Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox 360 her. Spilte noen kamper med en kompis. Spilte Fifa 13 senest i går. Nå har jeg ikke lest meg opp på nye mekanikker og andre PR-triks, men forskjellene føltes minimale.

Da har du virkelig ikke spilt nok Fifa 13. Jeg merker en tydelig forskjell på flere deler av spillet, uten å ha lest noe særlig av markedsføringen til EA utenom Ignite motoren (som vi uansett ikke får denne generasjonen). Banespillet er helt annerledes, førstetouchen nå er enda viktigere enn før, et rask trykk på løpeknappen sender ballen langt bortover i forhold til tidligere, fysikken har blitt mye høyere prioritert, pace er ikke lenger så stor fordel med mindre du har enorme rom, ballen føles tyngre og annerledes både på innlegg og pasninger, animasjonene ser bedre og mer realistiske ut, publikum ser bedre ut. Dette er noe av forskjellen jeg har sett. Er nok masse mer som jeg garantert ikke har lagt merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker også forskjell. Spillet er saktere (noe som er mer realistisk), spillerne får ikke like dårlig touch hver gang som på FIFA 13, spillerne gjør seg mer spillbare og tetter rom bedre, samt at pasninger har blitt vanskeligere (slik at man slipper de som bare trykker X og trekant hele tiden) samtidig som pace er mindre viktig (her er det noe kanskje fåtallet glemmer, altså pace er viktig i den forstand når det kommer til løpedueller, og det er det irl også, men det hjelper ikke å være rask og bare løp opp og ned hele tiden lenger.)

 

Så alt i alt, FIFA 14 er et bedre spill på alle måter. Om FIFA 14 til PS4 blir også enda noen hakk opp, WOW, da får vi virkelig et konge fotballspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av det samme fra fifa 13 ja, pluss noen nye smådetaljer. Det er deilig å fyre av et hardt skudd og få en ordentlig skru på ballen. Det er tilfredsstillende å se på! I tillegg er det lettere å bryte igjennom motstanderens forsvar siden spillere uten ball er mer intelligente og tar i større grad initiativ på egenhånd til å starte et angrep.

 

La forresten også merke til at spillerne rekker opp henda når de gjør rene taklinger, morsomt. :D

Lenke til kommentar

Altfor lett å score på finesse-skudd utenfor boksen. Scorte ett fra 40 meter med Messi. Det er jo helt på trynet når ballen bruker omtrent 5 sekunder på å nå fram og går i mål i keeperhøyde.

 

Synes de burde tone ned skuddene litt og gjøre keeperen litt mindre skada når det kommer finesse-skudd. Reaksjonstiden varierer jo fra 0,1 til 3,5 sekunder avhengig av hvor du skyter fra og hvordan du skyter.. Er litt i meste laget, spesielt med folk som Bale, Zlatan, Reus og Messi, som har fantastiske skuddbein.

 

Ellers føles dette som et spill som vil bli veldig tilfredsstillende å mestre. Det er klart mer krevende å få finspillet til å sitte og ha ballen under kontroll samtidig som at spillet går fort, spesielt mot etablert forsvar. Gleder meg til å se hva PS4-versjonen har å by på når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Er jo enorm forskjell i flyten!

 

Grafikken på nåværende generasjon er ganske lik, om ikke helt lik - men det sa de jo også. Synes det virker ganske bra, selvom jeg synes bevegelser er bittelitt "mekaniske" til tider, er vanskeligere å jokke rundt med en spiller virker det som - samtidig som det er vanskelig å vinne ballen med forsvarer.

 

Noen som har skjønt hva de har gjort med "finte-knappen"(Den du måtte holde inne før for å finte) og hva de har gjort med rykk? Har ikke lest så veldig mye, men dette virket litt annerledes fra 13?

Lenke til kommentar

Hører mye snakk om at Fifa 14 skal bli så mye bedre på next gen konsollene. Hva blir forskjellen fra PS3 og PS4 versjonen da? Grafikken er vel selvskreven, men hva annet? Disse youtube-folkene skryter visst veldig av PS4 versjonen og sier spillet er "helt fantastisk" osv. Blir nesten så jeg føler de er betalt for å si det, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...