Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløpig positiv til Fifa 14 demoen, jeg. Likte at man ikke kunne spurte overalt på banen slik som før. Passer meg bra. Førstetouchene var dårlig. Det likte jeg ikke. Føler spillet har tatt en langt mer realistisk vending, vekk fra arcade følelsen. Har ikke prøvd UT delen, men har tro på at det kan bli langt bedre enn fjorårets. Fifa 13 UT er jo tross alt ræva. Ting går alt for fort.

En annen ting jeg ikke helt likte med Fifa 14 demoen, var hvor lett det var å stjele ballen fra en motspiller. Det virket ikke lenger som om det ble noen dueller. Kom man tett nok oppi motspilleren så snappet spilleren din opp ballen. Ser ikke for meg at styrke blir så viktig allikevel, om det er slik som det. Kanskje er det en måte å kunne holde på ballen uten å miste den med en gang? Altså skjerme ballen eller gå i kroppen på motspilleren som prøver å ta ballen.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Jeg håper de endelig har fått ordnet premiepengene i karrieremodusen nå. Jeg regnet ut at med mine resultater skulle jeg i en av karrierene mine ha fått ca. £10mill. i premiepenger... jeg fikk £1.7mill...

Det største problemet (eller et av mange store) i karrieremodusen er fraværet av inntekt. Dersom du ikke kan vinne en turnering så bør du la deg bli slått ut så fort som mulig. Hvorfor er det stort for norske klubber å komme til CL? Ja, de får masse ekstra kamper som sliter ut spillerne, men de tjener latterlig mye på kun gruppespillet.

I Premier League taper jeg med vilje første runde i Ligacupen og FA-cupen kun fordi jeg ikke kan vinne dem og da slipper jeg en masse unødvendig kamper som, siden det ikke er premiepenger med i bildet, er utelukkende negativt.

Det er forskjell på FIFA og FM, selvfølgelig, men skal de ha en karrieremodus i det hele tatt så bør den faktisk ha noe dybde... akkurat nå er den kun 38 enkeltkamper hvor du fører opp resultatet etter hver.

Lenke til kommentar

Trist å basere seg på en demo. Spesielt med tanke på at det kommer nok til å være vesentlig bedre på next gen.

Merker at det ikke nytter å spille demoen slik en gjorde på Fifa 13. Du kommer ingen vei med det i det hele tatt. Eg sliter enda med å få til noe skikkelig spill, men det gjorde eg også i Fifa 13 og der kom eg meg betraktelig.

Men det er vel også noen som ikke takler en utfordring og blir surmulne når de ikke får taket på ett nytt spill innen første omgang er over.

Husker I NES dagene, spill som faen var så vanskelige at en brukte flere måndeder på å slå en level/boss. Spill idag må være såpass lette at en ikke skal sitte fast mer enn i maks 2 timer før en kommer videre. Dagens gamere er ikke gamere i det hele tatt. De er syteunger som begynner å bitche over ett spill når de står fast.

Mestring i spill er noe du får, ikke noe du har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det kult at man kan dive?

Som FIFA selv sier det best: http://www.playday.no/content/fifa-14-interview

En gang i tiden kunne man filme i FIFA. Vil dere noensinne tillate ufin oppførsel igjen?

- Ikke egentlig. For det første, vi forholder oss til fair play-reglene. Og for det andre - tenk at du spiller på nettet, og du er i ferd med å promoteres, så filmer motstanderen din i siste liten, så du ender opp med å tape kampen og får ikke promoteringen din. Du ville hatet det for alltid. Vi vil at uansett om du vinner eller taper skal det komme fra dine ferdigheter i spillet, og ikke noen tilfeldige og urettferdige hendelser. Ting som dette frustrerer bare spillerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De kunne jo også f.eks hatt diving som et filter-valg når man søker online. Det har vel vært mulig å slå på hands i de siste FIFA-spillene, så hvorfor ikke ha samme systemet med diving. For meg er det egentlig ett fett, men filming er jo en del av fotballen. FIFA prøver vel å være en simulator, gjør de ikke?

Lenke til kommentar

Litt av problemet er nok også at de har lisensen til FIFA, og selv om det renner korrupsjon ut av alle åpninger der er de nok lite interessert i å ha navnet sitt på et produkt hvor juks kan være en fordel.

Det hadde vært gøy å ha inne, men det er en såpass liten del av spillet at det ikke gjør meg en dritt om det ikke er med. Har prøvd diving i PES-demoer, og jeg prøvde det i et par kamper før jeg mistet interessen for det og bestemte meg for å spille som jeg alltid har gjort.

Lenke til kommentar

Problemet i dag er at kampene i Fifa er kjedelige. Før så kunne man score ekstremt fine mål uten å spille flere timer i uka. Tror jeg scoret på to brassespark på godt over 500 kamper i Fifa 13. Tingen er jo at spillerne i virkeligheten har blitt mye flinkere. Ser man en Champions League kamp i dag ser det jo ut som Fifa fra tidlig 00-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...