

Herlig med Bale på coveret btw, men Messi på coveret i år også er bare fullstendig katastrofe. Blir rett og slett sur av å se på det. Gikk greit ifjor (selvom dere ser avataren min), men blir bare for kjedelig med Messi, Messi, Messi..

 

Kommer nok til å laste ned ett annet cover i år jeg også, som jeg ser mange gjør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...