Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om RT knappen har samme funksjon som høyre analog stikke hadde før når det gjelder lengre "toucher" på ballen. Man holder den inne for å sprine, men mellom berøringer så kan man også "tappe" knappen for en lengre berøring om man ønsker å eventuelt hoppe over en sklitakling f.eks.

Samt man trenger ikke bruke LT for å dribble lengre.

Lenke til kommentar

Fikk følelsen av at ting gikk treigere ja. Nå kan det være de hundrevis av timene med Fifa 13 som henger igjen i fingrene, men fikk aldri taket på det med ballmottak og dribbling. Gikk lei etter noen kamper rett og slett. Vurderte å hoppe over Fifa 14, hvertfall til nåværende konsoll. Det jeg ser i demoen endrer ikke mye med det.

Lenke til kommentar

Hmmm... spilt fire FIFA-kamper nå og fem PES-kamper.

Førsteinntrykket mitt stemte nok ikke helt, pace er ikke så ille som det virka som første kampen. Men er fremdeles noe helt utrolig enkelt å ta ballen fra motspiller. Ellers er jeg ikke veldig imponert.

PES var vanskelig, først og fremst pga annet kontrolloppsett. Vant med FIFA, så trykker feil, er endel funksjoner og drit jeg ikke har fått til enda osv, men det er den demoen jeg føler for å fortsette å spille. En helt utrolig deilig flyt i spillet, og animasjonene og hvordan spillerne reagerer når jeg styrer er utrolig deilig. Føles ut som om jeg har mer kontroll. Og som om jeg har flere muligheter.

Alt i alt så må jeg spille begge mer. Men ser nå ut som om planen med PES på PS3 og FIFA på en next-gen-konsoll er det beste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig mye klaging. Nå fikset også EA det folk klaget konstant på i løpet av FIFA 13 (dårlig touch, spillet gikk for raskt, spillerne fulgte ikke mann osv), i tillegg så er dette en demo = ikke representativt for det fulle spillet (mye som kan fortsatt fikses på).

Det er uansett et langt bedre produkt enn hva FIFA 12 og 13 var, også på demo-stadiet. Så jeg er stor fornøyd med flyten i spillet og at spillet retter seg mer mot det virkelige liv. I tillegg så er det sant det dem sa "Man holder nesten ikke inne løpeknappen lenger". Så pace betyr mindre, spesielt på midtbanen etc. Pasninger er noe man må beherske for å lykkes.

De samme folkene som sa det (blant annet Hjerpeseth) sa også at FIFA 14 på Ps3 vs PS4 er større i forskjell. Så, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Går det ann å begynne å sprinte med ballen uten å knocke den ørten-hundre-og-førti meter forran seg? Jeg er forresten positiv til at løping er mindre viktig, men akkurat nå virker det som de har gjort det mindre viktig ved å gjøre det helt ubrukelig - kreativ løsning på problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...