ole a Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Så ikke så verst ut det. Grei lyd i mikrofonen? Akkurat nå har jeg en diger Behringer på skrivebordet, synes mikrofonen på headset jeg prøvde var så bedriten, for ikke å snakke om webcammikrofonen. Lyden er helt ok den, hadde en ubrukelig mic til å feste på ledninga før den der.. og folka på skype/ts etc syns den jeg har nå er mye bedre. Hvis du skal bestille modmic kan det være lurt å vente til de slipper 3.0 versjonen, den skal ha støykansellering og noen andre godsaker tror jeg Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Synes PC360 er et fornuftig headset, solid og god mikrofon, og jeg merker ikke at lyden er dårligere enn ath-m50/dt770/akg 270. Bruker en fiio e7 atm, men utgangene begynner å bli slitt, så kikker etter noe nytt. Veldig skeptisk til lydkort fra selskap med gaming-profil, og bare tull med 7.1 på hodetelefoner. Jeg tror ikke dette lydkortet engang støtter 7.1 for hodetelefoner. Hodetelefoner som kjører 7.1 har gjerne innebygget lydkort og kobles til med USB. Dessuten er de vel teknisk sett 7.2, ettersom man har sub i begge ørene. Bruker forøvrig et G35 headset til gaming når det skal være stille i huset, og den virtuelle 7.1 greia det headsettet holder på med virker faktisk ganske bra. Aaanyway er 7.1-utgangene på dette lydkortet ment for slike som meg, som har 7.1 høyttalere. Skal faktisk vurdere en USB-forlenger og en haug 10-12 cm lange analogkabler for å koble PC'n inn i effektforsterkeren nå. Receiver be damned. Endret 18. april 2013 av bolt Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Mitt oppsett hjemme: Beyerdynamic DT770 ProHA INFO U2 MiniModmicKnall lyd, komfortabelt headset, reservedeler kan kjøpes på nett om noe går i stykker.Kjøpte Denne og byttet ut den som sitter i HA INFO U2'en, og kan absolutt ikke klage :)Er storfornøyd med oppsettet slik det er i dag! Takk for linken til den mod micen, hadde ikke tenkt på noe slikt. Venter på den 3.0 versjonen, og kjøper et Beyer set. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Rart folk er så skeptiske til virtuell Dolby 7.1? Har et Corsair HS1 som har en forholdsvis lavbudsjett forsterker og DAC med virtuell 7.1, og selv om lydkvaliteten ikke er på topp er selve surroundeffekten veldig bra, både i spill og film. Med et lydkort som dette, med mer dynamikk og mindre støy, og noen ordentlige hodetelefoner (ser det støtter fra 32-150ohm) blir det nok enda bedre! :-) Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Rart folk er så skeptiske til virtuell Dolby 7.1? Har et Corsair HS1 som har en forholdsvis lavbudsjett forsterker og DAC med virtuell 7.1, og selv om lydkvaliteten ikke er på topp er selve surroundeffekten veldig bra, både i spill og film. Med et lydkort som dette, med mer dynamikk og mindre støy, og noen ordentlige hodetelefoner (ser det støtter fra 32-150ohm) blir det nok enda bedre! :-) Denne kobles til headset med 3.5mm plugg. Den støtter ikke 7.1 i headset. 7.1 er til å koble videre til en forsterker. Dette er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Ungkar, pc i stuen ved siden av 60", Denon forsterker og Dali høgtalere holder for meg. Skulle min ungkarsstatus avlives, kan eg heller krype til korset. 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 For bærbare datamaskiner er dette fort eneste løsningen, med mindre man går for en skikkelig løsning med ekstern DAC og forsterker. litt pirk: "USB-lydkort" er eksterne DAC'er siden de konverterer et digitalt lydformat til analogt og ikke sitter inni maskinen De kommer i alle fasonger og størrelser: https://www.google.c...iw=1105&bih=770 Lenke til kommentar
prodsy Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Grunnleggende regel innen lyd teknikk er att det blir ikke bedre en utgangspunktet. Dårlig lydkort veier ikke opp for hodetelefoner til 3000 kr. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Grunnleggende regel innen lyd teknikk er att det blir ikke bedre en utgangspunktet. Dårlig lydkort veier ikke opp for hodetelefoner til 3000 kr. motsatt? 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Grunnleggende regel innen lyd teknikk er att det blir ikke bedre en utgangspunktet. Dårlig lydkort veier ikke opp for hodetelefoner til 3000 kr. Ingen som har sagt noe om den ratioen med hodetelefonpris til (mangel på) lydkort-/dac+amp-pris. Dette begynner å bli usaklig. Og det er minst like andre veien. Fyr på med dac+amp til flere tusen på et gaming headset og se hvor langt du kommer. Saklig? Nei. Endret 20. april 2013 av Occi 1 Lenke til kommentar
prodsy Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Grunnleggende regel innen lyd teknikk er att det blir ikke bedre en utgangspunktet. Dårlig lydkort veier ikke opp for hodetelefoner til 3000 kr.Ingen som har sagt noe om den ratioen med hodetelefonpris til (mangel på) lydkort-/dac+amp-pris. Dette begynner å bli usaklig. Og det er minst like andre veien. Fyr på med dac+amp til flere tusen på et gaming headset og se hvor langt du kommer. Saklig? Nei. Har aldrig påstått at gaming headsett er kvaliteten for alle. Selv sitter jeg i ett musikk studio med headsett til flere tusen kroner. Men denne testen sier hvordan man skal få god lyd på skrive bordet. Vill det si bare gaming? Neppe. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Grunnleggende regel innen lyd teknikk er att det blir ikke bedre en utgangspunktet. Dårlig lydkort veier ikke opp for hodetelefoner til 3000 kr. En regel som denne kan gjøre mer skade enn nytte. Dersom man kombinerer en tro på at jo nærmere kilden man kommer, jo viktigere er kvaliteten på utstyret, med tanken om at pris er et brukbart parameter for å vurdere kvalitet, ender man opp med å ta ganske uheldige valg. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Noen som har hørt noe om når denne blir tilgjengelig? Lenke til kommentar
Aceman_ Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Sier meg enig der, men har desverre kun Steelseries Siberia for tiden. Skal ha meg Sennheiser PC 360 da. Ingen av de modellene kan sies å levere godlyd, og du vil få mer igjen for å kjøpe et godt par med hodetelefoner og tredjeparts mikrofon (enten på bord, festet til klær eller klokken til hodetelefonene) enn å bruke penger på en DAC/amp. Just saying. Eller så kan du gjøre som meg og kjøpe en fantastisk allrounder med kjempe lydkvalitet og mikrofon som blåser det meste "consumer grade" av banen (Audio Technica ath-ag1). En mikrofon på pulten plukker opp så mye unødvendig støy. Eneste ulempen er at slike kan være litt vrien å få til Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå